Aktivitetsfaktor; Snickare

Home Forums Deff och fettminskning Aktivitetsfaktor; Snickare

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Är det någon som har koll på aktivitetsfaktorn grovt på en snickare eller kan ungefär estimera den?

Åtta timmars jobb som snickare plus ett styrketräningspass är nog 2.0 i alla fall. Kanske mer om det är väldigt krävande.

Eddie Vedder wrote:
    Åtta timmars jobb som snickare plus ett styrketräningspass är nog 2.0 i alla fall. Kanske mer om det är väldigt krävande.

Oj det var mer än vad jag trodde, ja det varierar ju mycket från dag till dag.

Bjern wrote:
    Oj det var mer än vad jag trodde, ja det varierar ju mycket från dag till dag.

Vet du ditt BMR och ditt kaloriintag för viktbalans vid arbetsdag med styrketräning är det ju bara att dividera kaloriintaget med BMR. Svaret blir ditt PAL. :)

Eddie Vedder wrote:

Kan inte annat än hålla med. Har själv arbetat som snickare en gång i tiden och energiförbrukningen är inte att leka med.

Usch, alltid segt när man slutar på ett fysiskt aktivt jobb och behåller hungern i flera veckor efter trots att man knappt rör sig längre.

Jon Larsson wrote:
    Kan inte annat än hålla med. Har själv arbetat som snickare en gång i tiden och energiförbrukningen är inte att leka med.

Håller på att bygga om hos syrran just nu, jobbar ca 07-17 med en halvtimmes lunch, sen styrka efter det. Man sover skapligt bra :emo-thumb

Rivningsjobb är nästan ännu värre. Senast jag var nere i stockholm och körde rivningssvängen var jag viktstabil på 4000+ kalorier, ett kaloriintag som vanligtvis skulle göra mig vansinnigt fet vansinnigt fort.

16 timmars arbetsdagar, förvisso…

Jon Larsson wrote:
    Rivningsjobb är nästan ännu värre. Senast jag var nere i stockholm och körde rivningssvängen var jag viktstabil på 4000+ kalorier, ett kaloriintag som vanligtvis skulle göra mig vansinnigt fet vansinnigt fort.

16 timmars arbetsdagar, förvisso…

Har kompisar som jobbar som rivare, verkar riktigt slitigt!

Bjern wrote:
    Har kompisar som jobbar som rivare, verkar riktigt slitigt!

Ja, det är ett rent helvete. Det värsta rivningsjobbet måste ändå vara panndemontör som jag körde i nästan ett halvår 2003. Man river ut gamla villapannor med tillhörande oljetank. Ibland går det inte att tömma pannorna på vatten så de kan väga några hundra kg. På en pirra. Uppför en smal spiraltrapp. Och så vidare.

Hell on earth.

Jon Larsson wrote:
    Ja, det är ett rent helvete. Det värsta rivningsjobbet måste ändå vara panndemontör som jag körde i nästan ett halvår 2003. Man river ut gamla villapannor med tillhörande oljetank. Ibland går det inte att tömma pannorna på vatten så de kan väga några hundra kg. På en pirra. Uppför en smal spiraltrapp. Och så vidare.

Hell on earth.

Fyfan. Jag som tycker att jävlas med gipsplattor är ett helvete…

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.