Bf för Magrutor?

Home Forums Deff och fettminskning Bf för Magrutor?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • Author

Tog en bild idag direkt efter kalipermätning

Jackson/Pollock 7-punkts gav ett BF% på 7,61%
    Durnin/Womersley gav ett värde på 8,80%

[img=http://img36.imageshack.us/img36/5757/dsc01012tl.jpg]Detta är de totala BF% siffrorna! Kan nämna att jag hade 2,5mm fett vid mätpunkterna på och strax under bröst medan det va 16mm över mage och lår!

Det intressanta är snarare hur mycket muskelmassa du har under hullet! Även jag vet folk som ligger betydligt lägre än mig men har mindre magmuskler och likaså de med högre BF% och mer magrutor.

Det intressanta är som sagts tidigare skillnaden i BF% under en deff, mäts du av samma person (med lite tur en som är erfaren) hela tiden blir värdena givetvis mer tillförlitliga!

Nice fysik Tommy men det är ju väldigt individuellt var fettet sist försvinner och så också.

Delta71 wrote:
    Nice fysik Tommy men det är ju väldigt individuellt var fettet sist försvinner och så också.

Tack!

Ja men inte så individuellt som folk tror. Givetvis finns det vissa genetiska skillnader.

Men i regel gäller att fettet runt buken är det som bråkar mest, iaf för oss män medan det för kvinnor sitter runt höft och lår istället.

Fettets förmåga att vägra släppa beror till stor del på skillnader i receptorer, där t.ex vi män har mer alfa-2 adrenoreceptorer på fettcellerna som envisas med att behålla fettet trots kaloriunderskott. 👿

tillskott som får alfa-2 adrenoreceptorer att släppa fettet?

Fredhdastar wrote:
    tillskott som får alfa-2 adrenoreceptorer att släppa fettet?

Yohimbine blockerar dessa receptorer, dessa receptorer motarbetar alfa 1 receptorer genom att signalera till cellen att ”stanna kvar”.. Förenklat men ungefär så!
    alfa-1 adrenoreceptorer signalerar till cellen att ”användas”. Både alfa 1 och 2 finns på alla fettceller i olika utsträckning. Runt buken finns bara betydligt mer alfa 2 receptorer vilket gör att dessa fettceller gärna stannar kvar. :(

Yohimbine är det jag vet som är aktivt just här, finns i t.ex VPX Meltdown. Dock är de flesta typer (om inte alla) utav Yohimbine olagliga på tävling.

Tommy Ivarsson wrote:
    Tog en bild idag direkt efter kalipermätning

Jackson/Pollock 7-punkts gav ett BF% på 7,61%
    Durnin/Womersley gav ett värde på 8,80%

[img=http://img36.imageshack.us/img36/5757/dsc01012tl.jpg]Detta är de totala BF% siffrorna! Kan nämna att jag hade 2,5mm fett vid mätpunkterna på och strax under bröst medan det va 16mm över mage och lår!

Det intressanta är snarare hur mycket muskelmassa du har under hullet! Även jag vet folk som ligger betydligt lägre än mig men har mindre magmuskler och likaså de med högre BF% och mer magrutor.

Det intressanta är som sagts tidigare skillnaden i BF% under en deff, mäts du av samma person (med lite tur en som är erfaren) hela tiden blir värdena givetvis mer tillförlitliga!

Det där är i bästa fall 10-11%, inga 7-8%.

För bra magrutor ska man ner till 6-7%. Är endast ett fåtal lyckligt lottade som har fullt synligt/markerat sexpack över det.

Grandmaster wrote:
    Det där är i bästa fall 10-11%, inga 7-8%.

Jag tror absolut inte heller att det var under 10% vid det tillfället men detta var vad mätningen visade, dock är vi som själva mätte inga erfarna mätare utan har väl max ett 20-30tal mätningar på vårat samvete.

Det enda intressanta är skillnaden och spegelbilden, inte procenten i sig. ;)

Jag tippar på att jag har runt 10-12% bf på denna bild, har ”tur” med magen så får rätt fort hyffsat markerade rutor. Djupet går säkerligen att få bättre med lite mindre fett.

[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=664&pictureid=4029]

Jag har ingen erfarenhet av det men har läst i en tidning att om man vill ha synliga magmuskler ska man ha 15 % och markerade 10 %.

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.