Home › Forums › Deff och fettminskning › äter jag FÖR lite eller FÖR mycket?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 september, 2009 at 23:41 #612666Anonym anvandareMember
Asså vill inte vara dryg å negativ, men det är fortfarande för lite. Du vet att potatis innehåller 76Kcal/100g, Så varför 1 potatis, inte ens värt besväret å skala den. Vill du tappa fett på ett effektivt sätt. Kolla in deffguiden här i tråden, räkna ut ditt energibehov, dra bort 500Kcal, så tappar du cirka ett haltv kg i veckan
Har även en känsla, att om någon gör ett schema till dej så kommer du inte följa det utan ta bort vissa grejjer för att tappa snabbare, så lika bra att du gör ett själv.
27 september, 2009 at 15:35 #612667Anonym anvandareMemberJag är kille och är lika lång som dig, men väger dock 75.
Såhär ser mitt matintag ut så du kan jämföra lite.
Du ska inte äta lika mycket som mig men så du får ett hum om vad som är lagom och lite.05:45 Före frukost:
2 Mackor med pålägg ex skinka och 3dl mjölk.08:30 Frukost:
2dl havregrynsgröt eller musli, 2dl mjölk.12:00 Lunch
5-6 potatisar eller lika stor mängd ris., 200-300gram kött ex kyckling, fisk, stek osv. Sås som är god Lite grönsaker för att få färg på det. 6dl mjölk.17:00 Middag
Samma som lunch20:00 Efter träning.
En banan och ett glas mjölk.21:00 Kvällsmat
En burk makrill eller omelett på 4 ägg. Sen halvliter mjölk och 2 mackor.Ca 2800kalorier stoppar jag i mig per dag då mitt dagsintag är 2300-2500 så jag ligger på lite överskott.
Du borde äta samma som jag ungefär fast i lite mindre mängd, kanske 2200 kalorier.5 oktober, 2009 at 14:47 #612668Anonym anvandareMemberhar ändrat nu så äter lite mer
tack för hjälpen
men ändå har jag gått ner i vikt väger 46-47
tror ni jag går skulle gå upp lite om jag åt en hel kesella till frukost varje morgon?
har hört att för mkt protein går man upp i vikt av, och under dagen får jag i mig ännu mer protein5 oktober, 2009 at 15:45 #612669Anonym anvandareMembermedina wrote:har ändrat nu så äter lite mer
tack för hjälpen
men ändå har jag gått ner i vikt väger 46-47
tror ni jag går skulle gå upp lite om jag åt en hel kesella till frukost varje morgon?
har hört att för mkt protein går man upp i vikt av, och under dagen får jag i mig ännu mer proteinFör mycket kalorier går man upp i vikt av.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.