-8 kg på 8 veckor?

Home Forums Deff och fettminskning -8 kg på 8 veckor?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Hej! 8)

Jag är en tjej som är 19 år. Väger 68 kg och är 1,66 m. Gick ner 5 kg i april men har sedan juli gått upp 3 kg i vikt pga riktigt dålig kost som skräpmat och oregelbundna mattider. Jag äger ett gympa/aerobics/step + gymkort och har förutsättningar att gå ner i vikt, dock behöver jag Er hjälp!

Jag skulle vilja gå ner 8 kg på 8 veckor, vilket är fullt möjligt enligt Viktklubb.se. Ett kilo/per vecka ska vara hyffsat lätt. Under vardagarna rör jag mig oerhört lite men skulle behöva kost- och träningstips från Er!!
    När jag gymmar brukar jag ro i roddmaskinen, cykla eller jogga. Jag älskar att jogga och är osäker på hur resterande maskiner fungerar som inte nämns ovan. Gympar helst eller joggar! :emo-thumb

Hoppas på sjukt bra svar! Ha en bra höst! (Bild på mig finns om ni klickar på mitt namn).

/Mary

Det du behöver göra för att gå ned i vikt är att ligga på ett underskott i kalorier.
    Jag antar att du vill minska i endast fettvikt och inte muskler ?
    Isåfall behöver du ligga på cirka 1000kcal i underskott / dag. (7000kcal = 1kg fett).

Vad jag har hört så är det optimalt för kroppen att minska cirka 0,5kg / vecka dock.

Men lycka till och ät mycket grönsaker för att få i dig ordentligt med vitaminer, mineraler och antidoxidanter.

// Tommy

(Fisk, kött, fågel eller proteinpulver) + (grönsaker el. frukt) var tredje timme….samt en rejäl bit kött, fisk eller fågel +grönsaker (inte frukt) innan du somnar………………………kommer funka som fasen……..
    och drick lite gainer eller gainomax innan du tränar (10-20g protein och 30-40g kolhydrater ungefär)

Undvik allt fett utom fiskfett.
    Även sk. nyttiga fetter som olivolja, dom gör dig lika fet med skillnaden att du inte får dåliga blodfetter.

Ta en multivitamin/mineraltablett + ½ brustablett(500mg) c-vitamin före träning.

Svinenkelt och du kommer rasa i vikt.

När det gäller träning är allt som ger mjölksyra(helst så det gör riktigt ont..=) i musklerna extremt bra för att bränna fett OCH få starka vältränade muskler

Styrketräning är bäst och i andra hand kommer riktigt hård konditionsträning (orkar du mer än 15 minuter är pulsen för låg)

Lågintensiva ansträngningar som promenader kan du strunta helt i, troligtvis blir du mindre vältränad om du sliter på kroppen med sånt, mellan träningarna ska man vila ..inte aktivera sig…….

Jämför golfare, svamp-plockare, hundrastare och cykelbud som oftast är ”smalfeta” med t.e.x. 800m löpare, gymnaster, klättrare och styrketränande som ofta är både muskulösare och har mindre kroppsfett.

Att du skulle gå ner 8kg på 8 veckor låter rimligt om du har mycket att ta av och om du gör allt vetenskapligt rätt.

Om du inte vill styketräna…så välj gympa med stykeövningar eller ännu hellre bodypump.

RobinRavn wrote:
    Att du skulle gå ner 8kg på 8 veckor låter rimligt om du har mycket att ta av och om du gör allt vetenskapligt rätt.

Så att gå ned 0,5kg i veckan, är det bullshit eller ?

Nejdå, det är en siffra som angets som ”max” för att inte kapa onödigt med massa samtidigt.

Så robin, det du påstår att löpning i 14 minuter och 50 sekunder är bättre än timmes promenader när man vill rasa i vikt? :O

Tack så mycket Robin men också ni andra, såklart!
    Jag har läst om kost & träning flera gånger, gått ner i vikt via olika scheman som jag satt ihop själv och det har gått fint. Dina (Robins) tankar känns som att det är lagom mycket att tänka på och inte sådär proppfullt med fakta som vissa lägger på en. Du, jag ska göra ett försök så fort jag frisknar till!

Jag bör undvika bröd, kakor, chips, skräpmat och sånt eller hur? När på dagen kan man äta det då förbränningen är bäst? Och hur mycket? En dag/vecka då eller?

Kram på Er alla!

Det spelar ingen roll vilken tid på dagen, möjligen direkt efter träning om du nu måste äta något. Rätta mig gärna om jag har fel. Jag väger 10 kilo för mycket så jag är inte att lita på :D

Det hela handlar om att ligga på underskott i kalorier, enligt min mening och många andras iallafall.

RobinRavn wrote:
    Undvik allt fett utom fiskfett.
    Även sk. nyttiga fetter som olivolja, dom gör dig lika fet med skillnaden att du inte får dåliga blodfetter.

Tror du inte hormonbalansen kommer bli totalt sabbad om man stryper fettet såpass mycket? Allt man äter kan ju bli fett, så det känns lite väl barockt att ta bort ett av de viktigaste näringsämnena (Enligt mig) för en bra hormonprduktion. Men du kanske har en kanon-förklaring på detta?

ha det gött!

Mvh Calle Sirén

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.