Home › Forums › Deff och fettminskning › Ätardag på deff/diet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 augusti, 2009 at 09:55 #617213Anonym anvandareMemberRawmuscle wrote:Hmm, så om man istället för att hetsäta, bara äter tills man e mätt på en ätardag e helt ok, el har jag missuppfattat hela artikeln?
helt rätt.
29 augusti, 2009 at 15:16 #617214Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Och inte låter kosten bestå av prinsesstårta och öl. Bra käk i lite extra mängder helt enkelt. Nu menade jag inte att svara å Grandmasters vägnar (han kan såklart tala för sig själv) men rent allmänt är det klokare att göra så ur de flesta aspekter.Princesstårta och öl e inte riktigt min grej, däremot skulle jag aldrig säga nej till en pizza på min dag
Men men, med andra ord, en fin köttbit med lite ris och sås till och inget överdrivet, låter helt ok, ska köra en 3 veckors nu utan ätardag så får vi se om jag får bättre resultat än med ätardag, allt i forskningssyfte…29 augusti, 2009 at 23:54 #617215Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Jag tror knappast du lär märka någon skillnad (kroppsligt sett), ifall du hoppar, eller lägger till lite extra sås eller kött var 3:e vecka..Borde det inte vara det mest logiska att uppnå bättre resultat om man hoppar ätardagar i 3 veckor? I mina öron låter det så iaf, och just därför vill jag testa jag menar, jag vet ju vad jag uppnår med ätardag så jag tror att man kan påskynda processen en aning….
30 augusti, 2009 at 13:57 #617216Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:Måste det ena utesluta det andra? Jag går på bio med proteindrink och nötter, blir jag bjuden på middag äter jag mest sallad och kött och ber att få vatten att dricka etc.Varför kan inte DE ANDRA ha förståelse för att jag/andra väljer denna livstil? Vad är det för nära och kära man har om inte relationen och respekten är ömsesidig?
En analogi kanske skulle vara nykterism, ponera att jag är nykterist – utsätter jag då mina nära och kära (som dricker alkohol) för lidande??
Försöker bara förstå vad du menar i denna tråd, avslutningen på detta inlägg är ju i linje med vad jag skriver här.
Nu är det lite skillnad på dig och han i det här fallet. Du ser det som en livsstil att äta nyttigt och det verkar inte som om du ser det som en uppoffring.
Det han sa däremot tolkade jag som att han medvetet offrade någonting för träningens bästa och det tycker jag är fel. Men eftersom du har det som en livsstil så tänker inte du t.ex när du äter kött och sallad att ”fan, jag vill ju egentligen ha lite potatis på det här” eller när du går med dina proteindrinkar på bio så tänker du ju tydligen inte ”ååh, jag vill egentligen ha popcorn men här sitter jag och lider med mina nötter” Hoppas du förstår hur jag menar.
30 augusti, 2009 at 14:06 #617217Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Måste +1:a dessa ord alltså.Din åsikt är väl svår att undgå efter allt ditt postande. Känns en +1’ning verkligen nödvändigt då? Fast det är ju klart, en post till i banken!
30 augusti, 2009 at 16:47 #617218Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Handlar det bara om en måltid/vecka med lite extra kött & sås så kan jag nästan garantera att du inte märker någon skillnad över lag.En måltid ja, fast nu pratade jag om ätardagar, du vet, frossa haha ;o)
30 augusti, 2009 at 18:15 #617219Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Jaha, men sådana dagar…FUCK THEM typtotalt onödigt enligt min åsikt.
Å det baserar du på egen erfarenhet?
30 augusti, 2009 at 18:27 #617220Anonym anvandareMemberTobbe K wrote:Å det baserar du på egen erfarenhet?Har man ätstörningar behöver man inga ätardagar tydligen :what:
30 augusti, 2009 at 18:38 #617221Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Jag syftar inte på ätardagar då man unnar sig något extra typ en påse godis på kvällen, en pizza till lunch eller vafan som helst. Det jag tycker är onödigt är svinerifrossardagar, vilket även du har påpekat du tycker är obefogat.Och ja, det är efter egna erfarenheter.
Att svinerifrossardagar är onödigt ( om inte kroppen kräver det som i TobbeK’s fall ibland) håller jag med om men man behöver inte ge sig på alla ätardagar.
30 augusti, 2009 at 19:55 #617222Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Jaha, men sådana dagar…FUCK THEM typtotalt onödigt enligt min åsikt.
Flessa wrote:men att svina som fan tycker jag är onödigt i de flesta fall.Först är det ”totalt onödigt” sen så är det bara onödigt i vissa fall?
30 augusti, 2009 at 20:51 #617223Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Jaha, men sådana dagar…FUCK THEM typtotalt onödigt enligt min åsikt.
*asG* Jo men om jag lyckas uppnå mina mål med just såna dagar så måste jag med andra ord kunna uppnå ännu bättre resultat om jag skippar dessa helt i 3 veckor Det var det som var min fråga…..
:frust:
30 augusti, 2009 at 22:07 #617224Anonym anvandareMemberMed rätt ”diet” så kan en ”ätardag” vara ett enormt effektivt sätt att ta sig förbi en tillväxtplatå utan att öka nämvärt i fettvikt.
Men för att lyckas med detta så krävs det att ätardagen i princip är lika genomtänkt som en vanlig dietdag, inte en ohämmad orgie med skräpmat.
Även om viss skräpmat till viss del fyller en funktion i sammanhanget.I´v got the formula
30 augusti, 2009 at 23:05 #617225Anonym anvandareMemberTobbe K wrote:Med rätt ”diet” så kan en ”ätardag” vara ett enormt effektivt sätt att ta sig förbi en tillväxtplatå utan att öka nämvärt i fettvikt.
Men för att lyckas med detta så krävs det att ätardagen i princip är lika genomtänkt som en vanlig dietdag, inte en ohämmad orgie med skräpmat.
Även om viss skräpmat till viss del fyller en funktion i sammanhanget.I´v got the formula
Jag förstår vad du menar, jag tycker själv att det ger en hel del att äta en sån dag och det ger ett grymt energitillskott i flera dagar efteråt…
Men vad har du för formula då Tobbetrollkarl?3 september, 2009 at 06:21 #617226Anonym anvandareMemberÄtardag = Ät vad jag vill och hur mycket jag vill.
Får en enorm energiboost och är alltid ännu tightare i kroppen efter en sådan dag.
Kan landa på 10-12 000 kcal men då är jag ganska tillfreds och dessutom grymt motiverad att vara strikt i kommande 6 dagar.
Ser ätardagen som ”ljuset i tunneln” eller mitt vattenhål som uppenbarar sig var 6é dag.
Sanningen är trots allt i mitt fall att: Socker är gott, Fett är gott och tillsammans är dessa 2 JÄTTEGOTT!3 september, 2009 at 11:14 #617227Anonym anvandareMemberHar testat både grisdagar (som Morwen ungefär) och ätardagar (snarare carb-refeeds) i mer kontrollerade former och måste säga att riktiga grisdagar passar mig mycket bättre, det är värt de försämrade resultaten i min mening. Det är väl helt enkelt en avvägning.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.