Home › Forums › Deff och fettminskning › Ätardag på deff/diet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 augusti, 2009 at 11:46 #617198Anonym anvandareMemberdinomog wrote:Hur gör du för klara av kännslorna. Jag hade fan gråtit mig till sömns om jag gick upp 3kg på en ätardag :p
Haha, agreed.
17 augusti, 2009 at 11:47 #617199Anonym anvandareMemberdinomog wrote:Same here. Lukrar jag på godis får ja ångest och ska börja räkna å hålla på. Så nu unnar jag mej bara en god måltid på ätardagarna som dock är ”anpassad” för dieten. Driver min flickvänn till vansinne med allt velande hit och dit. Men men…Om jag ska vara ärlig här tycker jag att du har lite avsaknad i distans från träningen. Man måste få leva ibland och personligen skulle jag aldrig göra så att min flickvän blev lidande p.g.a något moment i min diet.
17 augusti, 2009 at 11:50 #617200Anonym anvandareMemberJakobMinell wrote:Om jag ska vara ärlig här tycker jag att du har lite avsaknad i distans från träningen. Man måste få leva ibland och personligen skulle jag aldrig göra så att min flickvän blev lidande p.g.a något moment i min diet.Nu är det för svårt för mej:P vadå avsaknad i distans. Ja är rätt trög ibland. Angående damen så det ju inget allvarlgit. Men ja har lovat att skärpa mej
17 augusti, 2009 at 11:55 #617201Anonym anvandareMemberdinomog wrote:Nu är det för svårt för mej:P vadå avsaknad i distans. Ja är rätt trög ibland. Angående damen så det ju inget allvarlgit. Men ja har lovat att skärpa mejJag kanske formulerade mig lite halvtaskigt. Det jag menar är att träningen är en del av livet men det är inte livet. Därför tycker jag att du vara noga med hur du prioriterar. Jag skulle aldrig sätta träningen före någonting som gjorde att det blev lidande för mina nära och kära.
Men sedan går det ju faktiskt att anpassa sig så att alla parter mår bra i slutändan, men att prompt sätta träningen framför familj och flickvän går fetbort i mitt fall.
17 augusti, 2009 at 11:57 #617202Anonym anvandareMemberJakobMinell wrote:Jag kanske formulerade mig lite halvtaskigt. Det jag menar är att träningen är en del av livet men det är inte livet. Därför tycker jag att du vara noga med hur du prioriterar. Jag skulle aldrig sätta träningen före någonting som gjorde att det blev lidande för mina nära och kära.Men sedan går det ju faktiskt att anpassa sig så att alla parter mår bra i slutändan, men att prompt sätta träningen framför familj och flickvän går fetbort i mitt fall.
Men det får du inte tro att jag gör. Jag menar inte att jag helt är insnöad och folk ja känner lider. Nej tvärt om, jag offrar dieten då och cå för att kunna göra saker med tjej, vänner och familj
17 augusti, 2009 at 20:13 #617203Anonym anvandareMemberMan kan ju ha ätardagar med husmanskost och några goda såser istället för värka i sig gyrostallrikar, lösgodis, pizzor, friterad banan etc etc. Det är ju mycket bra ätardagar då du äter lite mer ris och kött med kanske bearnesås eller kötbullar potatis med brunsås tänker jag mer på.
17 augusti, 2009 at 20:16 #617204Anonym anvandareMemberNär jag deffade senast och sista gången lät jag mina lördagar vara fria.
Jag åt vanlig mat som jag inte vägde och om jag kände för det åt jag något gott eller drack alkohol på kvällen.
Att äta typ 10 000+ kcal på en dag hade fått mig att spy redan på förmiddagen.17 augusti, 2009 at 22:22 #617205Anonym anvandareMemberdinomog wrote:Hur gör du för klara av kännslorna. Jag hade fan gråtit mig till sömns om jag gick upp 3kg på en ätardag :pKänslorna svallar över av lycka! Varför skulle jag ha skuldkänslor för det? Det gynnar bara min metabolism ändå. Samt att jag fyller på glykogeninlagringen och det blir bättre tryck i kroppen nästa dag tycker jag mig känna……. Så ha inga skuldkänslor för det grabbar. Njut av ätardagen och må bra:pop:!
