Home › Forums › Deff och fettminskning › Behöver lite hjälp av den kunnige!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 mars, 2010 at 13:31 #69982Anonym anvandareMember19 mars, 2010 at 13:31 #509784Anonym anvandareMember
tjena skulle behöva lite hjälp här med bra mat under dieten och om kcal!
finns säkert mycket trådar om dethär men jag har kollat i 2 dagar nu och hittar inte ngt som passar mig perfekt,
jag är 180 lång och väger ungefär 98kg är kraftigt byggd bredaxlax osv
men behöver få bort lite fett överallt tex , rumpa mage osvde första jag behäver hjälp med är hur mycket kcal gör just jag av med om dagen, jobbar som murare vilket är ganska tungt och jag rör mig i stort sätt hela tiden, gym har det blivit lite dåligt med på senaste tiden då jag är grymmt trött efter jobbet. men brukar allafall hinna med att gå en 40-50 min varje kväll. någon som kan ge ett ganska ungefärligt svar på detta?
det andra är vad jag skulle behöva käka på dagarna för att rasa lite i vikt
några bra tips på bra men endå hyffsat god mat har sätt att folk käkar mycket keso men just det avskyr jag ..skulle vara tacksan för lite fina svar MVH Niclas
19 mars, 2010 at 17:18 #509785Anonym anvandareMemberRäkna med ca 3000-3500 kcal för en bra viktminskning.
Har man dåligt med ork är det givetvis svårt, men försök köra ett helkroppspass varje Onsdag med tunga basövningar, det går att hinna på samma tid som din promenad.
Sen kör du halvkropp Lördag och Söndag.Ca 300 g protein per dag för bibehållen muskelmassa bör du sikta på, det ger 1200 kcal.
Resterande kalorier tar du från kolhydrat och fett.
Hur mycket av varje avgör din smak, antingen nästan bara fett vilket skulle innebära 50 g kolhydrat och 233 g fett räknat på 3500 kcal.
Vänder du på det så sikta på 100 g fett och 350 g kolhydrat.Matförslag kommer jag gärna med, vad tycker du om att äta?