Home › Forums › Deff och fettminskning › Ätardag!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 mars, 2008 at 10:52 #779907Anonym anvandareMember
Jämför inte heller en vanlig ej dopad Svensson med en preppad bodybuilder.
(det finns olagliga preparat som mycket effektivt kan hjälpa till vid en viktminskning)
29 mars, 2008 at 12:04 #779908Anonym anvandareMembernutz wrote:Jämför inte heller en vanlig ej dopad Svensson med en preppad bodybuilder.(det finns olagliga preparat som mycket effektivt kan hjälpa till vid en viktminskning)
+1.
29 mars, 2008 at 12:13 #779909Anonym anvandareMembermenige biceps wrote:ätardagen har ju ett syfte, eller hur? Tanken är att man ska lura kroppen att man inte befinner sig i en energiunderskottsperiod. Gammal försvarsmetod från förr vid svält, är att minska fettförbränningen vid lågt E intag. alltså med ätardag, luraar man kroppen att inte tillämpa dessa strategegiska fettsparande metoder.
Ät alltså mkt, men nyttigt, på din ätardag, se till att ha glykogenlagren någorlunda tömda, så ska det inte vara några problem, lycka till”Tanken är” är nyckelfrasen i ditt inlägg, för i praktiken är den effekten knappt märkbar. Däremot kan det självklart finnas en poäng i att fylla på med glykogen genom att cykla kolhydratsintaget. Men att köra ätardagar för att bryta något slags svältläge är helt kvasivetenskapligt.
29 mars, 2008 at 12:15 #779910Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:”Tanken är” är nyckelfrasen i ditt inlägg, för i praktiken är den effekten knappt märkbar. Däremot kan det självklart finnas en poäng i att fylla på med glykogen genom att cykla kolhydratsintaget. Men att köra ätardagar för att bryta något slags svältläge är helt kvasivetenskapligt.Thank you, amigo.:up:
29 mars, 2008 at 22:35 #779911Anonym anvandareMemberÄr det bara jag som fått känslan av att ätardagar (läs grisätardagar) är mindre vanliga nu än tidigare?
Tycker liksom inte att man hör så mycket om det längre.29 mars, 2008 at 23:57 #779912Anonym anvandareMembermeeper wrote:Är det bara jag som fått känslan av att ätardagar (läs grisätardagar) är mindre vanliga nu än tidigare?
Tycker liksom inte att man hör så mycket om det längre.Nej, jag delar din känsla. Min teori är att fler blir varse att det generellt inte medför några fördelar, även om det är viktigt att komma ihåg att sådant är väldigt individuellt. Vissa klarar sig väldigt mycket bättre rent psykiskt under en diet med rejäla ätardagar, och andra har stor nytta av dem i sin träning (upplevd eller verklig nytta är egentligen sak samma i slutänden).
30 mars, 2008 at 10:02 #779913Anonym anvandareMembermeeper wrote:Är det bara jag som fått känslan av att ätardagar (läs grisätardagar) är mindre vanliga nu än tidigare?
Tycker liksom inte att man hör så mycket om det längre.Håller med! Det roliga är att när jag har mina ätardagar (vanligtvis varannan lördag) så glömmer jag bort att jag har ätardag på just den lördagen, haha så då får man vänta två veckor igen och förhoppningsvis glömmer man bort den då också, det gäller att lura sig själv:D
Ibland brukar jag även fantisera om att ätardagar får en att likna Göran Persson och vipps så var man inte lika sugen längre:p
men jag är inte bitter…
30 mars, 2008 at 12:04 #779914Anonym anvandareMemberKung Bruno wrote:Antagligen delvis för att inte så många tävlande dietar hårt just nu. Det är ju värre i höst.Jag tycker nog att denna tendens märks lika väl även under de perioder då ett stort antal tävlande atleter dietar inför tävling.
Dessutom är det väl MTGP runt hörnet?:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.