Alkohol igen

Home Forums Deff och fettminskning Alkohol igen

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej! Om man ska ta kanske 3-4 glas vin på lördagkväll är det då onödigt att köra styrka på dagen och istället bättre att köra cardio?

Vet inte om det här var rätt tråd att fråga i men men :)

Du kan träna båda om du vill. Om du inte är 14 år och väger 50kg kommer 3-4 glas vin inte påverka ett skit i praktiken. Möjligtvis att du känner dig trött ifall du kommit hem på smätimmarna och om du dansat i timmar, inte ätit en matbit eller så men i övrigt behöver du inte oroa dig.

Emma Sand wrote:
    Vet inte om det här var rätt tråd att fråga i men men :)

En miljon gånger kanske.;)

Håller helt med Eddie. Har du dessutom redan planerat ett större alkoholintag är det aldrig fel att träna innan för att behålla muskelmassa. Fyllekäket innan du går och lägger dig är ävend et viktigt i det avseendet!

Insulinus wrote:
    Håller helt med Eddie. Har du dessutom redan planerat ett större alkoholintag är det aldrig fel att träna innan för att behålla muskelmassa. Fyllekäket innan du går och lägger dig är ävend et viktigt i det avseendet!

Nog är det bättre än att träna dagen efter i alla fall! ;)

henkebenke wrote:
    Nog är det bättre än att träna dagen efter i alla fall! ;)

Handlar det om 3-4 glas vin (jag gissar att vi pratar vinglas här och inte öljsejdlar á la ”Bayersk oktoberfest”:D) samt att sömnen är okej och kvällen kanske även innebär mat är det knappast någon fara.

En dyngfylla är ju en annan sak, då gör nog de flesta rätt i att låta bli. När jag själv söp så hade jag som standard att om jag kände att jag hade ork och lust till träning så hade jag festat lugnt nog för att kunna träna. Om jag hade söpe för hårt fanns ändå inte en chans att jag skulle plåga mig själv med träning i det tillståndet.:D

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.