Home › Forums › Deff och fettminskning › Blir snart tokig!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 januari, 2011 at 17:39 #411372Anonym anvandareMember
Jag tränar 6 dagar i veckan, äter oftast bra förutom lite extra på helgen…..men tycker inte jag ser tillräckligt bra resultat av träningen. Nu har jag tom börjat träna 2 ggr per dag ibland (olika muskelgrupper och kondition blandat med styrka, ofta spinning eller step, body combat, crosstrainer som kondition, alltid minst 40 min och när jag styrketränar kör jag alltid riktigt tung styrketräning, någon enstaka gång går jag på body pump och tar alltid tyngst vikter nästan av alla tjejer och killar med för den delen…..). Har smal kroppsbyggnad men tendens att plufsa till mig kring magen.
Sedan förra julen har jag bara gått upp i vikt (typ 4 kg) lite lite muskler men mest fett på magen och låren tycker jag…..
Är utbildad styrke och aerobicsinstruktör, samt pilates och kan mycket om kost. Äter mkt proteiner (kyckling, kesella, ägg osv.) och undviker för det mesta kolhydrater på kvällarna. 4 mål per dag brukar det nästan alltid vara.
Måste jag chocka kroppen ordentligt för att få fart på förbrännningen??? Känner att jag står still nu och jobbar utan att se nån skillnad…..
Mitt mål är att vara atletiskt byggd med definierade armmuskler, smal magen och vältränade ben, men inte för stora och klumpiga….Snälla hjälp blir tokig snart!!!
8 januari, 2011 at 17:39 #62505Anonym anvandareMember8 januari, 2011 at 17:55 #411373Anonym anvandareMembermissaerobicgirl wrote:Jag tränar 6 dagar i veckan, äter oftast bra förutom lite extra på helgen…..men tycker inte jag ser tillräckligt bra resultat av träningen. Nu har jag tom börjat träna 2 ggr per dag ibland (olika muskelgrupper och kondition blandat med styrka, ofta spinning eller step, body combat, crosstrainer som kondition, alltid minst 40 min och när jag styrketränar kör jag alltid riktigt tung styrketräning, någon enstaka gång går jag på body pump och tar alltid tyngst vikter nästan av alla tjejer och killar med för den delen…..). Har smal kroppsbyggnad men tendens att plufsa till mig kring magen.Sedan förra julen har jag bara gått upp i vikt (typ 4 kg) lite lite muskler men mest fett på magen och låren tycker jag…..
Är utbildad styrke och aerobicsinstruktör, samt pilates och kan mycket om kost. Äter mkt proteiner (kyckling, kesella, ägg osv.) och undviker för det mesta kolhydrater på kvällarna. 4 mål per dag brukar det nästan alltid vara.
Måste jag chocka kroppen ordentligt för att få fart på förbrännningen??? Känner att jag står still nu och jobbar utan att se nån skillnad…..
Mitt mål är att vara atletiskt byggd med definierade armmuskler, smal magen och vältränade ben, men inte för stora och klumpiga….Snälla hjälp blir tokig snart!!!
Om du är utbildad och kan mycket om kost borde det väll inte vara några problem
Har du koll på hur många kalorier du äter om dagen och vad din förbrukning ligger på?
Om du har koll på detta och alltså ligger på underskott så kan det vara så enkelt att du får göra lite justeringar, höja intaget några dagar för att sedan sänka igen, testa sig fram lite. Kan vara knepigt när det sista ska bort, man blir lurad av vätska osv.
Men det verkar som du tränar helt för mycket. Kör du för hårt kommer du bara bränna ut dig istället för att bränna fett.
Se till så du ligger på ett underskott och träna lite mer moderat mängd så ska det börja hända saker.
du behöver inte CHOCKA kroppen som det så populärt heter nuförtiden
9 januari, 2011 at 01:23 #411374Anonym anvandareMemberGör du av med 2000 kalorier om dagen så kan du inte gå ner om du inte äter UNDER det. Så lägg om kosten o tänk på ditt kcal intag.
