Home › Forums › Deff och fettminskning › Behöver lite hjälp av den kunnige!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 mars, 2010 at 13:31 #69982Anonym anvandareMember19 mars, 2010 at 13:31 #509784Anonym anvandareMember
tjena skulle behöva lite hjälp här med bra mat under dieten och om kcal!
finns säkert mycket trådar om dethär men jag har kollat i 2 dagar nu och hittar inte ngt som passar mig perfekt,
jag är 180 lång och väger ungefär 98kg är kraftigt byggd bredaxlax osv
men behöver få bort lite fett överallt tex , rumpa mage osvde första jag behäver hjälp med är hur mycket kcal gör just jag av med om dagen, jobbar som murare vilket är ganska tungt och jag rör mig i stort sätt hela tiden, gym har det blivit lite dåligt med på senaste tiden då jag är grymmt trött efter jobbet. men brukar allafall hinna med att gå en 40-50 min varje kväll. någon som kan ge ett ganska ungefärligt svar på detta?
det andra är vad jag skulle behöva käka på dagarna för att rasa lite i vikt
några bra tips på bra men endå hyffsat god mat har sätt att folk käkar mycket keso men just det avskyr jag ..skulle vara tacksan för lite fina svar MVH Niclas
19 mars, 2010 at 17:18 #509785Anonym anvandareMemberRäkna med ca 3000-3500 kcal för en bra viktminskning.
Har man dåligt med ork är det givetvis svårt, men försök köra ett helkroppspass varje Onsdag med tunga basövningar, det går att hinna på samma tid som din promenad.
Sen kör du halvkropp Lördag och Söndag.Ca 300 g protein per dag för bibehållen muskelmassa bör du sikta på, det ger 1200 kcal.
Resterande kalorier tar du från kolhydrat och fett.
Hur mycket av varje avgör din smak, antingen nästan bara fett vilket skulle innebära 50 g kolhydrat och 233 g fett räknat på 3500 kcal.
Vänder du på det så sikta på 100 g fett och 350 g kolhydrat.Matförslag kommer jag gärna med, vad tycker du om att äta?
19 mars, 2010 at 18:27 #509786Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Räkna med ca 3000-3500 kcal för en bra viktminskning.Har man dåligt med ork är det givetvis svårt, men försök köra ett helkroppspass varje Onsdag med tunga basövningar, det går att hinna på samma tid som din promenad.
Sen kör du halvkropp Lördag och Söndag.Ca 300 g protein per dag för bibehållen muskelmassa bör du sikta på, det ger 1200 kcal.
Resterande kalorier tar du från kolhydrat och fett.
Hur mycket av varje avgör din smak, antingen nästan bara fett vilket skulle innebära 50 g kolhydrat och 233 g fett räknat på 3500 kcal.
Vänder du på det så sikta på 100 g fett och 350 g kolhydrat.Matförslag kommer jag gärna med, vad tycker du om att äta?
menar du att jag skulle behöva käka 3000 till 3500 kcal varje dag för att gå ner eller är det vad jag gör av med?
skulle vara helt perfekt om du kunde säga några bra maträtter som ger mycket protein för 300g är rätt mkt endå eller är de itne de?
alltså, jag gillar det mästa utom keso då och kanske lever men de mästa annars äter jag ,
just nu har jag försökt ändra in kost lite , jag har dom tre senaste dagarna käkat 2 ägg och ett fullkornsbröd med en ostskiva på till frukost , lunch har varit en ca 200g kycklingfile med mycket sallad och idag vart det även keso (fick prässa i mig) men om du orkar har tid skulle du gjärna få lägga upp ett enklare schema till vad just jag skulle behöva på en dag för att gå ner i vikt .. tack på förhand
Mvh Niclas19 mars, 2010 at 18:33 #509787Anonym anvandareMemberNiclas135 wrote:menar du att jag skulle behöva käka 3000 till 3500 kcal varje dag för att gå ner eller är det vad jag gör av med?
skulle vara helt perfekt om du kunde säga några bra maträtter som ger mycket protein för 300g är rätt mkt endå eller är de itne de?
alltså, jag gillar det mästa utom keso då och kanske lever men de mästa annars äter jag ,
just nu har jag försökt ändra in kost lite , jag har dom tre senaste dagarna käkat 2 ägg och ett fullkornsbröd med en ostskiva på till frukost , lunch har varit en ca 200g kycklingfile med mycket sallad och idag vart det även keso (fick prässa i mig) men om du orkar har tid skulle du gjärna få lägga upp ett enklare schema till vad just jag skulle behöva på en dag för att gå ner i vikt .. tack på förhand
Mvh Niclasglömde att ta upp detta med träning, de skulle inte räcka med att jag går en promenad varje dag anternativs springer en 40-50 min och endå gå ner i vikt eller är det ett måste att gå till gymmet , det är så att jag har en bit till gymmet också är en 2.5 mil till märmaste gym tyvärr , men finns det något mer ja skulle kunna göra hemma istället ? tänkte på att kanske träna med kroppsvikten ??
