Blir jag fet av t ex Whey -80 och kreatin?

Home Forums Deff och fettminskning Blir jag fet av t ex Whey -80 och kreatin?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Tja, helt nya här och försökt hitta infon.

Jag vägde ca 105kg i somras och drack mest öl hela tiden, kört lite motion och mindre öl under hösten och nu styrketräning sedan 5 veckor tillbaks. Är 178cm

Ligger på stadiga 90kg nu och det börjar kännas bra, nu skulle jag vilja deffa bort det sista 10 kilorna och få lite synligare muskler till sommaren.

Min dag ser ut såhär typ

Frukost: Filmjölk med lite musli naturell med bär och fibrer, nån skiva dansk rågbröd med skinka, en stor kopp kaffe med lättmjölk

Jogga eller gå till jobbet, ca 5km

Lunch : Det som erbjuds på jobbet då vi har en resturang, men blir oftast dagens, allt från nån pastarätt till köttfärslimpa

Mellanmål : lite nötter och nån banan

Jogga eller gå till hemmet, ca 5km

Middag : Burk tonfisk med wokgrönsaker. Kycklingfile med wokgrönsaker. Vegoomelett. Ja typ liknande saker, inte ofta pasta/ris/potatis på kvällen

Utöver dom helt dagliga rutinerna så gymmar jag Måndag, Onsdag, Fredag med ett 3-dagars splitprogram. Kör även Badminton nån timme eller liknande aktivitet 2ggr i veckan.

Jobbar som bagare så lyfter några 100kg per dag och är i ständig rörelse.

Nu när jag är på 90kg så händer det inte mycket mer känns det som, fattade att det skulle bromsa någonstans :)

Men kan proteinpulver och kreatin vara en bra sak för mig? Försökt hitta svaren på forumet men 90% av allt känns som smala grabbar som vill gå upp i vikt och jag vill inte lägga på mig med pulver.

Snälla hjälp……totalt clueless i den här djungeln

/Bagarn

Din fråga är alltså om du blir fet av Whey-80 och kreatin?
    Svaret är nej. Det man går upp i vikt utav är ett kaloriöverskott.
    Det finns hur mycket information som helst om proteinpulver och kreatin här på forumet. Även hur man ska göra för att gå ner i vikt, alltså ligga på kaloriunderskott.
    Lycka till.

Tack för svaret, jo det var frågan, men också om det är det bästa för mig eller om det finns något annat man borde ta istället, eller inget alls för den delen?

Kunde lagt tråden i kosttillskott, men allt grundar sig i att jag vill ha bort 10kg till

/Bagarn

SBG wrote:
    Tja, helt nya här och försökt hitta infon.

Jag vägde ca 105kg i somras och drack mest öl hela tiden, kört lite motion och mindre öl under hösten och nu styrketräning sedan 5 veckor tillbaks. Är 178cm

Ligger på stadiga 90kg nu och det börjar kännas bra, nu skulle jag vilja deffa bort det sista 10 kilorna och få lite synligare muskler till sommaren.

Min dag ser ut såhär typ

Frukost: Filmjölk med lite musli naturell med bär och fibrer, nån skiva dansk rågbröd med skinka, en stor kopp kaffe med lättmjölk

Jogga eller gå till jobbet, ca 5km

Lunch : Det som erbjuds på jobbet då vi har en resturang, men blir oftast dagens, allt från nån pastarätt till köttfärslimpa

Mellanmål : lite nötter och nån banan

Jogga eller gå till hemmet, ca 5km

Middag : Burk tonfisk med wokgrönsaker. Kycklingfile med wokgrönsaker. Vegoomelett. Ja typ liknande saker, inte ofta pasta/ris/potatis på kvällen

Utöver dom helt dagliga rutinerna så gymmar jag Måndag, Onsdag, Fredag med ett 3-dagars splitprogram. Kör även Badminton nån timme eller liknande aktivitet 2ggr i veckan.

Jobbar som bagare så lyfter några 100kg per dag och är i ständig rörelse.

Nu när jag är på 90kg så händer det inte mycket mer känns det som, fattade att det skulle bromsa någonstans :)

Men kan proteinpulver och kreatin vara en bra sak för mig? Försökt hitta svaren på forumet men 90% av allt känns som smala grabbar som vill gå upp i vikt och jag vill inte lägga på mig med pulver.

Snälla hjälp……totalt clueless i den här djungeln

/Bagarn

För det första ..Grattis till viktnedgången! Skitbra jobbat!
    När det kommer till att det står lite still så hamnar man oftast på en sådan platå ibland. Där kanske man kan variera lite träning istället.Tyngre vikter och hög intensitet på gymmet.
    Proteinpulver är ju ett kostillskott. Kan ju vara bra direkt efter träning med en banan till. Annars tror jag personligen på att äta naturligt.MERA KOKTA ÄGG!:P Tycker din matdag ser bra ut! Fortsätt på din väg som du gör med lite variatoner i träning. Testa gärna någon annan träningsform ibland t.ex. simning eller något du tycker är kul!
    Lycka till!

skit i kreatinet om du ska deffa, du läger på dej vatten om du tar det!

myra wrote:

Och varför skulle det vara negativt?

myra wrote:

Vad spelar det för roll? Det är väll först och främst fett man vill bil av med när man deffar?

myra wrote:

Tvärtom, kreatin är sannolikt väldigt värdefullt under deff. Då underäter man ju medvetet och får otillräckligt med energi via maten. Att då kunna ta till vara på den lilla extra boosten som kreatinet kan ge borde vara guld värt.

Bara man är väl medveten om att det kommer avspegla sig på vågen så man inte luras av det och tror att inget händer.

Vågen spelar ingen som helst roll, nu tänker jag endast på det estetiska.

SBG wrote:
    Vågen spelar ingen som helst roll, nu tänker jag endast på det estetiska.

Ja och då gör inte kreatin någon ”skada”, tvärtom kan det säkert bara vara en fördel. Men det jag menar är att du bör vara medveten om att du kanske väger lika mycket/mer och då finns ju risken att man lurar sig.

Dina muskler kan eventuellt binda vätska också, då ser du ju antagligen större ut. Men dock inte fetare eftersom vätskeansamlingen inte sker i huden utan i musklerna.

Nä fan var inte rädd för kreatin och protein, speciellt om du har ett fysiskt jobb så behöver du mycket energi, inte fel med kolhydraterna heller.
    Är snickare själv så rör på mig mycket, så blir en hel del mat 6 mål om dagen plus 3 proteindrinkar med Whey 100

Testa Extend blandat med Vitargo under och efter träning, även kanske gainer efter passet med kreatin.
    Går själv stadigt upp i vikt och lyckas hålla mig någolunda deffad och har ett jävla tryck under träning. VasoCharge från Scivation är en jävla go pre-train dryck

Ett annat tips är att skriva upp det du gör i en träningsdagbok, inspirerande och utmanande,försöka att hela tiden öka i styrka eller reps. Det och gott om RIKTIG mat kommer göra att du ser ut som hulken till sommaren. Lycka Till!!

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.