Home › Forums › Deff och fettminskning › Angående kroppsfett, bodyfat!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 februari, 2009 at 11:03 #559310Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Du läste inte ett ord av vad jag skrev va?
Jag läser allt du skriver, jag försöker att förstå så gott jag kan och jag respekterar dig väldigt mycket på grund av din enorma kunnighet.
En sak jag inte förstår är varför du ska vara så arrogant och dryg mot mig bara för att jag är nybörjare, jag förstår inte allt och därför blev jag medlem här för att jag skulle vilja ha svar på ett språk där jag förstår hur vissa saker fungerar. Jag vill ändå säga att jag har väldigt stor erfarenhet av viktnedgång då jag gått ner 50 kilo för två år sen och är hyffsat fitt nu.
Det enda jag menade var, som dom andra också har påpekat, att vissa individer måste ha olika svårt att gå upp och ner i vikt oavsett perfekt träning och mathållning på grund av bland annat genetik, eller är det fel?
21 februari, 2009 at 13:00 #559311Anonym anvandareMemberheryagu wrote:Det enda jag menade var, som dom andra också har påpekat, att vissa individer måste ha olika svårt att gå upp och ner i vikt oavsett perfekt träning och mathållning på grund av bland annat genetik, eller är det fel?Det var inte menat att vara dryg. Jag tolkade bara ditt inlägg som att du inte hade läst eftersom du frågade det jag redan hade svarat på.
Ber om ursäkt om du tolkade mig på det sättet, helt enkelt ett missförstånd eftersom jag uppfattade din fråga som att du inte läst vad jag redan svarat.
Ja det finns variationer mellan individer, dock är det inte i närheten av så vanligt som man kan få för sig genom att läsa på forum där alla påstår saker hit och dit om hur omöjligt det är för en del att gå upp/ner i vikt. De personer som verkar kunna käka obegränsat med godis och skräpmat är oftast personer som dels äter för lite av annan mat (jag antar att du inte följer din polare 24/7?) och har en allmänt aktiv vardag. Det behöver inte handla om träning utan helt enkelt en person som sysslar med det ena och det andra, grejjar hela dagarna o.s.v. Sånt innebär en högre energiförbrukning än man kan tro.
21 februari, 2009 at 13:20 #559312Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Det var inte menat att vara dryg. Jag tolkade bara ditt inlägg som att du inte hade läst eftersom du frågade det jag redan hade svarat på.Ber om ursäkt om du tolkade mig på det sättet, helt enkelt ett missförstånd eftersom jag uppfattade din fråga som att du inte läst vad jag redan svarat.
Ja det finns variationer mellan individer, dock är det inte i närheten av så vanligt som man kan få för sig genom att läsa på forum där alla påstår saker hit och dit om hur omöjligt det är för en del att gå upp/ner i vikt. De personer som verkar kunna käka obegränsat med godis och skräpmat är oftast personer som dels äter för lite av annan mat (jag antar att du inte följer din polare 24/7?) och har en allmänt aktiv vardag. Det behöver inte handla om träning utan helt enkelt en person som sysslar med det ena och det andra, grejjar hela dagarna o.s.v. Sånt innebär en högre energiförbrukning än man kan tro.
Ja visst måste det vara så, det är ju helt logiskt om man tänker efter, det är som du skrev med laktosintolerans som i princip alla är här omkring det är väll samma fenomen. Det värsta jag vet är folk som klagar över hur svårt det är att gå ner i vikt för att för mig är det hur enkelt som helst, ät mindre träna mer…
Du har inget att be om ursäkt över, förlåt för mitt påhopp, det är jag som är väldigt frågvis och en aning irriterande med alla dumma frågor.
För att av det du skriver och svarar på sitter du inne på mycket bra kunskaper och det är kul att kunna ta del av dom på ett bra forum.
21 februari, 2009 at 13:22 #559313Anonym anvandareMemberheryagu wrote:För att av det du skriver och svarar på sitter du inne på mycket bra kunskaper och det är kul att kunna ta del av dom på ett bra forum.Tack för det, bra att få små internetmissförstånd utredda.:emo-thumb
24 februari, 2009 at 16:05 #559314Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Jag har dock skitkass ämnesomsättning vilket gör att jag har väldigt lätt att gå ner i viktHar man ”skitkass” ämnesomsättning har man inte lätt att gå ner i vikt, under några omständigheter.
Men en sak till, hur ska man lyckas få i sig typ 200 gram protein och fett och lite kolhydrater under en dag utan att man ska i sig för mycket kalorier?
Man rör på sig såpass mycket att man förbrukar den mängden energi och lite till.
hur får man bättre ämnesomsättning?
