Ätardag under deff ?

Home Forums Deff och fettminskning Ätardag under deff ?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 36 total)
  • Author
    Gober wrote:
    ketchup (med mindre socker)
    Kesella
    bostongurka eller pickles
    majonnäs (jag kör lätt, men fullfett funkar med då det är en liten mängd man använder)
    lite tabasco
    salt och peppar
    paprikapulver.

Denna kvarg! :( Finns det inte något som kan få vara heligt och inte föstöras med denna kvarg!? :frust:

Eddie Vedder wrote:
    Denna kvarg! :( Finns det inte något som kan få vara heligt och inte föstöras med denna kvarg!? :frust:

Kvarg måste vara byggarnas svar på ketchup … Undrar om man kan ha ketchup till kvarg:|

J.v.K wrote:
    garanterat ^^ kanske till.. korv m bröd?

haha :D

Sockerfri ketchup, mager kvarg, kolhydratsfritt bröd och korv av extra mager kyckling… Något annat kan man inte äta om man ska bli stor o stark;)

Eddie Vedder wrote:

Vet du vad, jag håller faktiskt med dig, själv använder jag ytterst sällan kvarg, och det bara för att dra ner kalorierna lite. Exemplet jag gav är enligt mig inte äckligt utan ganska gott, går att göra ganska goda såser utav kvargen.

MEN självklart är det godare att göra ”secret sauce” med enbart majonnäs. Nu är det ju så att kvargen är något som är väldigt eftertraktat i dessa krokar, och som langarna säger, jag tillhandahåller bara en produkt med efterfrågan :D

Men jag är annars ingen kvargfantast, och har man följt mina måltider och bilder ser man nog det.

När dieten är slut kommer det förmodligen inte synas någon kvarg på mina matbilder överhuvudtaget ;-)

PS det stod inte lättkvarg, det stod faktiskt kessella, sen väljer man själv om det är 1% eller 10%, vilket dom flesta här väljer är väll dock inget att orda om.

Såg nu att mitt svar blev världens försvarstal, jag ville bara poängtera att jag inte tillhör skaran av folk som håller sig till ”ren mat”. Vilket jag ofta försöker förklara för andra att man inte måste göra.

:|

J.v.K wrote:
    garanterat ^^ kanske till.. korv m bröd?

haha :D

Kvarg på tub eller flaska kanske vore något?

simsalabim wrote:
    Kvarg på tub eller flaska kanske vore något?

Eller lavemang, slipper man maskera smaken med massa ingredienser :pop:

Kvarglavemang!!!

Kvarg är gott, och så länge man tycker det så ser jag inte problemet… naturligtvis hade jag aldrig i h-vete ätit det om jag inte tyckte om skiten.

Albin wrote:
    Kvarg är gott, och så länge man tycker det så ser jag inte problemet… naturligtvis hade jag aldrig i h-vete ätit det om jag inte tyckte om skiten.

Jag bara vänder mig mot att ALLT ska ”nyttifieras” med kvarg hela tiden. Med kvarg på hamburgare eller kvargsås till grillat kött känns som att förstöra allt gott. Ungefär som att baka pizza på Västan 5% och barkmjöl.

J.v.K wrote:
    nyttifieras vet jag inte, men ett smidigt sätt att få in mer protein i måltiden. är nog så de flesta resonerar, eller så skulle jag resonerat iaf. men jag trivs bra med att inte äta det längre ^^

Då är du nog unik. Det är väl ganska tydligt att de som hetsar mest med kvargrecept in absurdum har mest osunda vanor i allmänhet vad gäller kosten? Jag påstår inte att jag är bättre själv bara för att jag inte äter just kvarg men det är ju åtminstone hur tydligt som helst.

Stjarnan wrote:
    Tycker du verkligen det är gott? Du sitter och njuter med kvarg även off season. ?
    Tycker det smakar surt och strävt! Och som Eddie säger så förstör det måltider!

Jag läste någonstans här att man kunde blanda i funlight så fick du bort den sura och sträva smaken… prova…

Stjarnan wrote:
    Klart jag provat det! Tycker ändå att det smakar illa! Kvarg änvänder man när man bakar. Punkt!

Ja, så kan det säkert vara men med vet jag inget om. Däremot fungerar den bra i min godmorgonshake.

simsalabim wrote:
    Jag läste någonstans här att man kunde blanda i funlight så fick du bort den sura och sträva smaken… prova…

Ja och då är vi ju där igen. Varför försöka på alla tänkbara sätt att få i sig kvargen med alla möjliga receptförslag? Finns det ett egenvärde i att äta kvarg? Tycker man inte att kvarg är gott finns väl ingen anledning att ändra kvargen, bättre att äta annat som man gillar från början.

Eddie Vedder wrote:
    Ja och då är vi ju där igen. Varför försöka på alla tänkbara sätt att få i sig kvargen med alla möjliga receptförslag? Finns det ett egenvärde i att äta kvarg? Tycker man inte att kvarg är gott finns väl ingen anledning att ändra kvargen, bättre att äta annat som man gillar från början.

Glass med chokladsås! mmmm..

Stjarnan wrote:
    Tycker du verkligen det är gott? Du sitter och njuter med kvarg även off season. ?
    Tycker det smakar surt och strävt! Och som Eddie säger så förstör det måltider!

Ja det gör jag, med lite funlight eller offseason med lite blåbär/funlight och isbitar stavmixat tycker jag det är godare än yoghurt.
    Jag tycker INTE det förstör måltider, men självklart skall man dissa det om man tycker så…

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.