- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Alldeles för snabb viktnedgång?
Hej!
Första deffen någonsin har startat.
Har hållit på i snart tre veckor och tappat 5 kg, vilket är mycket snabbare än vad jag avsett. Ligger på ~2200 kcal, vilodagar och ~2600 kcal träningsdagar. Funderar på att vrida upp kaloriintaget så att hastigheten på deffen bromsas och för att slå vakt om muskelmassan. Jag har inte tappat något i styrka, men ser själv inte någon större förändring av kroppen mer än att midjemåttet krympt ett par centimeter.
Så till frågan då: Bör jag oroa mig för den stora viktförlusten och justera kaloriintaget eller ska jag ha lite is i magen och se om deffen stabiliserar sig efter ytterligare någon vecka (med tanke på initialt vätsketapp).
Jag tränar fyra dagar i veckan, varav tre dagar styrka och en dag badminton. Promenerar drygt en timme om dagen till och från jobbet, som är extremt stillasittande. Den enda parametern jag går efter i min kost är ett högt proteinintag, vilket ligger på ~2,5g/kg kroppsvikt.
Jag är 34 år, 181 cm lång och har sedan 10 feb gått från 90,2 till 85,4 kg.
Tacksam för svar från er som har rutin och visdom!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY