Home › Forums › Deff och fettminskning › 3 foton: Minska 5-7 kg i fett
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 mars, 2008 at 10:46 #664581Anonym anvandareMember
15 kilo var väl att ta i Oavsett om Bodypump bygger styrka eller inte så är du en stark tjej och oavsett var resultaten kommit ifrån så är du onekligen bra mkt starkare än en ”vanlig” tjej och till och med starkare än nybörjarkillar
Det snackas tyvärr alltid en massa skit om gruppträningar vilket jag tycker är trist då varierad träning bygger en bra mycket mer användbar fysik än enbart styrketräning. Du skulle förmodligen springa cirklar runt dom flesta killarna på forumet på ett bodypumppass
Tyvärr så blir många provocerade när ngn skriver att dom har lätt att lägga på sig muskler så det ska man passa sig för
Jon: Inte så trevligt att kommentera bilder på det sättet va? :nono:
25 mars, 2008 at 13:04 #664582Anonym anvandareMemberklantigknas wrote:60kg stämmer…Jag är ju kort 155.5 cm:(… Vägde iofs 50kg i somras, har svårt att tro att det är rimligt att gå ner till 45kg och behålla musklemassan:S Då jag idag, enligt dåliga mätare ligger på ca 23-24 % fett, det behöver inte stämma men aa… som tjej måste man väl ha en ändå 10% fett även i deffad form?!Hur tar man bort bilder?! Nu vill jag sbolut inte ha några bilder uppe! 15 kg +, såna bilder borde inte ligga uppe. Snälla nån moderator kan den ta bort inlägget eller i alla fall bilderna?! Tack på förhand!
Ha det toppe!
Alltså, ta det lugnt nu: Som jag sa så är det bildernas kvalitet som gör det svårt att bedöma din form på ett korrekt sätt.
Det är mycket möjligt, rent av troligt att du skulle vara i god form på en betydligt högre kroppsvikt än 45 kg, speciellt om du ligger runt 23-24%.
Tjejer får ju bra markeringar på magen redan vid 15% så du kan säkert ligga strax över 50-strecket och ändå vara rätt tajt – å andra sidan är ju detta omöjligt att avgöra.
Ta bättre bilder så blir det ju lättare att bedöma den saken.Min kommentar är sprungen ur en skepsis mot gruppträning som muskelbyggande instrument och när någon säger att man ”har lätt för att bygga muskler” med hjälp av BodyPump så tar jag det med en stor nypa salt.
För att bedöma huruvida det verkligen är muskler det handlar om bör man skala av en del hull för att se efter hur det ser ut under späcket, vilket du antagligen håller med om.
Tjejer har svårt för att bygga muskler, svårare än män, vilket inte underlättas av att träningen (BodyPump) är undermålig för att åstadkomma hypertrofi, annat än i ett inledande skede då kroppen är ovan vid någon som helst belastning.Så när en tjej påstår att hon har lätt för att bygga muskler med hjälp av BodyPump blir jag lite betänksam – speciellt med tanke på att det nog är svårt för någon med begränsad träningserfarenhet att avgöra hur mycket av den ökade kroppsmassan som utgörs av fett respektive muskler.
Mitt råd till dig är att ge dig in bland skivstängerna i gymmet istället.
Sträva efter att progressivt öka din styrka i knäböj, marklyft, bänkpress, chins ,dips och militärpressar så kommer du att få oändligt mycket större utdelning på dina ansträngningar, det kan jag garantera.
65X3 i bänkpress är dessutom inte alls illa pinkat för att vara kvinna. Är det vanlig bänk vi talar om, förresten – eller är det smithmaskin det handlar om?
Upp med hakan nu. All heder åt dig som postar bilder – detta brukar man vanligtvis aldrig få uppleva när någon kvinna påstår sig ha lätt för att bygga massa.
kristus wrote:Det snackas tyvärr alltid en massa skit om gruppträningar vilket jag tycker är trist då varierad träning bygger en bra mycket mer användbar fysik än enbart styrketräning. Du skulle förmodligen springa cirklar runt dom flesta killarna på forumet på ett bodypumppassTyvärr så blir många provocerade när ngn skriver att dom har lätt att lägga på sig muskler så det ska man passa sig för
Jon: Inte så trevligt att kommentera bilder på det sättet va?
Användbar fysik? På exakt vilket sätt skulle pumpövningarna leda till en mer användbar fysik än marklyft, knäböj, chins och bänkpress, t ex?
Dessutom snackar vi inte om ”användbar fysik” här – vi talar det faktum att kvinnor har oändligt mycket svårare än män att öka sin muskelmassa, även om träningen är tip-top.
BodyPump är inte tip-top för muskelbygge, vilket adderar till skeptiscismen.Min kommentar var måhända inte inlindad i sockervadd, men så jävla otrevlig tycker jag inte att jag var.
Robert Svensson wrote:Så kommer det in minst en tjej varje månad här som säger sig bygga bra med muskler. Vi har varit med om det förut. Tänk om alla kunde bygga lika bra med muskler som dessa tjejer påstår sig göra. Fan alla hade varit stora som hus. Och på body-pump också?! Great! Tänk bara om man bygger så mycket på body-pump. Vad gör man inte på ren och skär styrketräning då?
Så Jon vet ganska bra vad det är han snackar om.Precis som Robert säger så verkar det gå inflation i kvinnor som är genetiska mirakel och som har ”lätt att bygga muskler”.
Det poppar upp nya trådar hela tiden och det blir alltid ett jävla käftande kring detta.Bildbevis har vi dock aldrig fått, vilket hedrar klantigknas som de facto klev fram och vågade lägga upp bilder på sig själv, trots den allstädes närvarande risken för att någon måhända har något att säga som inte känns sådär hundraprocentigt lattjolajban.
