Home › Forums › Deff och fettminskning › Ätardag?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 februari, 2009 at 22:59 #566168Anonym anvandareMember
Nu hoppar jag ämnet lite, hoppas det är ok.
Jag avstår från allt ”onyttigt” på vardagarna och unnar mig en liten godispåse på fredagen eller lördagen samt lite onyttigare mat, typ någon köttbit, sås och klyftpotatis/pommes elr dyl. Blir tyvärr tvungen till o sluta med det nu då min mage blir KAOS av detta :S
Har aldrig hänt mig tidigare, men någon timme efter att jag har satt i mig lite av ovanstående så börjar magen krångla direkt :S
Vet någon vad detta kan bero på? Har min mage börjat anpassa sig efter nyttig mat nu och tål inte längre fetare alternativ/socker?
Jävligt jobbigt alltså.21 februari, 2009 at 06:42 #566169Anonym anvandareMemberQvick wrote:Har min mage börjat anpassa sig efter nyttig mat nu och tål inte längre fetare alternativ/socker?
Jävligt jobbigt alltså.Ja så kan det vara. Mycket socker kan definitivt vara känsligt för en del magar. Och äter du mindre under vardagarna för att ”festa till det” med mer svärsmält mat så visst.
Men hur du kan se det som något negativt under deff förstår jag inte. Om du mår sämre av sådan mat, VILL du då hellre trycka i dig det bara för sakens skull? Då mår du ju inte bättre samtidigt som du hämmar deffen. Dubbelt negativt med godis i ditt fall alltså.
21 februari, 2009 at 09:55 #566170Anonym anvandareMemberthomas.R wrote:När du inte kan sova för du fantiserar om pizza, chips eller vad du än föredrar, så kanske du kan unna dig en dag.Det kan vara bra så man inte blir helt loco och håller humöret uppe…
Rek.21 februari, 2009 at 13:08 #566171Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Men hur du kan se det som något negativt under deff förstår jag inte. Om du mår sämre av sådan mat, VILL du då hellre trycka i dig det bara för sakens skull? Då mår du ju inte bättre samtidigt som du hämmar deffen. Dubbelt negativt med godis i ditt fall alltså.Jag tycker ju att det är gott :p Men jag äter inte alls mycket av det, utan det räcker med ett par godisbitar och sen är magen igång. Detta återkommer varje helg, deff eller inte.
Det är kanske som du säger, dubbelt negativt med godis i mitt fall. Ska nog satsa på mer kolhydrater på ätardagen istället och se hur det funkar.
Tack för ditt svar26 februari, 2009 at 17:25 #566172Anonym anvandareMemberlånar tråden..
Har alltid tänkt på detta.
Om man äter -500 kcal varje dag i sex dagar så blir de -3000 kcal. -3500 ger halvt kilo fettminskning.Men om man nu har måndag-lördag -3000 och sen på söndagen käkar frukost på 500, liten lunch på 300, pizza på 1500, chipspåse på 1000 och dippa på 200 då är man uppe i 3500 kcal. Och denna dag är behovet drygt 2000 kcal. då har man ätit 1500 för mycket. Innebär det då att man fått endast -1500 kcal under hela veckan och istället för halvt kilo i veckan så går man ner halvt kilo på lite över 2 veckor?
Eller en dag med sånt gör inte mycket?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.