Mvh Niclas
19 mars, 2010 at 20:45 #509788Anonym anvandareMemberNiclas135 wrote:glömde att ta upp detta med träning, de skulle inte räcka med att jag går en promenad varje dag anternativs springer en 40-50 min och endå gå ner i vikt eller är det ett måste att gå till gymmet , det är så att jag har en bit till gymmet också är en 2.5 mil till märmaste gym tyvärr , men finns det något mer ja skulle kunna göra hemma istället ? tänkte på att kanske träna med kroppsvikten ??Mvh Niclas
Viktträning hjälper dig behålla muskelmassa och hjälper dig givetvis oxå tappa vikt.
Men självklart kan du komma i form utan.
Dock blir muskelförlusten större.
Träna hemma går utmärkt, låt fantasin avgöra.3000-3500 kcal är vad du behöver för att tappa vikt eftersom du har ett aktivt jobb.
21 mars, 2010 at 14:41 #509789Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Viktträning hjälper dig behålla muskelmassa och hjälper dig givetvis oxå tappa vikt.
Men självklart kan du komma i form utan.
Dock blir muskelförlusten större.
Träna hemma går utmärkt, låt fantasin avgöra.3000-3500 kcal är vad du behöver för att tappa vikt eftersom du har ett aktivt jobb.
Ok , tror du att du har lust att bara lägga ett lättare matschema för en dag bara för , för tillfället så har ja nästan ingen aning om vad man ska käka ,
är sallad bra? vanlig sallad med gurka och tomat brukar ja käka mycket av , kan även tilläga att jag dricker whey-80 som lite av ett mellanmål och till frukost blandat med 2 ägg..Mvh Niclas
21 mars, 2010 at 15:56 #509790Anonym anvandareMemberNiclas135 wrote:är sallad bra? vanlig sallad med gurka och tomat brukar ja käka mycket avFärgat vatten ungefär. Dyrt, näringsfattigt och miljömässigt dåliga grönsaksval.
[http://traningslara.se/blogg/tips-for-hantering-av-gronsaker/]
21 mars, 2010 at 18:52 #509791Anonym anvandareMemberskulle vara skitglad om någon av er orkade lägga upp ett LÄTT schema på vad just jag skulle käka varje dag har så jäkla svårt med både fantasi och kunsak tyvärr
Mvh Niclas
21 mars, 2010 at 20:35 #509792Anonym anvandareMemberNiclas135 wrote:skulle vara skitglad om någon av er orkade lägga upp ett LÄTT schema på vad just jag skulle käka varje dag har så jäkla svårt med både fantasi och kunsak tyvärrMvh Niclas
[http://forum.body.se/showthread.php?t=18333]
22 mars, 2010 at 18:06 #509793Anonym anvandareMemberTänkte fråga en sak , idag när jag vart på jobbet vart ja helt plötsligt heltrött/matt och kännde mig grymmt hungrig , ngt tills på vad det kan bero på och vad kan man göra åt de?
käkade :
frukost 06.00: 2 kokta ägg , en fullkornsmacka med en ostskiva och lite vatten
mellis runt 09:00 en proteindrink WHEY80
Lunch 10.30 : grillad kycklingfile med lite broccoli morot pizzasallad och vatten
runt 13.00 vart ja tvärmatt efter att ha sprungit i trappor med tunga saker,
kände mig bara skit sugen på socker typ.. så ja gick och tog en proteindrink igen och kännde mig rätt mkt mättare men vad saknas tro?Mvh Niclas
22 mars, 2010 at 18:32 #509794Anonym anvandareMemberVad förväntar du dig av att äta så lite med den kroppen och det jobbet? Det finns ingen särskild detalj som är mer eller mindre avgörande här. Du äter som en inaktiv 13-årig tjej skulle hålla vikten på men du är en kroppsarbetare på nästan 100 kg.
Om jag vore du skulle jag dels öka intaget totalt sett och dessutom välja mindre drinkar och tveklöst skippa bröd.
22 mars, 2010 at 18:45 #509795Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Vad förväntar du dig av att äta så lite med den kroppen och det jobbet? Det finns ingen särskild detalj som är mer eller mindre avgörande här. Du äter som en inaktiv 13-årig tjej skulle hålla vikten på men du är en kroppsarbetare på nästan 100 kg.Om jag vore du skulle jag dels öka intaget totalt sett och dessutom välja mindre drinkar och tveklöst skippa bröd.
förstår , ja får känslan nästan som ”så lite som de går” på något vis men fattar ju nu att det kanske krävs mer.
men om du skulle gissa på vilka kcal låg jag på idag ? så ja vet ungefär , är som sagt mycket oerfaren inom detta ämne käkade också till middag wookade grönsaker med kycklingbitar i och en liten mängd bulgur. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.