Home › Forums › Deff och fettminskning › Angående ätardagar på deff
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 april, 2008 at 20:23 #771354Anonym anvandareMember
Jag deffar nu f.o.m 31 mars – 11 juni och har en fråga.
Läste en artikel om just ätardagar, att man bara bör undvika fett i så stor utsträckning som möjligt. Mitt mål är inte nån tävlingsform, bara komma i form till sommaren. Kan jag äta lite fett på min ätardag ändå, t. ex choklad el dyl?18 april, 2008 at 20:23 #82439Anonym anvandareMember18 april, 2008 at 20:51 #771355Anonym anvandareMemberOkej, tack så mycket!
18 april, 2008 at 22:13 #771356Anonym anvandareMembervad menas med ätardagar ?
19 april, 2008 at 10:44 #771357Anonym anvandareMemberidag ska jag ha ätardag, kommer äta allt som vanligt, bara det att det kommer slinka ner x antal gram chips och 200g choklad. Det har jag fan väntat läääänge efter hahahaha muuuuuuuums!!!!!!!!!!!!
19 april, 2008 at 11:49 #771358Anonym anvandareMemberLåter bra!! Chokladen som jag inte ätit på 3 veckor kommer förmodligen sitta fint också! Ha en skön ätardag :emo-thumb
21 april, 2008 at 10:31 #771359Anonym anvandareMemberJag äter massor av allt på mina ätardagar, helst choklad:P…å hittills har jag ju ändå lyckats komma i hyfsad form tillslut ändå:pop:
22 april, 2008 at 07:05 #771360Anonym anvandareMemberSå länge du får i dig tillräckligt med protein så kan du nästan vräka i dig vad du vill tycker jag Det gör jag iaf, helt galna ätardagar ibland… sen sköter jag mig strikt i 6 dagar och deffen går prima för det
Visst har man en tävling om 3 veckor så kanske man ska skippa ätardagarna… men satsar du bara på en schysst sommarform så e det nog ingen större fara.
Mer godis åt folket!! Ojäää
22 april, 2008 at 09:26 #771361Anonym anvandareMemberKung Bruno wrote:Camilla, vad skulle du uppskatta ditt energiintag till på dina ätardagar?Vanligtvis mellan 6000 och 8000 kcal…skulle jag gissa på. Om jag skärper mig ordentligt så kan jag nog hålla mig mellan 5000 och 6000 kcal. Men jag är inte helt säker om jag ska vara ärlig.
22 april, 2008 at 13:40 #771362Anonym anvandareMemberJag förstår inte hur man kan undgå att känna sig äcklig när man äter sånna mängder. Äckliga ätstörningar.
22 april, 2008 at 14:04 #771363Anonym anvandareMemberman känner sig mysig efter ätit extremt mkt mat/godis positiva ätstörningar som bygger muskler
22 april, 2008 at 20:18 #771364Anonym anvandareMember6000kcal är ju inte direkt mycket ifall man håller igång lite den dagen, ett extra + ifall man tränat innan också.. bara positiva fördelar tycker jag.. några dagar sen är man back on track igen på +-0 mrf mycket bättre humör osv, samt att man njuter ordentligt och mår kanon under ätardagarna. Men har man extremt bråttom att gå ner i vikt förstår jag att vissa tvivlar på det.
+1 på Dan
22 april, 2008 at 22:37 #771365Anonym anvandareMember6000 kcal är inte mycket mat om den består av godis, nötter, pizza, smör, bullar och hamburgare med majjonäsdressing. Däremot är 6000 kcal mycket mat om denna består av kokt torsk, potatis, fun light och isbergssallad med selleri. Visst, 6000 kcal är alltid mycket energi, men att kategoriskt säga att det är mycket eller lite mat är faktiskt inte möjligt.
23 april, 2008 at 13:29 #771366Anonym anvandareMemberRadikaal wrote:6000kcal är ju inte direkt mycket ifall man håller igång lite den dagen, ett extra + ifall man tränat innan också.. bara positiva fördelar tycker jag.. några dagar sen är man back on track igen på +-0 mrf mycket bättre humör osv, samt att man njuter ordentligt och mår kanon under ätardagarna. Men har man extremt bråttom att gå ner i vikt förstår jag att vissa tvivlar på det.+1 på Dan
Jag tränar aldrig på mina ätardagar…å de positiva effekterna é väl egentligen inte många heller…jag brukar må lite halvkasst hela lördagen å söndagarna brukar vara jättejobbiga…men det hjälper inte…jag älskar att äta gott å längtar alltid till mina ätardagar. Hade jag kunnat äta dryga 6000 kcal eller mer per dag utan att bli fet så hade jag lätt gjort det…men det går inte…jag blir fet.
En dag i veckan på dieten tillåter jag mig ändå…eftersom jag vet att jag tar mig i form ändå och för att jag behöver något att se fram emot.
Att äta ordentligt har aldrig varit något problem för mig…annat än att det lätt blir alldeles för mycket…
23 april, 2008 at 14:27 #771367Anonym anvandareMemberDet är väldigt olika hur man fungerar vad gäller ätardagar. Dels finns aspekten som Camilla beskriver – att man går och ser fram emot dem och därigenom pallar med deffen.
Men det finns även en annan aspekt och det är att många istället upplever att de efter ett par veckor kan bli av med ”suget” om de helt utesluter sötsaker.
Man får känna efter själv helt enkelt. Man bör dock så klart komma ihåg att om man väljer att ha ätardagar under dieten måste man räkna in alla dessa kalorier i sin totala budget. Det fungerar inte så att kroppen slutar lagra kalorier efter 4000 på en dag eller något liknande.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.