17 augusti, 2009 at 23:31 #617206Anonym anvandareMemberKan man ha en ätardag samma dag som man har träningsdag? Det borde man kunna ha
18 augusti, 2009 at 06:18 #617207Anonym anvandareMemberMikael.A wrote:Kan man ha en ätardag samma dag som man har träningsdag? Det borde man kunna haDin fråga är om man kan träna och äta mycket. Svaret är självklart ja.
18 augusti, 2009 at 16:14 #617208Anonym anvandareMemberMikael.A wrote:Kan man ha en ätardag samma dag som man har träningsdag? Det borde man kunna haTorde ju vara det mest optimala.
20 augusti, 2009 at 12:36 #617209Anonym anvandareMemberbffen669 wrote:Känslorna svallar över av lycka! Varför skulle jag ha skuldkänslor för det? Det gynnar bara min metabolism ändå. Samt att jag fyller på glykogeninlagringen och det blir bättre tryck i kroppen nästa dag tycker jag mig känna……. Så ha inga skuldkänslor för det grabbar. Njut av ätardagen och må bra:pop:!Thats true mr Bffen!
Trycket ökar så maximalt båda dagarna efter, att jag personligen aldrig skulle låta bli att frossa på min ätardag, alla har ju ett mål framför sig, när du uppnår målet trots ätarfrossan så har ju den dagen tvärtom bidragit med något ytterligare gott… ;o)
Keep up the hardwork!23 augusti, 2009 at 16:36 #617210Anonym anvandareMemberJag gav min åsikt i frågan i kommentarsektionen efter en post på min blogg
Quote:I know from experience that such an approach, six days of dieting then eating as much as you can for a day, is counterproductive and dumb.Yes, you’ll bump up leptin, but it returns to baseline within days, and the negative effect of such gluttony is miniscule compared to the fact that you ate a bunch of shit, put on fat, took many steps back in your progress and now need to deprive yourself severly for several days to make up for the behavior.
It’s also a sure fire way to develop an eating disorder that has much in common with bulimia. Look at these people in the off season, Most look subpar and it’s not far fetched to claim that their all-or-nothing-attitude has something to do with this.
That being said, some get away with it – most notably, doped up bodybuilders and figure competitors. Or the rare individual that is able to take a moderate approach and knows that he’s supposed to stop eating when he’s feeling full (many people that engage in the shall we call it ”Scott Abel” approach seem to lack this quality, believe me I know and I’ve been there).
So, I guess in summary, I guess what I’m saying is that I think the approach is fucking dumb, basically.
However, a structured refeed, popularized by Lyle McDonald among others, is another thing. The overfeeding phase I am referring to as part of my method is also similar in that regard, meaning it has rules and is not a free-for-all. This way you can flip the positives (leptin, glycogen replenishment, anabolism) in your favor, without the negatives and without having to starve yourself for the rest of the week, just so you can eat yourself silly and feel like shit for a day.
29 augusti, 2009 at 09:44 #617211Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Jag gav min åsikt i frågan i kommentarsektionen efter en post på min bloggHmm, så om man istället för att hetsäta, bara äter tills man e mätt på en ätardag e helt ok, el har jag missuppfattat hela artikeln?
29 augusti, 2009 at 09:53 #617212Anonym anvandareMemberRawmuscle wrote:Hmm, så om man istället för att hetsäta, bara äter tills man e mätt på en ätardag e helt ok, el har jag missuppfattat hela artikeln?Och inte låter kosten bestå av prinsesstårta och öl. Bra käk i lite extra mängder helt enkelt. Nu menade jag inte att svara å Grandmasters vägnar (han kan såklart tala för sig själv) men rent allmänt är det klokare att göra så ur de flesta aspekter.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.