24 februari, 2009 at 16:09 #559315Anonym anvandareMembermallas wrote:hur får man bättre ämnesomsättning?Om du med ”bättre” menar högre så ska du förbruka mer energi. Högre BMR får du genom att väga mer. Bäst är förstås att öka i muskelmassa.
24 februari, 2009 at 19:54 #559316Anonym anvandareMemberDet betyder alltså att ju mer muskler man har desto mer energi förbrukar man av att bara leva, eller?
24 februari, 2009 at 22:23 #559317Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Stämmer, dock har du svårt att behålla muskelmassan om du ”bara lever” och inte underhåller den.Edit; nu menar jag ”bara lever” som extremfall då du ligger i sängen utan att röra en fena, vilket nog inte är en risk
Hahaha, nej det vore ju lite synd att göra det när man fått sina muskler, att bara dega bort dom i sängen:)
25 februari, 2009 at 08:52 #559318Anonym anvandareMemberQuote:Men en sak till, hur ska man lyckas få i sig typ 200 gram protein och fett och lite kolhydrater under en dag utan att man ska i sig för mycket kalorier?Du behöver förmodligen inga 200g protein, eftersom du ställer denna fråga antar jag att du är ganska ny i gamet.
Lite kolhydrater skall du inte ha om du tränar hårt. Musklerna föredrar kolhydrater vid hård träning och efteråt för att bygga upp energidepåerna.
Fett däremot ökar fettinlagringen. Finns ett flertal proffs som äter rejäla mängder kolhydrater, bl.a. Branch Warren och Jay Cutler. Bägge ligger på runt 600g per dag off-season, men även relativt högt under deff.
Yvonne Rossel som är kunnig inom matlagning och kosthållning (Skrivit recept i BODY), samt placerat sig bra på VM, samt tagit 136 kg i bänkpress, rekommenderade under sin storhetstid 60E% kolhydrat och 20E% vardera protein och fett.25 februari, 2009 at 11:52 #559319Anonym anvandareMemberYTS wrote:Du behöver förmodligen inga 200g protein, eftersom du ställer denna fråga antar jag att du är ganska ny i gamet.Lite kolhydrater skall du inte ha om du tränar hårt. Musklerna föredrar kolhydrater vid hård träning och efteråt för att bygga upp energidepåerna.
Fett däremot ökar fettinlagringen. Finns ett flertal proffs som äter rejäla mängder kolhydrater, bl.a. Branch Warren och Jay Cutler. Bägge ligger på runt 600g per dag off-season, men även relativt högt under deff.
Yvonne Rossel som är kunnig inom matlagning och kosthållning (Skrivit recept i BODY), samt placerat sig bra på VM, samt tagit 136 kg i bänkpress, rekommenderade under sin storhetstid 60E% kolhydrat och 20E% vardera protein och fett.Jaha, där ser man. Jag har väll tränat seriöst i 10 månader ungefär, så jag är verkligen nybörjare. Men mitt mål nu var att få bort det mesta fettet från den viktnedgång jag gjorde ursprungligen för två år sedan så att jag ska få lägre kroppsfett och därmed få mera synliga konturer innan jag börjar på ett kaloriöverskott igen, jag vet att det är lite för tidigt för mig att deffa, men det kändes viktigt att få lite bekräftelse genom synliga muskler:o
Något som jag tänkt på dock är att alla skriver att det är omöjligt att lägga på sig muskelmassa samtidigt som man går ner i vikt (kaloriunderskott), men nu har jag gått ner tio kilo men jag har ändå faktiskt fått större muskler mellan ”titsen”, särskilt i den nedre springan, hur är det möjligt?
Mvh // C
25 februari, 2009 at 17:19 #559320Anonym anvandareMember”Det är inte svårt att gå upp respektive gå ner i vikt – det svåra är att stanna kvar på den vikten (framförallt om man gått ner)”
25 februari, 2009 at 21:40 #559321Anonym anvandareMember-Patrik- wrote:”Det är inte svårt att gå upp respektive gå ner i vikt – det svåra är att stanna kvar på den vikten (framförallt om man gått ner)”Absolut, fast det beror helt och hållet på hur mycket man tränar och om man har en söttand:)
16 december, 2009 at 14:48 #559322Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:3-4% för en man.Bump!
Jag säger inte att du har fel, Jag håller snarare med dig, men på mitt kontor hävdas det att direkt skadliga nivåer är under 6%.
Har du någon veritabel forskning som stödjer det du säger eller nån som helst fakta?
Tänkte slänga det i ansiktet på dem…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.