- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Ala
Är ALA något bra och använda om man tränar thaiboxning och vill gå ner i vikt?
Vad jag ser är att många är väldigt nöjda men det kanske är snack bara för att fjäska. Vad ger bästa effekten med den? Jag tar endast Omega 3 som tillskott.
PS, jag är 15år, 176cm lång
Bra att du påpekar att ALA inte är en direkt fettförbrännare, Robert. Man kan dock tillägga att ALA också är en kraftig anitoxidant och att den även hjälper till med upptaget av andra vitaminer/antioxidanter.
Intensiv träning gör att fler fria radikaler utsöndras, antioxidanter motverkar dessa. Av bara den anledningen skulle jag rekommendera ALA. Dessutom, påstås det, att ALA hjälper till att forsla mer näring in till musklerna än till fett depåerna.
Kom även ihåg att ALA måste tas regelbundet under en viss tid, för att det först måste byggas in i cellmembranen innan det börjar verka. Dvs. att det finns ingen anledning till att försöka tajma det med stora kolhydratrika mål. Se hellre till att du har lite fett i måltiden när du tar ALA, då det behöver lite fett för upptaget.
Men som Robert redan antydde, man ska inte förvänta sig några mirakel av ALA’n.
Träna Thaiboxning längre period så kommer du svarva fram det automatiskt.
Ok, men vilka grönsaker har egenskapen av att ta upp fett, kolhydrater på bättre och snabbare sätt?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY