Är detta en dålig idé?

Home Forums Deff och fettminskning Är detta en dålig idé?

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Tjena, är en kille på 20 år som är sugen på att börja träna. Just nu har jag både dålig kondition och lite muskelmassa och en del fett. Är ändå till synes väldigt smal men det beror antagligen på lite muskler och hyffsat med fett.
    Är 175 cm lång och väger 60 kg. Mitt mål med träningen är att vara i god form, jag är inte ute efter att bli något muskelberg direkt. Låg andel kroppsfett och lagom muskler helt enkelt.

Sådär, nu vet ni lite om mig iaf :) Jag hade tänkt att först köra mestadels konditionsträning och ligga på lite kaloriunderskott så att jag går ner en del i fettvikt innan jag sakta börjar bygga muskler. Vill få bort en del fett kring magen och i kinderna och eftersom man inte kan punktförbränna fett så får man helt enkelt köra på underskott och ta av hela kroppen. Jag har väldigt fina drag i ansiktet men tycker att en del kommer bort när jag har kvar lite babyhull i kinderna. Vill gärna strama åt ansiktet lite. Finns det nån muskelgrupp som ”drar tillbaka” huden något i ansiktet? Tänker på t.ex. om man tränar för en bredare hals osv.

Men annars, tycker ni detta är en väldigt dålig idé istället för att först bygga på sig muskler och i så fall varför? Andra synpunkter på detta?

Smaksak. Välj det som känns rätt för dig bara!:up:

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.