Angående Deffning

Home Forums Deff och fettminskning Angående Deffning

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Jag har velat deffa ett bra tag men har aldrig riktigt fattat mig på hur det går till riktigt. Jag har läst i olika trådar och hittade Harris&Benedict-ekvationen.

Har jag nu fattat rätt, Att de kcal man får fram är den summan som man måste göra sig av med eller? Jag fick en summa på 3807 kcal/dygn och ett BMI värde på 23.7

Att man ska förbruka mer kalorier än vad man stoppar i sig förstår jag men vad betyder nu i mitt fall 3807 kcal/dygnet.
    Nu hittade jag lite mer information. Det är alltså det energiintag som min kropp behöver för att jag ska ha samma vikt? och jag ska alltså ta 3807-500=3307
    Jag ska alltså få i mig 3307 kcal om dan? men vad hindrar mig från att ta bort 1000 kcal istället för 500?

Vilken aktivitetsfaktor använde du och hur ser din dag ut? Alltså tränar du och i såfall vad, hur ofta, hur intensivt och hur långa pass? Har du ett hårt kroppsarbete eller sitter du mest framför datorn? Är du personen som tar dig till fots dit du ska om dagarna eller åker du bil o.s.v.?

En fråga… Hur i helvette räknar man ut sitt energi behov? alla sidor jag kollat på visar olika !
    Kan någon hjälpa mig att räkna ut mitt :(?
    Jag väger 95 pannor är 180 lång och är 19 år snälla hjälp mig!

lightweightbaby wrote:
    En fråga… Hur i helvette räknar man ut sitt energi behov? alla sidor jag kollat på visar olika !
    Kan någon hjälpa mig att räkna ut mitt :(?
    Jag väger 95 pannor är 180 lång och är 19 år snälla hjälp mig!

[http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2097156&postcount=25]

Eddie Vedder wrote:
    [http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2097156&postcount=25]

Thanks mate :)!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.