3 tecken på att dieten fungerar

Home Forums Deff och fettminskning 3 tecken på att dieten fungerar

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Kör du på en lågkaloridiet så finns det säkra tecken på att den börjat påverka dig då du
    1). Tömmer blåsan så ofta att du lika gärna kan låta lyset vara på inne på toaletten.
    2) Ditt humör växlar lika ofta som du går på toaletten
    3) Du blir nästan löjligt mätt på en c-vitamin brustablett.
    Om du dock inte upplever något av ovanstående och känner då att din diet är helt misslyckad och slänger dig ner på golvet och börjar storböla så är det ett säkrare tecken än något att dieten fungerar och deffskallen har infunnit sig

mSJÖDIN wrote:
    3) Du blir nästan löjligt mätt på en c-vitamin brustablett. eh? blir ju inte mätt oavsett hur mycket man äter!

tvärtom för mig, upplever att jag blir mätt av mycket mindre portioner nu under viktnedgång. Varför vet jag inte ;) Kroppen verkar vänja sig snabbt vid en viss energimängd verkar det som. men jag klagar inte! och punkt 1 och 2 stämmer lika bra de.. :D

Radikaal wrote:
    tvärtom för mig, upplever att jag blir mätt av mycket mindre portioner nu under viktnedgång. Varför vet jag inte ;) Kroppen verkar vänja sig snabbt vid en viss energimängd verkar det som. men jag klagar inte! och punkt 1 och 2 stämmer lika bra de.. :D

Din tidigare uttänjda magsäck kanske har dragit ihop sig en del eftersom den inte blir knökfull lika ofta vilket resulterar i snabbare mättnadskänsla.

Hur kommer ens fett ut, genom urin eller avföring?

Robert Svensson wrote:
    Va?!

Finns det en väg in finns det alltid en utväg :|?
    Vet inte direkt hur jag ska formuluera frågan :yikes:

Dabifo wrote:
    Finns det en väg in finns det alltid en utväg :|?
    Vet inte direkt hur jag ska formuluera frågan :yikes:

:D Om jag inte har hamnat helt bakom flötet nu så törs jag säga att restprodukterna vid fettförbränning är mestadels (om inte enbart) koldioxid, som vi andas ut. ;)

intressant, har alltid trott kroppen gör av sig allt den förbränner och inte längre används av kroppen via avföringen. Men man lär sig alltid något nytt =)

Insulinus: tack för svaret, stämmer nog bra det med ;)

Allt som kroppen ”förbränner”, med hjälp av syre, blir till koldioxid och vatten. Vid anaerob träning så bildas mjölksyra istället, och den går väl antagligen ut andra vägar.

Antar att den sjukt stora vätska man pissar ut då man går på diet är vätska som bundit till glykogendepåerna som nu börjar stå tomma.

Radikaal wrote:

Känner samma här. Förut blev jag lagom mätt på 2,5 – 3 portioner nu blir man ju proppmätt på 1 :P Dock blir man hungrig ganska fort.

Mvh Thomas

instämmer med de 2 första punkterna, den tredje har jag inte lyckats uppnå än dock.

Jag har nog 1000 andra dietnojor också haha, jobbigt jobbigt!!

mccarlsson wrote:
    Kör du på en lågkaloridiet så finns det säkra tecken på att den börjat påverka dig då du
    1). Tömmer blåsan så ofta att du lika gärna kan låta lyset vara på inne på toaletten.
    2) Ditt humör växlar lika ofta som du går på toaletten
    3) Du blir nästan löjligt mätt på en c-vitamin brustablett.
    Om du dock inte upplever något av ovanstående och känner då att din diet är helt misslyckad och slänger dig ner på golvet och börjar storböla så är det ett säkrare tecken än något att dieten fungerar och deffskallen har infunnit sig
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.