Ätardag under deff ?

Home Forums Deff och fettminskning Ätardag under deff ?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • Author

Nu har jag kommit in i min andra deff-månad och jag tycker att det går ganska bra fortfarande. Maten som jag gjort hittills är ok och jag har inte tröttnat på måltiderna ännu.

MEN, mitt sug efter min hemmagjorda hamburgare börjar komma och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Mina hamburgare är inte så onyttiga i form av fett/flottig eller har mycket kolhydrater men det är ganska stora (många Kcal). Hamburgarna brukar bestå av 2st á 150g kött, bröd, gurka, tomat, light dressing, ketchup, senap och sallad.

Har ni en ätardag i veckan under deffen då nu unnar er något saftigt och gott?
    Vad äter ni då?

Jag kunde inte hålla mig igår. Jag ”åkte dit” i går på o’learys. Hamburgaren som jag beställde var inte riktigt lika god som min egen på älgkött men det smakade såååå bra.
    Jag kom precis på att jag har skrivit upp innehållet i min hamburgare i min matlogg och den är på ca 400Kcal/st. Så det blir 800Kcal för två + mjölk och jag hamnar väl på 1000Kcal på den måltiden. Efteråt är jag så där skönt mätt och måste ligga på soffan. Jag äter 750Kcal på morgonen (frukost) så det blir inte så mycket över till dem andra måltiderna om jag ska ligga på mitt totala intag på ca 2000Kcal/dygn.

Fast det är klart, kör jag PW 120 minuter så har jag bränt 800Kcal och då får jag plats med lite firre eller fluff också.

simsalabim wrote:
    Jag kunde inte hålla mig igår. Jag ”åkte dit” i går på o’learys. Hamburgaren som jag beställde var inte riktigt lika god som min egen på älgkött men det smakade såååå bra.
    Jag kom precis på att jag har skrivit upp innehållet i min hamburgare i min matlogg och den är på ca 400Kcal/st. Så det blir 800Kcal för två + mjölk och jag hamnar väl på 1000Kcal på den måltiden. Efteråt är jag så där skönt mätt och måste ligga på soffan. Jag äter 750Kcal på morgonen (frukost) så det blir inte så mycket över till dem andra måltiderna om jag ska ligga på mitt totala intag på ca 2000Kcal/dygn.

Fast det är klart, kör jag PW 120 minuter så har jag bränt 800Kcal och då får jag plats med lite firre eller fluff också.

Bra frulle! Vad äter du?
    Allvarligt talat så fuskar jag rätt mkt under deff och min senaste (ej den jag har på bilden) var minst sagt lyckad. Livskvalité är även det viktigt och jag tycker att en moderat inställning friger mer glädje och energi att göra mer saker (som i sin tur kräver energi och bidrar till viktnedgång).

Om vi distanserar oss lite från oss själva så egentligen ; hur jävla viktigt är det att vara så förbannat rippad, helst igår, att vi plågar oss?

:)

Om du tar en kväll/måltid en gång i veckan eller varannan vecka så påverkar det inte så mkt att du behöver nojja ihjäl dig, bättre att ta den där måltiden/ätarfönstret om man mår bra av det.

J.v.K wrote:
    PW?
    ja precis, annars så är det bara att ligga på lite större underskott resten utav veckan liksom. är ju inte hela världen :up:

jag åt förrätt,huvudrätt & efterrätt i söndags. otroligt mycket mat, men var seriösare mån, tis & ons. och då hade jag t om gått ner lite.

så blir inte deppig över en burgare :up:

PW = PowerWalk.

Jag är inte deppig, jag mår bra och jag ångrar inte hamburgaren och de två stora lättölen jag tog till. Jag var värd det (har gått ned från 93 till 85 sedan i typ juli-aug). Jag vill bara inte hamna vid hamburgaren varje måltid. Just nu känner jag mig inte alls orolig men jag vet inte vad som händer i framtiden och då vill jag veta hur ni andra gör under deff.

Frukost i min mixer:
    1dl whey (choklad) – 60,8
    100g Havregryn – 339
    250g Kvarg – 188
    4dl lättmjölk – 156
    TOT Kcal – 743,8

Nu ska jag hem och äta pasta med älg-köttfärssås och grönsaker, mums.

