Home › Forums › Deff och fettminskning › Behöver ett deff program
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 juni, 2010 at 18:19 #67328Anonym anvandareMember9 juni, 2010 at 18:19 #477201Anonym anvandareMember
Hej!
Kan nån hjälpa mig med ett deffprogram.
Väger 116 kg och vill gå ner i vikt.
Hur ska jag äta, hur många mål, vad för kosttillskott m m
11 juni, 2010 at 15:27 #477202Anonym anvandareMemberFrukost: 4 ägg + nån macka
Mellanmål: Proteindrink
Lunch: Kyckling, kött, torsk, tonfisk + sallad, grönsaker o lite kolhydrater
Middag: Kyckling, kött, torsk, tonfisk + sallad, grönsaker o lite kolhydrater
Kvällsmål: 4 ägg + nån macka
Före läggdags: proteindrinkVad tror ni?
Det här med kolhydrater….1dl makaroner eller ris eller nån potatis?Före träning BCAA + kreatin
Efter träning BCAA + malto…sen 20 min efter proteindrink11 juni, 2010 at 16:33 #477203Anonym anvandareMemberscenic wrote:Frukost: 4 ägg + nån macka
Lunch: Kyckling, kött, torsk, tonfisk + sallad, grönsaker o lite kolhydrater
Middag: Kyckling, kött, torsk, tonfisk + sallad, grönsaker o lite kolhydrater
Kvällsmål: 4 ägg + nån macka
Före läggdags: proteindrinkVad tror ni?
Det här med kolhydrater….1dl makaroner eller ris eller nån potatis?Före träning BCAA + kreatin
Efter träning BCAA + malto…sen 20 min efter proteindrinkFördelningen bland dina makronutrienter är inte uppskriven, inte heller ditt totala energiintag är uppskrivet. Det du har skrivit upp olika måltider, inte hur stora dem är, fördelningen emellan dem, hur stor proteindrinken är, hur stora äggen är, hur mycket ”nån macka” är… I stort sett ingenting.
Och varför malto efter träning?11 juni, 2010 at 17:14 #477204Anonym anvandareMembergrekelito wrote:Fördelningen bland dina makronutrienter är inte uppskriven, inte heller ditt totala energiintag är uppskrivet. Det du har skrivit upp olika måltider, inte hur stora dem är, fördelningen emellan dem, hur stor proteindrinken är, hur stora äggen är, hur mycket ”nån macka” är… I stort sett ingenting.
Och varför malto efter träning?Jag vet inget om kalorier eller energiintag, därför jag frågar er.
Det finns ingen här på -110-120 kg som har deffat, om du kunde skriva ner ditt program?Vanliga Willys ägg, 1 macka potatislimpa med ost + kalkonskiva
Proteindrink = vassle 0.5dl 15gram protein + 1dl kasein 30gram = 45 gramFörsöka få i mig 40-50 gram per måltid då blir det 7*40 = 280g-350g protte
malto för att man ska ta det eftyer träningen så man inte förbränner muskler
11 juni, 2010 at 18:18 #477205Anonym anvandareMemberQuote:scenic Skriver: Jag vet inget om kalorier eller energiintag, därför jag frågar er.
Det finns ingen här på -110-120 kg som har deffat, om du kunde skriva ner ditt program?Vanliga Willys ägg, 1 macka potatislimpa med ost + kalkonskiva
Proteindrink = vassle 0.5dl 15gram protein + 1dl kasein 30gram = 45 gramFörsöka få i mig 40-50 gram per måltid då blir det 7*40 = 280g-350g protte
Börja med att läsa igenom DEFFGUIDEN sedan är det kanske inte läge att käka malto vid deff och hur som helst gör den större nytta före träningspasset !! Kör protein före och efter passet !!
Jag hade personligen hoppat över mackor, de mättar extremt dåligt !! Detta är vad jag har fått lära mig…
Allt beror kanske på hur mkt vikt du vill tappa och hur fort ?! Ska det gå fort får du vara mer strikt och kanske vara beredd att förlora lite mer muskler.11 juni, 2010 at 19:12 #477206Anonym anvandareMemberniklasnelson wrote:Börja med att läsa igenom DEFFGUIDEN sedan är det kanske inte läge att käka malto vid deff och hur som helst gör den större nytta före träningspasset !! Kör protein före och efter passet !!
Jag hade personligen hoppat över mackor, de mättar extremt dåligt !! Detta är vad jag har fått lära mig…
Allt beror kanske på hur mkt vikt du vill tappa och hur fort ?! Ska det gå fort får du vara mer strikt och kanske vara beredd att förlora lite mer muskler.Jag har läst igenom deffguiden.
Det stod en stor gainer , dela den men mer innan än efter.Ja på 2-3 månader en deffkur, gå ner 10 kg.
