Home › Forums › Deff och fettminskning › Ätardag under deff ?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 januari, 2011 at 21:17 #416643Anonym anvandareMember
Mixtra kvarg med en skvätt blåbärssoppa riktigt najs på protein-pannkakorna
3 januari, 2011 at 21:58 #416644Anonym anvandareMemberJag har kvarg istället för creme fresh när jag gör dipp, inget fel på det. Gott är det på kvällarna med chipspåsen bredvid
3 januari, 2011 at 22:40 #416645Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja och då är vi ju där igen. Varför försöka på alla tänkbara sätt att få i sig kvargen med alla möjliga receptförslag? Finns det ett egenvärde i att äta kvarg? Tycker man inte att kvarg är gott finns väl ingen anledning att ändra kvargen, bättre att äta annat som man gillar från början.Klart att man vill ha i sig kvarg, då det är väldigt högt med protein jämfört med annat, är det ingen bra anledning enligt dig?
Och vad är felet med ”alla möjliga receptförslag”? Ser du inget positivt och kreativt med att försöka få till nya, spännande mål med samma basingrediens?
Och måste man gilla varje separat ingrediens, för att det ska vara ”okej” att äta det ihop?
Har känt lite på sistone att du börjar bli lite väl bitter med dina inlägg, och att du jämt försöker agera någon extrem motpol mot allt som folk har för sig som du inte håller med om. Jag förstår att du kan tycka att det blir för mycket av vissa saker, när det går för långt som det kan göra. Men måste du verkligen pressa ner alla som tar efter trender som faktiskt kanske inte är så fel?
Jag vill också påpeka att jag menar inget illa mot dig, eller någon annan med mitt inlägg. Jag blir bara frågande på varför jag själv måste tycka detta om någon som bidrar så fruktansvärt mycket med kunskap och har gjort ett längre tag.
4 januari, 2011 at 10:16 #416646Anonym anvandareMemberdupper wrote:Klart att man vill ha i sig kvarg, då det är väldigt högt med protein jämfört med annat, är det ingen bra anledning enligt dig?Ja men min poäng är att de flesta redan äter jättemycket protein och att det finns fler saker med protein. Och tycker man andra saker är godare kan man lika gärna äta det.
Om du tittar på många nybörjartrådar så dräller det av matintag där vederbörande inte orkar äta tillräcklig men nog ingår dagligen ½ kg lättkvarg. Inget fel i kvarg alls men saker och ting måste ju sättas i perspektiv och ibland skapas ”sanningar” som kan vara värda att kritisera lite. Till exempela att ett byggarupplägg KRÄVER kvargätning.
4 januari, 2011 at 21:21 #416647Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja men min poäng är att de flesta redan äter jättemycket protein och att det finns fler saker med protein. Och tycker man andra saker är godare kan man lika gärna äta det.Om du tittar på många nybörjartrådar så dräller det av matintag där vederbörande inte orkar äta tillräcklig men nog ingår dagligen ½ kg lättkvarg. Inget fel i kvarg alls men saker och ting måste ju sättas i perspektiv och ibland skapas ”sanningar” som kan vara värda att kritisera lite. Till exempela att ett byggarupplägg KRÄVER kvargätning.
Du har så rätt i det du säger. Det jag mest reagerade på var det faktum att du agerar extrem motpol, och får mig att känna lite ”tycker han att kvarg är onödigare än popcorn?”, och jag håller inte med om det.
Men jag vill också poängtera att det är väldigt viktigt att vara ifrågasättande gällande upplägg, som du skriver, uppbyggda av 1kg kvarg då det är viktigt att variera sig, och kvarg är verkligen inte det enda proteinrika livsmedlet.
Nu när jag har din uppmärksamhet vill jag också tacka dig för allt man lärt sig genom träningslära och forum, det är ovärderligt med någon så vetenskapligt tänkande som du själv.
5 januari, 2011 at 13:46 #416648Anonym anvandareMemberMan kan ju alltid ta 2 glas mjölk och en skink-macka istället för kvarg men ibland har man inte tid eller är på en resa. Jag brukar ha med mig en 250g kvarg i väskan när jag är på skolan ifall att (:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.