Home › Forums › Deff och fettminskning › Behöver råd, periodisk fasta och fettminskning.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 augusti, 2012 at 14:45 #97996Anonym anvandareMember1 augusti, 2012 at 14:45 #1066319Anonym anvandareMember
Hej!
Jag har kört periodisk fasta i ca 10 dagar nu, där jag har gått ner ca 6 kg under fastan och 3 kg innan det.
När jag får äta, äter jag ca 1200 kcal om dagen och förbränner ca 2500 kcal när jag inte jobbar/går och 3000 kcal när jag är aktiv. Under den här perioden har jag käkat vitamintabletter och omega3. De senaste tre dagar har jag börjat äta fettför-brännaren OxyElite. vissa dagar dricker jag nån dl protein.Tanken är att jag ska fortsätta med detta i 20 dagar till. Tror ni att det är farligt på något sätt att fortsätta på det viset och vara ”Undernärd”? om inte, hur rekommenderar ni att jag fördelar de 1200 kcal jag satsar på att käka varje dag? hur hade ni gjort?
Uppskattar all hjälp, och tack i förhand!
2 augusti, 2012 at 08:56 #1066361Anonym anvandareMemberGör om gör rätt:
2 augusti, 2012 at 10:36 #1066368Anonym anvandareMemberHej!
Är du man/kvinna? Hur gammal är du? Hur lång är du? Vad väger du?
Vad är målet med vitnedgången? Är det bara att förlora fettmassa eller vill du samtigt behålla musklemassa?
Hur mycket tränar du vanligtvis?I början går det fort att gå ner i vikt, för att man förlorar mycket vätska. Men jag tycker 6 kg på 10 dagar är lite väl fort.
Ränka ut din energibalans och lägg dig 500-1000 kcal under beroende på vad du vill med viktnedgången.Vad jag hört är fettförbrännar piller bara blaha blaha, alltså inget att köra på. Du kan få samma effekt av koffein, dock är effekten minimal.
Jag rekommenderar att du lägger dig ca 700 kcal under balans. Sen är det bara räkna ut hur länge du måste hålla på för att nå din målvikt. 1 kg fett inneåller 7000 kcal….
Men 20 dagar är klent. Jag har deffat i 19 veckor nu och gått ner 12 kg, dock med bibehållen musekmassa.Återkom med kön/vikt/längd samt ålder så kan ge tips på hur du ska äta.
SPH
4 augusti, 2012 at 03:07 #1066493Anonym anvandareMemberHej och tack för svaren!
Jag är: man / 74kg / 171 cm / 21år gammal.
Jag har styrketränat i ett par år nu och kommit upp till en ganska bra muskelnivå. men fettet runt magen har alltid följt mig, och jag har alltid haft svårt att bli av med det. Nu har jag påbörjat en deff/fasta månad för att se till att det helt och hållet gå bort, men det har visat sig vara svårare än vad jag tänkt.under denna procedur har jag gått ner i muskler/styrka… men jag tänker att det kanske är värt det så länge fettet försvinner. Bygga upp kan man göra efter tänker jag.
Jag håller med dig om att fettförbrännare men jag tänker att går jag all in får jag lika gärna köra med dem och hoppas på bättre resultat.Har du tips och råd på diet/träningsupplägg som jag kan följa?
uppskattar all hjälp!
4 augusti, 2012 at 20:41 #1066518Anonym anvandareMemberOkej, din energibalans ligger runt 2500 kcal.
Personligen tycker jag det kan vara värt att försöka behålla så mycket muskelmassa som möjligt. Detta gör du genom att köra tung styrketräning.
Men du bör lägga dig på mellan 1800-2000 kcal per dag. Då kommer du gå ner ca 0.6 kg i veckan. Om du ändå bestämmer dig för att gå lägre så funkar det. Ät då ca 1500 kcal per dag och gå ner ca 1 kg i veckan. Men tänk på att du måste orka träna. Gör du inte det så måste du äta mer.
Jag kör på periodisk fasta, en dag set ut såhär:
09.00 Whey 80 shake (150kcal)
12.00 Lunch (500 kcal)
15.00 Banan (100 kcal)
16.00 Träning med Bcaa och shake efter (200 kcal)
18.30 Middag (500 kcal)
21.00 Kvarg + bär (200 kcal)
TOT: 1650 kcalFörutom shaken på morgonen äter jag alltså mellan kl.12-21.
Angående träningen är det lagom att ligga på 4-5 tunga styrketräningspass i veckan och ett cardio.
Dela då upp passen i lämpliga muskelgrupper så du inte kör lite av allt hela veckan.5 augusti, 2012 at 10:39 #1066539Anonym anvandareMemberTack för svaret!
Nu om jag ska erkänna är det första gången jag kör PF. jag har ju gått ner en del men det har varit en blandning mellan vätska, fett och muskler. Ditt schema ser jätte bra ut och jag ska börja med en likadan.
då jag antar att du har kört så ett tag, min fråga till dig är om man åstadkommer resultat efter en sådan schema? och isf hur långt tid tror du det skulle ta att gå ner ( mitt ex. 13% kroppsfett (räknat på nätet) till 5% eller lägre).5 augusti, 2012 at 16:46 #1066558Anonym anvandareMembersimo54 wrote:Tack för svaret!Nu om jag ska erkänna är det första gången jag kör PF. jag har ju gått ner en del men det har varit en blandning mellan vätska, fett och muskler. Ditt schema ser jätte bra ut och jag ska börja med en likadan.
då jag antar att du har kört så ett tag, min fråga till dig är om man åstadkommer resultat efter en sådan schema? och isf hur långt tid tror du det skulle ta att gå ner ( mitt ex. 13% kroppsfett (räknat på nätet) till 5% eller lägre).hahah 5% eller lägre? då kommer du se ut som ett svältande afrikabarn typ, och även om du tycker det ser bra ut är det farligt att ha så lite bf. Om du verkligen vill bli riktigt sönderrippad räcker det med typ 6-7% plus mycket muskler.
Jag har kört periodisk fasta ganska länge och ja om du håller det kommer du kunna få sådana resultat efter ett tag, skulle dock öka kaloriintaget speciellt på gymdagarna
5 augusti, 2012 at 19:25 #1066573Anonym anvandareMemberhaha jag läste någonstans att man ska komma ner till max 5% för att kunna tävla… skulle aldrig sätta gränsen där annars
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.