Äta efter cradio träning?

Home Forums Deff och fettminskning Äta efter cradio träning?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Vad ska man igentligen äta EFTER man t.ex har vart ute på en powerwalk? (i deffsyfte)? Ska man trycka i sig kolhydrater också? Eller helst bara proteiner?

Du behöver inte äta något särskilt. Beroende på hur pass mycket energi som förbrukats kan du ju balansera mängden därefter men i övrigt är det ju bara att äta vad du annars hade ätit.

Eddie Vedder wrote:
    Du behöver inte äta något särskilt. Beroende på hur pass mycket energi som förbrukats kan du ju balansera mängden därefter men i övrigt är det ju bara att äta vad du annars hade ätit.

Okej :) Så det funkar att jag dricker ”Diet Milk & power” á 24g protein 34g kolhydrater + äta 2 ägg + 1 banan efter cardio?

shabo wrote:
    Okej :) Så det funkar att jag dricker ”Diet Milk & power” á 24g protein 34g kolhydrater + äta 2 ägg + 1 banan efter cardio?

Ja.

Även om ditt val att välja pulverkost för mig är helt obegripligt så visst funkar det. Sedan vet jag ju inte riktigt vad det är heller, många dietpulver har ju fruktos som kolhydratkälla och om så är fallet anser jag att du gör ett dåligt val.

Är inte syftet med en kraftvandring att minska i fettmassa? Då känns det överdrivet att äta något alls utöver dina vanliga måltider, för låg intensitet för att göra någon skillnad på muskelnedbrytning.

mikaelj wrote:
    Är inte syftet med en kraftvandring att minska i fettmassa? Då känns det överdrivet att äta något alls utöver dina vanliga måltider, för låg intensitet för att göra någon skillnad på muskelnedbrytning.

Jag tog för givet att trådskaparen kör sin powerwalk före måltid. Typ ger sig ut innan lunchen eller så.

Inte tvärtom. Äta ska man ju göra oavsett syfte med vikten.

Jag går OFTAST ut på morgonen när jag vaknar efter jag fått i mig lite protein. Jag brukar bara köra vanlig Powerwalk men kör även lite powerwalk + springning, med andra ord intervall. Mitt syfte med detta är att minska i fett % och få aningen bättre kondition.

Ska man försöka få i sig mycket av alla näringsämnen efteråt? Eller lite kolhydrater och mer protein eller liknande?

shabo wrote:
    Ska man försöka få i sig mycket av alla näringsämnen efteråt? Eller lite kolhydrater och mer protein eller liknande?

Inga fel att satsa på en proteinrik frukost. Glöm inte fett heller, allt handlar inte bara om protein och kolhydrater.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.