Bf för Magrutor?

Home Forums Deff och fettminskning Bf för Magrutor?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author

Som sagt Bf% för magenruten?:)

kan tänka mig att de är nå mellan 5-10??? (självklart så förstår ja att de kan variera från person till person och hur feta abs man har )

Men iaf en ca siffra:)

Jag har hört att man kan börja se dom runt 10%. Men det borde finnas massvis med grejer som spelar in såsom genetik och mängd muskelmassa.

Gustaf Lindberg wrote:
    Jag har hört att man kan börja se dom runt 10%.

Skönt sagt! Låter som om det är fridlysta pandor du snackar om…! :up:D

aja verkar som runt 10 baserat på era svar :) tackar för svaren

Gustaf Lindberg wrote:
    Jag har hört att man kan börja se dom runt 10%. Men det borde finnas massvis med grejer som spelar in såsom genetik och mängd muskelmassa.

De verkar rent åt skogen de siffrorna. Jag ligger nog på runt 20 men har endå mina ganska synliga. Tvivlar någon lovar jag att fixa en bild

faogel wrote:
    De verkar rent åt skogen de siffrorna. Jag ligger nog på runt 20 men har endå mina ganska synliga. Tvivlar någon lovar jag att fixa en bild

Det är väldigt individuellt.
    En polare hade rutor på 13% enligt parillos 9 punkters.
    Jag hade inte rutor på 7% enligt samma mätning hos samma person.

Vid mätningen vägde min vän 102 kg och tävlade 2 år senare på 84 kg med mer muskler. Så han kan vara rätt fet och trots det ha magrutor, själv har jag inte samma tur.
    Jag har dock hyggligt hårda lår och ännu bättre vader trots långt till tävlingsform

J.v.K wrote:
    20% är rätt högt, säker på att du ligger runt där?

Säker och säker, det är över 15 iaf.

faogel wrote:
    Säker och säker, det är över 15 iaf.

Grymt :) Dock så finns det ju alltid undantag och 10% brukar vara en ganska bra siffra – då jag trodde att vi pratade om alla rutor synliga och inte ”bara” de 2-4 översta.

Sluta böj så mycket, så orättvist att du har rutor :(

vilken bf måste jag uppnå om jag vill ha en ruta?

edit

hejsvejs55 wrote:
    Upprepar: Det är genetik och intensitet som spelar störst roll enligt mig. Jag har 9,5% kroppsfett mätt med 7 punkters kaliper (jackson pollock) och har enbart platt mage med skymf av rutor.
    Övriga kroppen är grymt utvecklad med en hög anséelig mängd muskelmassa. Magen släpar eftersom jag inte prioriterat intensitet där. Nu när jag tränar magen hårdare än nånsin (inte till failure)
    så syns mer och mer.

Skit i tappa underhudsfett tills du har ett hårt bålparti kring magen.
    Så du verkligen kan deffa fram något :D

Att missa poängen i det inlägget borde vara omöjligt.

Gustaf Lindberg wrote:
    Grymt :) Dock så finns det ju alltid undantag och 10% brukar vara en ganska bra siffra – då jag trodde att vi pratade om alla rutor synliga och inte ”bara” de 2-4 översta.

Sluta böj så mycket, så orättvist att du har rutor :(

Det är högst individuellt. Vet de som ligger klart under 10 % och är riktigt hårda i övrigt men utan att magen är skarp. För mig tex är det tvärtom magen är alltid hyfsat hård även om jag ibland är rätt ”mjuk” i övrigt men jag har istället riktigt svårt att bli hårt på armarna.

Allt över 2% är mesigt!

Tobbe K wrote:
    Allt över 2% är mesigt!

Med den fettprocenten behöver man ju i alla fall inte bekymra sig om hurvida musklerna framträder eller ej :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.