Hamburgare på diet?!!! Jag äter burgare flera gånger i veckan och har gått ner 14kg. Det är väll brödet man får passa sig lite för, jag kör antingen utan bröd eller så skär jag i brödet och tunnar ut det till hälften.

Gober wrote:
    Hamburgare på diet?!!! Jag äter burgare flera gånger i veckan och har gått ner 14kg. Det är väll brödet man får passa sig lite för, jag kör antingen utan bröd eller så skär jag i brödet och tunnar ut det till hälften.

Finns det inte ”bra” hamburgebröd?

simsalabim wrote:
    Finns det inte ”bra” hamburgebröd?

Inte om du menar kalorisnåla. Då får du nog baka något själv. Men en god hamburgare ska ha ett gott bröd annars tycker jag man kan vara utan.

Men som sagt, vad gör det om du drar i dig ett bröd då och då? gör en stor maffig burgare och ät bara en= ett bröd. Har du inte råd med för mycket kalorier skär bort lite av brödet som jag sa, då kan du halvera kaloriintaget.

Men nu snackar jag om vad jag äter på vanliga dietdagarna, vill du ha en ätardag där du kommer upp i kaloribalans eller lite över så ser jag inte problemet, då är det väll bara till att äta dina hamburgare med bröd och vara glad.

Jag kan faktiskt lägga in båda köttbitarna i en hamburgare (blir 300g) och på så sätt blir jag av med en burgares bröd. Då blir det förhoppningsvis inte lika mycket ketchup och dressing så jag klarar mig nog galant. :up:

simsalabim wrote:
    Jag kan faktiskt lägga in båda köttbitarna i en hamburgare (blir 300g) och på så sätt blir jag av med en burgares bröd. Då blir det förhoppningsvis inte lika mycket ketchup och dressing så jag klarar mig nog galant. :up:

Precis, dessutom behöver inte dressing vara en kaloribomb.

Ett litet tips

ketchup (med mindre socker)
    Kesella
    bostongurka eller pickles
    majonnäs (jag kör lätt, men fullfett funkar med då det är en liten mängd man använder)
    lite tabasco
    salt och peppar
    paprikapulver.

Där har du en bra variant.

Gör du dessutom dina burgare såhär, stek lite snabbt på järnet, sen in ugnen 5-10min på 200grader så har du världens saftigaste och godaste burgare som knappt behöver någon dressing för att vara god.

LIte skuren sallad och tomat på det så är du i burgerheaven.

Gober wrote:
    Precis, dessutom behöver inte dressing vara en kaloribomb.

Ett litet tips

ketchup (med mindre socker)
    Kesella
    bostongurka eller pickles
    majonnäs (jag kör lätt, men fullfett funkar med då det är en liten mängd man använder)
    lite tabasco
    salt och peppar
    paprikapulver.

Där har du en bra variant.

Gör du dessutom dina burgare såhär, stek lite snabbt på järnet, sen in ugnen 5-10min på 200grader så har du världens saftigaste och godaste burgare som knappt behöver någon dressing för att vara god.

LIte skuren sallad och tomat på det så är du i burgerheaven.

Tack så mycket, låter riktigt gott. Jag är inte överförtjust i majonnäs men allt det andra blir bra. Tabasco är en höjdare på burgaren.

Tabasco Chipotle, där snackar vi!

Albin wrote:
    Tabasco Chipotle, där snackar vi!

Ja, den har jag hört talas om men har inte funnist i affären då jag kommit ihåg att jag behöver den. Ska tydligen vara bra skit.

Finns tydligen i stora förpackningar: [http://countrystore.tabasco.com/prodinfo.asp?number=00052]

simsalabim wrote:
    Ja, den har jag hört talas om men har inte funnist i affären då jag kommit ihåg att jag behöver den. Ska tydligen vara bra skit.

Finns tydligen i stora förpackningar: [http://countrystore.tabasco.com/prodinfo.asp?number=00052]

Tror jag sett den på alla ica-butiker större än ”ica nära” (dvs den minsta sorten)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.