11 juni, 2010 at 19:26 #477207Anonym anvandareMemberLåter ju ganska lagom. Låt bli gainer, hade jag gjort i dina kläder, det är bara socker och de kalorierna kan du hellre äta upp via maten.
Själv tycker jag att det går lättare att räkna kalorier på ett smidigt sätt med få mål mat om dagen (äter själv bara 2 men det är ju en smaksak) och låta bli allt fika eller mellanmål (kaffe undantaget).
Låt bli att dricka alkohol…trist men det ger effekt…försök iaf att minimera intaget av alkohol (klart man kan unna sig ibland).
Ngn form av ”cardio” är ett smidigt sätt att förlora kalorier, men det är en smaksak, själv har jag inte sprungit mer än 3 gånger det senaste halvåret och ändå tappat 9 kg. Men det är ett bra sätt, så länge man inte överkompenserar med ngra godsaker efteråt.
finns massor av bra tips på forumet…och det finns andra som är betydligt bättre på detta än jag, detta är bara ngra småtips…
15 juni, 2010 at 14:03 #477208Anonym anvandareMemberscenic wrote:Jag vet inget om kalorier eller energiintag, därför jag frågar er.
Vad jag skulle ha gjort är:
1) Köpa en matvåg och räkna ut vad du får i dig varje dag
2) Minska ner antalet måltider till 3-4 stycken
3) Ta bort maltot
4) Ta bort bröd
5) Inte tänka så mycket, se till att du får i dig mellan 200-300 g protein, 100 gram fett och sedan en moderat mängd kolhydrater. Kör bara.15 juni, 2010 at 14:10 #477209Anonym anvandareMemberskippa allt socker…gör som jag…ät/drick halv liter vispgrädde…halvt kg kycklingfilé, protein dryck osv PER DAG…..ät rotfrukter mm…..så blir du smal och stark!
15 juni, 2010 at 14:40 #477210Anonym anvandareMemberOmen wrote:skippa allt socker…gör som jag…ät/drick halv liter vispgrädde…halvt kg kycklingfilé, protein dryck osv PER DAG…..ät rotfrukter mm…..så blir du smal och stark!Men snälla… Det är väl ingen universallösning att ta bort kolhydraterna och vips så tappar du vikt? De olika näringsämnena påverkar kroppen och dess hormonsystem olika, men det är fortfarande det totala energiintaget (kilokalorier in vs. kilokalorier ut) samt några andra faktorer som kommer påverka din viktnedgång. Det går inte att ta bort kolhydraterna och fortsätta överäta för att tappa vikt. Så ge råd som går att implementera i hans ”deff-program” istället för generella (i detta fallet riktigt dåliga sådana) råd.
22 juni, 2010 at 14:12 #477211Anonym anvandareMemberQuote:Jo det är en universallösning, kolhydrater är inte nödvändigt. Kilokalorier in/ut stämmer inte heller med verkligheten. Det är betydligt svårare att överäta utan kolhydrater.Är ju bara delvis sant, vid samma kaloriintag vid olika dieter har man svårt att se ngn större skillnad på viktnedgång. Så det är absolut ingen universallösning, en universallösning är ju en som funkar lika bra för alla och det är ju inte så lätt !!
Personligen kör jag en kolhydratfattig kost för att jag tycker det känns bättre för just mig, det betyder inte att det är så för alla. Men rätt att kolhydrater är onödiga i större mängder, särskilt snabba kolhydrater.22 juni, 2010 at 14:20 #477212Anonym anvandareMemberniklasnelson wrote:Är ju bara delvis sant, vid samma kaloriintag vid olika dieter har man svårt att se ngn större skillnad på viktnedgång.Ja i kontrollerade former har man inte sett någon skillnad. Dock brukar lågkolhydrat visa lite bättre resultat ad libitum. Men även där är resultaten generellt sett kassa. Vi snackar något extra kg per år och en totalt sett bedrövlig viktnedgång även för ”vinnardieten”.
Kollar man sedan statistiken mer noggrant ser man ju även de som fått jättebra och jättedåliga resultat från samtliga grupper. Vad som sedan redovisas är ju genomsnittssiffror. Alltså kan ju person A från ”sämsta dieten” få bättre resultat än person B från ”bästa dieten” även om den senare visade bäst resultat i genomsnitt.
Men med det sagt så tror även jag att för en majoritet av överviktiga så är rikigt lågt med kolhydrater det bästa. Har man diabetes eller en annan metabol rubbning är jag ännu mer övertygad om att t.ex. 50E% kolhydrat är direkt negativt.
Jag skulle själv käka markant mindre kolhydrater om inte potatis och havregrynsgröt var så sjukt gott och billigt.
22 juni, 2010 at 15:35 #477213Anonym anvandareMemberJompa wrote:Jo det är en universallösning, kolhydrater är inte nödvändigt. Kilokalorier in/ut stämmer inte heller med verkligheten. Det är betydligt svårare att överäta utan kolhydrater.Källa?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.