Home › Forums › Deff och fettminskning › Behöver jag räkna med sallad?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 november, 2010 at 17:52 #425350Anonym anvandareMemberIndec wrote:Hela den här diskussionen är skrämmande. Hur lycklig är man om man får ”panik” över några kcal för mycket. Eller väger ALL sallad så man inte får i sig 70 kcal för mkt?
Det är ett maniskt beteende och påminner om en något neurotisk inställning.
Vad är det ni är så rädda för? Att bli feta? Den risken föreligger inte.Gör det ni tror att ni blir lyckliga av , men någon stans tror jag inte ni vet själva vad detta är…
Ne det är sant jag föröker övertyga mig själv det med att inte fan blir jag fett när jag tränar stenhårt 5 dar i veckan och räknare allt jag äter.
Ingen fara jag är nog inne i en liten manisk period bara.18 november, 2010 at 19:05 #425351Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:NejJo
18 november, 2010 at 19:27 #425352Anonym anvandareMemberBlobas wrote:JoNågon måtta får det vara. Man kan ju inte hålla väga gurka och isbergssallad om man inte äter sjukliga mängder av det. Inser du hur exakt uträknad din energiförbrukning måste vara för att det ska göra någon skillnad?
18 november, 2010 at 19:31 #425353Anonym anvandareMemberIndec wrote:Hela den här diskussionen är skrämmande. Hur lycklig är man om man får ”panik” över några kcal för mycket. Eller väger ALL sallad så man inte får i sig 70 kcal för mkt?Det är ett maniskt beteende och påminner om en något neurotisk inställning.
Vad är det ni är så rädda för? Att bli feta? Den risken föreligger inte.Gör det ni tror att ni blir lyckliga av , men någon stans tror jag inte ni vet själva vad detta är…
Du är nog inne på fel forum om du skall predika över hur galet det är att räkna kalorier..
Att tävla i kroppsbygge är så långt ifrån normalt som du nu kan komma när det gäller att äta mat!En normal människa som tränar lite på hobbynivå och inte tävlar inom kroppsbygge behöver inte alls väga maten.
Äter man normalt nyttig mat så brukar det räcka.Men när man skall tävla inom kroppsbygge och verkligen skall satsa så får man lägga ordet normalt på hyllan.
Nej det är inte normalt att lägga 2 timmar om dagen inne på gymmet att väga och mäta maten och hela tiden tänka på vad man äter.
Nej det är inte normalt att alltid få tacka nej till goda bjudningar i veckan för att man bara har 1 ätardag i veckan(lördagar)
Nej det är inte normalt att svälta ner sin kropp till 3-5% kroppsfett för att stå på en scen och spänna sig och i bästa fall få en pokal.
Finns de som har dött inom denna sport
18 november, 2010 at 19:38 #425354Anonym anvandareMemberfaran wrote:Någon måtta får det vara. Man kan ju inte hålla väga gurka och isbergssallad om man inte äter sjukliga mängder av det. Inser du hur exakt uträknad din energiförbrukning måste vara för att det ska göra någon skillnad?Ja mitt förra schema där stod det klart och tydligt vad jag skulle äta och hur mkt av allt samt vad allt innehöll både kalorimässigt samt hur mkt protein, kolhydrater och fett allt innehöll.
1421 kalorier om dagen totalt.
Jag betalar iallafall inte dyra pengar för att någon skall ge mig ett schema för kosten som jag sedan iallafall skiter i att följa..
Det är ju som att slänga pengarna i sjön.Och vart skall gränsen gå? lite mer sallad? lite mer kött? lite mer frukter? lite mer av allt blir tillslut rätt mkt!
Aja skit samma alla får göra så som de vill .. men killen frågade om det spelar roll och JAG tycker att det gör de.
Jag väger allt petnoga och det funkar för mig18 november, 2010 at 20:02 #425355Anonym anvandareMemberBlobas wrote:Du är nog inne på fel forum om du skall predika över hur galet det är att räkna kalorier..
Att tävla i kroppsbygge är så långt ifrån normalt som du nu kan komma när det gäller att äta mat!En normal människa som tränar lite på hobbynivå och inte tävlar inom kroppsbygge behöver inte alls väga maten.
Äter man normalt nyttig mat så brukar det räcka.Men när man skall tävla inom kroppsbygge och verkligen skall satsa så får man lägga ordet normalt på hyllan.
Nej det är inte normalt att lägga 2 timmar om dagen inne på gymmet att väga och mäta maten och hela tiden tänka på vad man äter.
Nej det är inte normalt att alltid få tacka nej till goda bjudningar i veckan för att man bara har 1 ätardag i veckan(lördagar)
Nej det är inte normalt att svälta ner sin kropp till 3-5% kroppsfett för att stå på en scen och spänna sig och i bästa fall få en pokal.
Förstår inte vart du vill komma med detta inlägg?
Speciellt sista kommentaren….?
18 november, 2010 at 20:04 #425356Anonym anvandareMemberBlobas wrote:JoDu ställer en fråga men vet redan svaret? Och nej det är inte tanken från början att allt ska räknas. Det finns ingen som helst allmän lag för allas olika kostupplägg. Man räknar det man vill räkna.
Blobas wrote:Jag väger allt petnoga och det funkar för migJag tycker mest du klagar på hur dåligt allt går och inte verkar du göra resultat direkt.
Gober wrote:Speciellt sista kommentaren….?Folka har dött, då är det ju ”seriöst” vet du. Inte nog med att det ska vara smaklöst överdrivet hysterisk och trist. Äkta seriositet leder till döden.
19 november, 2010 at 15:41 #425357Anonym anvandareMemberBlobas wrote:Du är nog inne på fel forum om du skall predika över hur galet det är att räkna kalorier..
Jag är inte alls på fel forum för att påpeka risker med ett maniskt och neurotiskt förhållande till mat. Här om någonstans är det av yttersta vikt.
De flesta skribenter på detta forum har inte som ambition att träna i Mr Olympia. Därför stämmer inte ditt exempel med hur verkligheten ser ut.Jag är övertygad om att 95% av alla på Body’s forum inte behöver räkna kcal i sallad för att få de resultat de behöver.
Jag är precis lika övertygad om att ett osunt förhållande till mat, oavsett hur det ter sig (överätning, underätning eller maniskt kontrollerat) bottnar i ett betydligt mer allvarligt problem som i sin tur behöver göras något åt.Och den morbida aspekten av BB tror jag kan härledas till mycket, men sannolikt till utövarnas hållning till läkemedel snarare än mat.
2 december, 2010 at 10:25 #425358Anonym anvandareMemberJag räknar iaf inte salladen när jag lägger upp på fatet.
Till maten äter jag tomat, isbergssallad, gurka, lite oliver, paprika, broccoli, ärtor och ibland morötter. Jag är inte heller supernoga med det andra heller då jag vet på ett ungefär hur mycket jag bör äta. Så länge jag går ner i vikt och ökar i styrka är jag glad.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.