Ätardag på deff/diet

Home Forums Deff och fettminskning Ätardag på deff/diet

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 61 through 62 (of 62 total)
  • Author
    Morwen wrote:
    Ursäkta mitt lite dryga uttalande. Känner bara att vissa studier som läggs upp här inte är applicerbara på tränande utan mer på ”vanligt folk”.

Du överdriver skillnaderna. Att träna några timmar i veckan gör en knappast till en annan varelse, tvärtom är det ju helt normalt liv. Och det finns knappast något som säger att studier på individer med en hyfsad aktivitetsnivå saknas. Jag är övertygad om att det finns överätningsstudier på människor i all möjlig olika fysisk form.

Morwen wrote:
    Hur kommer det sig i så fall?

Energin är förbrukad förstås. Och dessutom kan du inte med 100% korrekthet mäta din kropps förändring. Låt säga att du under en tid de facto lade på dig x hg fettmassa så är det inget du lär se med blotta ögat.

Och vikten fluktuerar naturligt från dag till dag. Hursomhelst är olika individers energieffektivitet fascinerande, vad du kan vara säker på är i alla fall att kroppen tagit upp det mesta. Hur den sedan bbär sig åt för att reglera det är som sagt väldigt inressant och fascinerande och ett komplext samband melln en adaptiv metabolism, ökad NEAT samt att du sannolikt felberäknat lite hit och dit (oavsett vad du tror;))

Eddie Vedder wrote:
    Energin är förbrukad förstås. Och dessutom kan du inte med 100% korrekthet mäta din kropps förändring. Låt säga att du under en tid de facto lade på dig x hg fettmassa så är det inget du lär se med blotta ögat.

Förbrukad?? Ok, kanske det men jag tränar bara varannan dag så även det är märkligt.
    Fettmäter med kaliper och där sker ingen förändring. Vet att det finns felkällor även där. Men säkert mätt midjan 100 ggr utan att mm-antalet ökar.Mätaren är rutinerad och säkert mätt 1000 klienter.

Viewing 2 posts - 61 through 62 (of 62 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.