Ätardag på deff/diet

Home Forums Deff och fettminskning Ätardag på deff/diet

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 62 total)
  • Author

Hur viktigt är det att ha ätardag på deff/diet? Ska man ha det helst ha det? Har nästan alla det? Nyfiken bara :)

Mvh Micke!

Jag har åtminstone, och gissa om jag åt igår :D Vet dock inte om det är bra för något annat än det mentala :)

Mest psykisk boost antar jag. Dock ska man väll inte grisa ner sig som in i lucifer, bara för det är ätardag tycker jag

Ta en ätardag, men grisa inte. Käka något gott såsom lite potatisgratäng och en fin köttbit. Ta gärna tillfällena i akt att träna under eller efter ätardagen så att du kan utnyttja trycket du får, blir lite roligare att träna de dagarna.

Mikael.A wrote:
    Hur viktigt är det att ha ätardag på deff/diet? Ska man ha det helst ha det? Har nästan alla det? Nyfiken bara :)

Mvh Micke!

Innan du får ett svar av värde (vilket du inte fått än) bör du skriva vad du egentligen menar med ”ätardag”. Det tolkas ju sjukt olika.

Beskriv vad en sådan dag skulle innebära för dig så kanske man kan ge mer än ett posthuntingsvar.

jag har en ätarmåltid. Jag kan inte ha en heldag för då spårar jag ut totalt. En middag med efterrätt är perfekt för mig :-)

Richard B wrote:
    jag har en ätarmåltid. Jag kan inte ha en heldag för då spårar jag ut totalt. En middag med efterrätt är perfekt för mig :-)

Samma här. Unnar mig lite extra till måltiderna på fre- och lördagar. Man mår bara dåligt av att hetsäta mängder med skräp.

Jag tror inte heller att en ätardag är till någon fysisk fördel mer än att det lättar upp tristessen lite av att hela tiden ligga på kcal-minus.

Clark wrote:
    Jag tror inte heller att en ätardag är till någon fysisk fördel mer än att det lättar upp tristessen lite av att hela tiden ligga på kcal-minus.

Även en ätardag kan innebära kcalminus. Vi vet som sagt fortfarande inte vad trådskaparen egentligen syftar på.

Det är inte svårt att avnjuta en restaurangmåltid med en starköl fast ändå åstadkomma en negativ kaloribalans det dygnet. Och den dagen skulle ju ändå kunna klassas som en ”ätardag”.

Dom få ”ätar” dagar jag har haft så har jag hållt mig på kcal – iaf, Bara blivit en daim glass eller en halv pizza:P Efter man ätit det så får man ångest vilket har gjort att jag klarat mig bra utan det den senaste deff månaden:P

Rusk wrote:
    Dom få ”ätar” dagar jag har haft så har jag hållt mig på kcal – iaf, Bara blivit en daim glass eller en halv pizza:P Efter man ätit det så får man ångest vilket har gjort att jag klarat mig bra utan det den senaste deff månaden:P

Samma här. Får också ångest även om jag intalar mig att jag inte borde hålla på och älta på ”ätardagen”.

Same here. Lukrar jag på godis får ja ångest och ska börja räkna å hålla på. Så nu unnar jag mej bara en god måltid på ätardagarna som dock är ”anpassad” för dieten. Driver min flickvänn till vansinne med allt velande hit och dit. Men men…

På mina sk ”ätardagar” på deff inför tävling. Så brukar jag börja dagen med 2 pizzor till frukost och sedan fortsätter det så med allt jag kommer över och saknar att äta. Dock gillar jag inte sötsaker men fet mat jag inga problem med. Brukar ha ätardagar en gång i veckan och kan gå upp 3 kg på en dag då……….ingen ångest alls;)! Resterande av året äter jag det jag känner för. Men försöker hålla mig till så näringsrik mat som möljigt ändå.

Hur gör du för klara av kännslorna. Jag hade fan gråtit mig till sömns om jag gick upp 3kg på en ätardag :p

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 62 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.