Home › Forums › Deff och fettminskning › Ångest! Hur påverkas deffen?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 juni, 2009 at 19:02 #63269Anonym anvandareMember12 juni, 2009 at 19:02 #418373Anonym anvandareMember
Hejsan jag är rätt ny på gym fronten, har alltid levt ett onyttigt liv. När jag gick i skolan så var jag spinkig och åt knappt något. Efter skolan blev det data nötande dag ut och dag in i ett par år, gick upp 24kg under dator åren. Nu till saken, jag har gymmat 5 dagar i veckan i 2 månader nu, första månaden var det nyttig mat och inget fuskande (godis/alkohol), nu sedan 28 maj så började jag deffa.
jag klarar inte psykiskt att se mig själv bli tjockare samtidigt som jag bygger muskler. Min längd är 1.80 och ca 82 kilo, 22%Bf och förbränner 1974kcal om jag bara ligger i sängen hela dagen. med tanke på att jag tränar 5ggr i veckan med 20min crosstrainer i slutet på varje pass så råder min instruktör mig att ligga runt 2000kcal om dagen och 1900 vid vilodagar för att inte förlora för mkt muskelmassa. Kör med hyperwhey ”hyper strenght” som kost tillskott och kosten består i stort sätt av kyckling/alaska pollock och ägg/keso. Jag vill förlora fettet lite snabbare så har ligger runt 16-1700 varje dag, ibland 1500.Oj det blev lite text, men tänkte att ni kanske ville ha lite info hehe:P Nu till själva frågan, under dessa 15 dagar jag har deffat så har jag faktiskt fuskat 4 ggr, inget direkt allvarligt men ta idag som tex, gick med min sambo och drog i mig 1 halv kebab pizza förut och undrar hur det påverkar min deff? Ätit 1200kcal innan pizzan slank ner idag:P Innan dess så var det 1 big mac som åkte ner för ca 2 veckor sen, har också blivit en kvarts pizza vid 2 andra tillfällen (inget som mättade dock) Tror inte jag hamnat på +kcal pga pizzan och big macen men det är ju en del kolhydrater i det om jag inte har fel. Så hur är det? Ställer kroppen in sig på gamla rutiner lr är det chill pill? Mvh Rusk.
12 juni, 2009 at 19:08 #418374Anonym anvandareMemberDe sakerna du ”fuskat” med för ett par veckor sedan vet du ju redan hur mycket de har påverkat eller hur? Om utveckligen gått i önskad takt så har de ju inte gjort någon skada.
Pizzan ger extra kcal men inget du blir fet av på en dag. Men defftakten saktas såklart ner lite.
12 juni, 2009 at 19:17 #418375Anonym anvandareMemberUnder min diet så åt jag lite mer kolhydrater varje lördag. Ingen grisätning, men jag kanske hamnade 1000 kcal över en vanlig ”dietdag” och dessutom hoppade jag över morgonpromenaden, jag gick ändå ner i de takt jag ville (ca 1 kg). Det kan vara skönt psykiskt att inte behöva räkna kalorierna en dag men ändå ha hyfsad koll på det, för även om det inte är jättejobbigt att dieta så blir man ändå lite konstig i huvudet av det då iaf jag ser mat överallt. En Fuskmåltid/vecka behöver ju knappast vara en katastrof.
12 juni, 2009 at 19:23 #418376Anonym anvandareMemberTack Anders:) Du lugna ner mig lite hehe:P Mår illa och är allmänt slö efter pizzan nu så kommer inte röra skiten på ett bra tag:P
12 juni, 2009 at 19:25 #418377Anonym anvandareMemberRusk wrote:Tack Anders:) Du lugna ner mig lite hehe:P Mår illa och är allmänt slö efter pizzan nu så kommer inte röra skiten på ett bra tag:PGött döh! har du klämt en bärs oxå eller? jag mena klockan är ju endå..ahh vad den nu är på en fredags kväll~ :devil:
12 juni, 2009 at 19:41 #418378Anonym anvandareMemberReal wrote:Gött döh! har du klämt en bärs oxå eller? jag mena klockan är ju endå..ahh vad den nu är på en fredags kväll~ :devil:Hehe ne, alkohol/godis har jag lagt av med helt tills jag är nöjd med spegel bilden:P Blivit redigt mkt cola zero dock:P
12 juni, 2009 at 21:03 #418379Anonym anvandareMemberJag känner igen den där ångesten. Jag har deffat bort 15kg fläsk (30-35% bf) sedan första februari och förlorat ungefär 15cm runt midjan eller mer. Länge sen jag mätte mig. Under den här perioden har jag ätit minst 10 feta kebabpizzor med extra allt, några påsar chips och några öl. Sedan fanns det andra dagar där jag säkert låg +-0 i kaloriminus per dygn.
Vad jag vill säga med detta är att en pizza inte är någonting i det långa loppet. Ju längre du deffat, desto mindre betyder den ”förstörda” dagen med den förfärliga pizzan. Nu ligger jag på 17-19% bf utan någon förlorad styrka alls, och jag har legat på väldigt högt kaloriminus vissa perioder.
13 juni, 2009 at 12:04 #418380Anonym anvandareMemberShit happens. Jag ”råkade” få i mig dryg 5000kcal i fredags under pågående deff tack vare några mindre väl välda måltider, men gjort är gjort, och det är bara att ta nya tag igen och köra hårt. Gråt inte över spilld mjölk.
13 juni, 2009 at 13:27 #418381Anonym anvandareMembernorbit wrote:Shit happens. Jag ”råkade” få i mig dryg 5000kcal i fredags under pågående deff tack vare några mindre väl välda måltider, men gjort är gjort, och det är bara att ta nya tag igen och köra hårt. Gråt inte över spilld mjölk.Jäddrar! Vad åt du då?
13 juni, 2009 at 13:47 #418382Anonym anvandareMemberGitarristen wrote:Jäddrar! Vad åt du då?Han kanske tog fel på vattenflaskan och olivoljan och drog i sig en halvliter? 4500 säkra direkt
13 juni, 2009 at 14:02 #418383Anonym anvandareMemberJakobMinell wrote:Han kanske tog fel på vattenflaskan och olivoljan och drog i sig en halvliter? 4500 säkra direktRiktigt sååå illa var det faktiskt inte. 1 riktigt fet kebabpizza och 600g lösgodis gav en bra start på dagen…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.