9 januari, 2011 at 09:49 #411375Anonym anvandareMembermissaerobicgirl wrote:Är utbildad styrke och aerobicsinstruktör, samt pilates och kan mycket om kost. Äter mkt proteiner (kyckling, kesella, ägg osv.) och undviker för det mesta kolhydrater på kvällarna. 4 mål per dag brukar det nästan alltid vara.Måste jag chocka kroppen ordentligt för att få fart på förbrännningen???
Om du kan mycket så vet du ju att det inte finns någon metod för att ”chocka” kroppen och du vet även att du kan äta kolhydrater på kvällen.
Jag tror nog du kan en del om många myter men kanske inte känner till det faktum ATT det är myter. Hur är din vardag utöver träningen? Mycket av träningen du beskriver känns som jobbig men inte för den delen särskilt energislukande. Innebär all den träningen att du är mindre aktiv i vardagen? NEAT kan minska mer än man tror, bara en sådan sak som små rörelser, slänga hit och dit med kroppen utan att man tänker på det, kan i längden göra skillnad och om man övertränar minskar ofta den spontanaktiviteten.
9 januari, 2011 at 10:53 #411376Anonym anvandareMemberKändes spontant när jag läste det du skrev att du kanske stressar din kropp med alla denna träning du gör..Less is more ibland.
Kan ju vara lite så att du stressar kroppen för ökad vätskesamling och därav lurar ditt öga att tro att det är fett?! Dra ner lite på träningen (iaf inte 6 dagar i veckan). Kroppen behöver vila också, men det vet du nog!9 januari, 2011 at 15:16 #411377Anonym anvandareMemberTack för alla svar! Min vardagsaktivitet är nog rätt hög också i ock med att jag har hund så jag måste ut och promenera varje dag flera gånger….men ska tänka till lite angående maten tror jag…..
9 januari, 2011 at 19:04 #411378Anonym anvandareMemberFörlåt men känns som jag kan mer om detta och min enda utbildning heter body.se
Kolhydrater på kvällarna är inte (go veckorevyn) dödsdomen vettu.
Enligt bartoll är det tillochmed att föredra.9 januari, 2011 at 21:12 #411379Anonym anvandareMemberJompa wrote:Låter smått fixerad och extremt med träning. Prova att äta mycket fett (allt utom margariner) och protein samt dra ner på kolhydraterna. Ät så du blir mätt och ät nästa gång när du har blivit hungrig. Minska på cardio och lyft tunga vikter på gymmet (lugn du kommer inte bli för grov över en natt). Se till att inta 25-30 gram protein 3 gånger om dagen.Nja, här kan jag nog inte hålla med riktigt..
Dra ner på kolhydraterna är inget måste för att hon ska fortsätta gå ner i vikt. Vissa föredrar ju att deffa med kolhydrater i kosten (såvidare du inte syftade på det faktum att kolhydraterna binder mer vatten per gram mot protein/fett?)..Dock skulle JAG personligen också hålla cardion till ett minimum.
25-30 gram protein 3 gånger om dagen? Varför då?
Har hon bara koll på proteinintaget genom kosten i övrigt så ser jag ingen anledning till varför detta skulle vara ett hett tips dessvärre..9 januari, 2011 at 21:39 #411380Anonym anvandareMemberJompa wrote:Det ger 3 gram leucin per tillfälle som håller igång proteinsyntesen (bevarar muskelmassan). Det borde alla människor få i sig oavsett om man tränar.Okej, tänker inte sabba tråden med detta men, då är periodisk fasta helt fel tänk menar du? Då man exempelvis bara äter inom ett fönster på 8 timmar. :emo-thumb
9 januari, 2011 at 21:50 #411381Anonym anvandareMemberJompa wrote:har viJa.
Fasta vi ju alla under nattsömnen, i det här läget skulle jag inte förlänga den, men visst man kan ju ta en laddning EAA på morgonen och vänta längre med första målet.
Jo, fasta under sömnen är en sak, men perodisk fasta som att man äter dagens måltider inom ett fönster på 8 timmar tänkte jag på.
Hmm, verkar funka bra för många träningsprofiler men vad vet de!?