Nu skiter vi i det här och går istället ihop för att med gemensamma ansträngningar övertyga klantigknas om det vettiga i att lägga krutet på basövningarna istället.
25 mars, 2008 at 13:23 #664583Anonym anvandareMemberFör mig är en användbar fysik en fysik som är stark, snabb, bra balans, bra koordination samt uthållig vilken tyvärr inte uppnås bara genom basövningar i gymmet. Därför försöker jag aktivt att jobba på gymmet för att tjejerna ska köra tunga basövningar och killar våga sig bort från bänkpressen
Mvh Daniel
25 mars, 2008 at 15:31 #664584Anonym anvandareMemberDet finns egentligen tre faktorer att träna på gymmet (om vi bortser från mer diffusa begrepp som balans etc):
1. Styrka (vi kan lite slarvigt slänga med hypertrofi under den här punkten också)
2. Kondition
3. Muskeluthållighet
BP är undermåligt för 1 och 2, och dugligt till 3. En liten detalj är dock att 3an är det som ger minst bestående resultat. Slutar man tränar BP går därmed muskeluthålligheten väldigt snabbt tillbaka till normalläget, medan ökningar från exempelvis styrketräning är betydligt mer bestående.
De som tror att man får styrkeökningar (eller rent av hypertrofi), altnernativt bra kondition av BP bedrar sig kraftigt.
25 mars, 2008 at 19:51 #664585Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Alltså, ta det lugnt nu: Som jag sa så är det bildernas kvalitet som gör det svårt att bedöma din form på ett korrekt sätt.
Det är mycket möjligt, rent av troligt att du skulle vara i god form på en betydligt högre kroppsvikt än 45 kg, speciellt om du ligger runt 23-24%.
Tjejer får ju bra markeringar på magen redan vid 15% så du kan säkert ligga strax över 50-strecket och ändå vara rätt tajt – å andra sidan är ju detta omöjligt att avgöra.
Ta bättre bilder så blir det ju lättare att bedöma den saken.Min kommentar är sprungen ur en skepsis mot gruppträning som muskelbyggande instrument och när någon säger att man ”har lätt för att bygga muskler” med hjälp av BodyPump så tar jag det med en stor nypa salt.
För att bedöma huruvida det verkligen är muskler det handlar om bör man skala av en del hull för att se efter hur det ser ut under späcket, vilket du antagligen håller med om.
Tjejer har svårt för att bygga muskler, svårare än män, vilket inte underlättas av att träningen (BodyPump) är undermålig för att åstadkomma hypertrofi, annat än i ett inledande skede då kroppen är ovan vid någon som helst belastning.Så när en tjej påstår att hon har lätt för att bygga muskler med hjälp av BodyPump blir jag lite betänksam – speciellt med tanke på att det nog är svårt för någon med begränsad träningserfarenhet att avgöra hur mycket av den ökade kroppsmassan som utgörs av fett respektive muskler.
Mitt råd till dig är att ge dig in bland skivstängerna i gymmet istället.
Sträva efter att progressivt öka din styrka i knäböj, marklyft, bänkpress, chins ,dips och militärpressar så kommer du att få oändligt mycket större utdelning på dina ansträngningar, det kan jag garantera.
65X3 i bänkpress är dessutom inte alls illa pinkat för att vara kvinna. Är det vanlig bänk vi talar om, förresten – eller är det smithmaskin det handlar om?
Upp med hakan nu. All heder åt dig som postar bilder – detta brukar man vanligtvis aldrig få uppleva när någon kvinna påstår sig ha lätt för att bygga massa..
Bänkpress var vanlig;).. Går jag i gymmet nån gång tycker jag inte maskiner är det rätta. Med hantlar och stänger aktiverar man sig mera(enligt mig)
Förstår och vet att man bör vara deffad för att se över egentlig muskelmassa.. Ska nog börja ta mig ut i gymmet, har bara tyckt att gruppträning är så fantastikt roligt att jag inte sett någon anledning att ta mig ut i gymmet.
Nu bör det första för mig iofs att göra mig av med en åtminstone 5kg (till att börja med), för att sen kanske bygga lite, eller?!
Ha det toppen!
25 mars, 2008 at 20:18 #664586Anonym anvandareMemberOj vad elak Jon var här :p
Bodypump kan ge lite muskelökningar för en helt otränad människa…. men man når ju snart sin platå vilken man inte kan komma ifrån sen om man vill satsa på att bygga stora muskler… Uthållighet ska gudarna veta att man tränar upp;)… körde ett pass en gång och jag vek mig som fan när det var dags att köra utfall :p…
Bp kan ju vara bra att köra under deff för cardions skull…. men du kan inte se det som en muskelökande aktivitet, långsiktigt så att säga… som sagt…första veckorna för en otränad soffpotatis…sure…. men sen blir det stopp på muskelbyggandet.
Tänk på att det blir lättare att deffa ju mer muskelmassa du har (kroppen kräver mer energi) och den får du ju bäst i gymmet å inte i pass salen
Lycka till med deffen nu!
19 mars, 2009 at 00:45 #664587Anonym anvandareMembereftersom man bränner bort fett och tappar vikt om man sköter även sån träning och kost syns ju musklerna mer och kan verka större!
19 mars, 2009 at 19:52 #664588Anonym anvandareMembergo_pro_bex wrote:eftersom man bränner bort fett och tappar vikt om man sköter även sån träning och kost syns ju musklerna mer och kan verka större!härligt! Då vet hon det nu…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.