Att återgå till en deff..

Home Forums Deff och fettminskning Att återgå till en deff..

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

I somras avslutade jag en deff med mycket lyckat resultat, enligt kalipern låg jag på 12 % i underhudsfett och jag var mycket nöjd. Under tiden hade jag en PT som följde mig och justerade kostschema och gav mig träningsråd.
    Då jag inledde deffen, började jag på runt 2200 kcal/dag med 4-5 tunga styrkepass i veckan, 20 min cardio efter varje styrka + att jag körde 1-2 spinningpass i veckan. Under resans gång justerades schemat om beroende på hur viktnedgången låg på vid varje mättilfälle.
    I slutfasen av dieten låg jag på 1700 kcal/dag och samma träningsmängd fast tillagt 4 morgonpromenader/vecka. Vi tog god tid på oss under dieten för att jag inte skulle tappa några muskler och för att det skulle vara bestående och den pågick totalt över 4 månader (tappa 12 kg).

Tyvärr strax efter avslut av dieten drog jag på mig ett ryggskott och senare en muskelinflammation vilket resulterade i att jag var i sängläge ganska länge och kunde inte utföra någon form av träning under 2,5 månad. Dessutom fick min självkänsla sig en ordentlig törn och till det kom det en del slarv med maten. Och gissa vad som kom som ett paket på posten då, jo kilon!

Gick upp ca 5 kg och de har jag legat still på nu under en period men jag vill ner igen och tänkte denna gång klara mig utan PT. Min fråga till Er om jag ska återgå till deffen som den såg ut i slutskedet, dvs lite kcal-mycket träning-lite kolhydrater eller sätter jag mig själv i svält då? Eller ska jag ta den långa vägen en gång till och börja om på 2200 kcal/dag? Har precis kommit igång med min träning igen och just nu kör jag ett 4-splittat program och 1 spinningpass i veckan.

Du väger fortfarande 7kg mindre än när du började deffen, förhopningsvis har du kvar dina muskler eller? om du har det kan du lägga dig på samma cal mängd som du låg på den vickten i din förra satsning.

Det finns inget som heter svältläge, det är en myt.

Här är lite att läsa men se till att hålla isär begreppen för att undvika missförstånd:

[http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=102263]

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.