Äh, jag orkar inte..God natt.9 januari, 2011 at 21:55 #411382Anonym anvandareMemberJompa wrote:har viJa.
Fasta vi ju alla under nattsömnen, i det här läget skulle jag inte förlänga den, men visst man kan ju ta en laddning EAA på morgonen och vänta längre med första målet.
Kör inte med fasta själv, men det har ju gett väldigt bra resultat för många av martin berkhans klienter.
9 januari, 2011 at 22:11 #411383Anonym anvandareMemberJompa wrote:Visst finns det dom som kommer i form på en diet med kolhydrater, protein och snålt med fett, men fler och fler börjar ju inse vad som är enklaste sättet att minska kroppsfett på och i tråden verkar det inte röra sig om någon som ska stå på en tävlingsscen med extremt (ohälsosamt) lite kroppsfett.Själv skulle jag aldrig köra periodisk fasta utan att inta EAA på morgonen.
Bara för att man har kvar kolhydraterna i kosten så behöver det inte innebära att man har det snålt med fett. För det skulle jag verkligen INTE rekommendera till någon.
Tar du EAA på morgonen så har du ju i princip brutit fastan och då har du gått emot själva idén med det hela..
9 januari, 2011 at 22:31 #411384Anonym anvandareMemberJompa wrote:Så du tror 6 g eaa förstör fördelen med att vara på ”fastande mage”?Kolhydater och mycket fett är ju ett bra sätt att lägga på sig kropssfett, inte bli av med det (det handlar om insulin).
Mycket protein och fett och dra ner på kolhydrater står fast som mitt tips. Och tror jag inte damen i fråga behöver köra periodisk fasta utöver detta.
Nej, det har jag inte heller sagt (jag sa bara att det finns ingen anledning att inta dessa 6g EAA på morgonen).
Jag har inte heller påstått att hon ska köra Periodisk Fasta, men när du säger att periodisk fasta rakt ut är fel ”sätt”. Haha, då reagerade jag..
Ta den diskussionen med Martin Berkhan istället så får vi se vad ni kommer fram till.Ångrar att jag ens gick tillbaka in här haha, god natt på riktigt nu.
:up:
11 januari, 2011 at 15:02 #411385Anonym anvandareMembere SÅ himla less på att inte få mer resultat så nu testar jag såhär: Försöker hålla mig till 5 pass träning i veckan, istället för 6-8 som förut. + promenader med min hund.
Jag tycker däremot att det är ganska svårt att hålla reda på antal kalorier man äter….
Min mat som jag planerar nu är såhär:
Frukost: Havregrynsgröt med lite nötter och russin, mjölk och banan och äppelmos. Eller kesella istället för gröten.
Lunch: Kyckling, festaostsallad ev. med pasta (brukade aldrig ha det förut, men funderar på att lägga tilll lite) el. köttfärssås på 10 procentig köttfärs med sallad, kål , broccoli och lite pasta.
Mellanmål: En grov smörgås eller kesella med lite nötter och russin
Middag: Samma som lunchen fast utan pastan/riset
Försöker äta lite mindre middag så att jag även kan äta ett liten kvällsmål bestående av en halv burk kesella med bär och pumpakärnor
Träning på morgonen och promenad med hunden på kvällen, eller tvärtom beroende på jobbet.
Vad tycker ni? Ska jag äta mindre/el mer? Jag är 176 cm lång och väger 64-65 kg. Skulle vilja gå ner till 60 kg igen, en vikt som jag trivdes med. Mina muskler var mer synliga och magen lite mindre.
Vad är enklast för att hålla reda på mängden mat man bör äta, är det att väga den?? Har aldrig gjort det förut..
Men jag är lite rädd också att ha förstört min ämnesomsättning då jag för tre år sedan hade aneroxia och vägde bara 50 kg….sedan dess tycker jag att jag lägger på mig mycket lättare. Men även då jag var så här smal hade jag tendens att lägga på mig på magen….Har även lidit av bulimi periodvis och undrar om någon vet om detta påverkar ämnesomsättningen negativt?
Känner mig iallafall motiverad nu för att få se muskulös och hälsosam ut, hehe!!
Tack på förhand!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.