Är denna deffning idioti?

Home Forums Deff och fettminskning Är denna deffning idioti?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author

Håller på att deffa nu o käkar 1200kcal sön-tors.

Men på Fre o lördag vräker jag i mig mängder av godis,kakor, hamburgare.

Kommer kroppen ställa in sig på svält sön-tors o suga åt sig alla kalorier på Fred o lördagen så att det är helt meningslöst?

Och är de farligt för kroppen med dessa stora svängningar?

Väger nu 88kg med ca 13% kroppfett.

vissa äter ju som du på diet dock bara på lördagen.
    1200kcal låter som det en tjej på 45 kg dietar på….

Vettigare vore att lägga helgens kaloriintag på bra, näringsrik mat i stället för godis.

Men jag kan inte hålla mig ifrån godiset. Det är det jag ser fram imot hela arbetsveckan :(

Har funderat på att om man äter massa skit på så kort tid så kanske inte kroppen hinner ta upp alla kalorier så att man inte går upp :) För vi snackar kanske 12000kalorier på 2 dagar!!!

gurrre wrote:
    För vi snackar kanske 12000kalorier på 2 dagar!!!

Inga som helst problem att ta upp, särskilt inte från socker och fett.

Jofren wrote:
    Varför vill du göra på detta sättet?
    gurrre wrote:
    Men jag kan inte hålla mig ifrån godiset. Det är det jag ser fram imot hela arbetsveckan :(

That´s why.

Någon trodde jag skulle få diabetes efter en tid så jag ska testa o käka 1200kcal i 25 dagar efter den 24 och se vad som händer, ifall kroppen går in i svält läge eller att man kanske går ner i kroppsfett :)

Tack för tipsen so far.

En sådan diet kommer utan att tvekan att medföra fettförlust, och samtidigt en sänkning av viloomsättningen (som återställs vid återgång till normalt ätande).

Kroppen klarar det där… sen om din lösning kanske inte är den bästa. men funkar det för dig så kör på det.

Alex Thunholm wrote:
    vissa äter ju som du på diet dock bara på lördagen.
    1200kcal låter som det en tjej på 45 kg dietar på….

Jag äter 1000kcal när jag vill minska i vikt…..

King Grub wrote:
    Vettigare vore att lägga helgens kaloriintag på bra, näringsrik mat i stället för godis.

Då misslyckas hela dieten då det blir för psykiskt påfrestande att inte få äta skräpmat/godis någon gång i veckan.

Timme wrote:
    Då misslyckas hela dieten då det blir för psykiskt påfrestande att inte få äta skräpmat/godis någon gång i veckan.

Skall man överäta så pass att man plötslig ”vräker” i sig, som det uttrycks, behöver man väl inte utesluta det helt, men att ösa på tusentals kilokalorier värdelöst snask hux flux låter ju varken vettigt eller speciellt lockande. Det borde väl finnas plats för både bra mat och en måttligare mängd gotter?

King Grub wrote:
    Skall man överäta så pass att man plötslig ”vräker” i sig, som det uttrycks, behöver man väl inte utesluta det helt, men att ösa på tusentals kilokalorier värdelöst snask hux flux låter ju varken vettigt eller speciellt lockande. Det borde väl finnas plats för både bra mat och en måttligare mängd gotter?

Ja. Det har du helt rätt i.

Herre gud, om jag känner för lite choklad så äter jag det. Lite gott kan man unna sig men inte jämt eller i mastodontmängder! 1200kcal intag på en dag, det är så lite att man börja lipa, det måste innebära en rejäl disciplin. Varför inte rikta denna vilja lite mer insiktsfullt så kommer du nå dina mål med ett flin på läpparna!

Dieten går nog bättre ifall man ligger högre i matintag så man inte får dessa munchies och istället rör på sig lite mer, det är betydligt mindre påfrestande för smakgommarna, och röra på sig är väl en baggis?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.