Home › Forums › Deff och fettminskning › Blir snart tokig!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 januari, 2011 at 15:06 #411386Anonym anvandareMembermissaerobicgirl wrote:e SÅ himla less på att inte få mer resultat så nu testar jag såhär: Försöker hålla mig till 5 pass träning i veckan, istället för 6-8 som förut. + promenader med min hund.
Jag tycker däremot att det är ganska svårt att hålla reda på antal kalorier man äter….
Min mat som jag planerar nu är såhär:
Frukost: Havregrynsgröt med lite nötter och russin, mjölk och banan och äppelmos. Eller kesella istället för gröten.
Lunch: Kyckling, festaostsallad ev. med pasta (brukade aldrig ha det förut, men funderar på att lägga tilll lite) el. köttfärssås på 10 procentig köttfärs med sallad, kål , broccoli och lite pasta.
Mellanmål: En grov smörgås eller kesella med lite nötter och russin
Middag: Samma som lunchen fast utan pastan/riset
Försöker äta lite mindre middag så att jag även kan äta ett liten kvällsmål bestående av en halv burk kesella med bär och pumpakärnor
Träning på morgonen och promenad med hunden på kvällen, eller tvärtom beroende på jobbet.
Vad tycker ni? Ska jag äta mindre/el mer? Jag är 176 cm lång och väger 64-65 kg. Skulle vilja gå ner till 60 kg igen, en vikt som jag trivdes med. Mina muskler var mer synliga och magen lite mindre.
Vad är enklast för att hålla reda på mängden mat man bör äta, är det att väga den?? Har aldrig gjort det förut..
Men jag är lite rädd också att ha förstört min ämnesomsättning då jag för tre år sedan hade aneroxia och vägde bara 50 kg….sedan dess tycker jag att jag lägger på mig mycket lättare. Men även då jag var så här smal hade jag tendens att lägga på mig på magen….Har även lidit av bulimi periodvis och undrar om någon vet om detta påverkar ämnesomsättningen negativt?
Känner mig iallafall motiverad nu för att få se muskulös och hälsosam ut, hehe!!
Tack på förhand!
Här kommer svaret alla kommer ge dej.
”Ingen kan säga om du ska äta mer eller mindre eftersom ingen vet vikterna av det du äter. Med andra ord. Väg maten på matvåg och ställ sedan samma fråga igen men med aktuella vikter.”
Sen kommer min personliga kritik – Du sa ju innan att du är utbildad. Får man fråga vad det är för utbildning? Ta inte illa upp men du låter inte så jättepåläst utifrån det du skrivit.
11 januari, 2011 at 15:14 #411387Anonym anvandareMemberOk jag ska väga maten, men vet inte hur stor mängd som är lämplig för mig att äta…. någon som kan mer om detta??
Nä jag är utbildad inom träning, inte så mycket inom kost….men väldigt påläst, men ibland hjälper ju inte det….man gör inte rätt fast man kan vissa saker. Men just mängden mat har jag jättesvårt att avgöra….”Ingen kan säga om du ska äta mer eller mindre eftersom ingen vet vikterna av det du äter. Med andra ord. Väg maten på matvåg och ställ sedan samma fråga igen men med aktuella vikter.”
Sen kommer min personliga kritik – Du sa ju innan att du är utbildad. Får man fråga vad det är för utbildning? Ta inte illa upp men du låter inte så jättepåläst utifrån det du skrivit.[/QUOTE]
11 januari, 2011 at 15:22 #411388Anonym anvandareMemberJag håller med ovan. Ville inte ge dig den kritik här dock. Därför jag skrev ett PM till dig. Du behöver professionell hjälp av en PT/Coach för dina problem kommer upp här hela tiden och utan några framsteg eller förbättringar. Jag bläddrade igenom din blogg lite och där verkar det som du hela tiden beklagar dig över att du stoppat i dig för mycket godsaker och måste skärpa till dig. Ta dig nu själv i kragen och skaffa seriös personlig rådgivning!
11 januari, 2011 at 16:10 #411389Anonym anvandareMemberAtt du äter ”lite nötter och russin” här och där ger en indikation på att du äter mer än du tror. Det är ju riktiga energibomber och en liten extra näve hit eller dit kan göra mycket. Mer än du kanske tror. Dessutom kollade jag din blogg och får intrycket att du ibland ”unnar” dig en del annat också.
Inget fel i det, absolut inte. Men jag menar att vissa små avsteg av energirikare mat som man knappt räknar in kan göra en hel del.
11 januari, 2011 at 21:28 #411390Anonym anvandareMemberJa det glömde jag att säga med. Skippa russinen åtminstonne. Dom ger dej inget egentligen med tanke på övriga kosten.
Tittade dock igenom dina bilder på profilen (hittari nte bloggen, länk?)
och du ser faktiskt inte ut som om du behöver tappa vikt.
Blir lite orolig nu för dej då jag får en känsla av att din självbild är lite skev.11 januari, 2011 at 22:04 #411391Anonym anvandareMemberdinomog wrote:Ja det glömde jag att säga med. Skippa russinen åtminstonne. Dom ger dej inget egentligen med tanke på övriga kosten.
Tittade dock igenom dina bilder på profilen (hittari nte bloggen, länk?)
och du ser faktiskt inte ut som om du behöver tappa vikt.
Blir lite orolig nu för dej då jag får en känsla av att din självbild är lite skev.[http://www.metrobloggen.se/playboygirl]
11 januari, 2011 at 23:09 #411392Anonym anvandareMemberOj du, jo det var rätt mycket extraätande och skräpmat, för att inte tala om ”oj då blev man full igen” inlägg. Hur tänkte du där ?
Seriöst dock. Det är faktiskt inte så svårt att ha så lite(eller mycket) fett man vill på kroppen. Det är ju bara att avstå från vissa saker och prioritera andra. Livet är väldigt mycket mer än matbesatthet. Ät det du ska och bara skit i den där extra glassen eller de där extra chipsen.
Laga matlådor och ta med vart du än går så ifall folket vill in å äta på donken eller något så har du ju din mat med dej. Bara säga till folket i kassan att du deltar i en studie eller något och måste äta din mat – tacka jantelagen att ingen kommer säga emot dig.
Och för guds skull – avstå från spriten. Okej lite då och då (då och då betyder någon gång per halvår i min värld) Mitt knep när jag började träna, för att undvika spontanfyllor (spelar i band med världens sjukaste människor – fyllor förekommer) var att helt enkelt inte gå ut förrens ja kände att jag kommit så pass långt i träningen att det föreföll naturligt att prioritera den framför alkohol.
Nu kanske jag låter som en slags tränings-annaskipper-dumihuvet-träningsfachist som inte kan njuta men så är inte fallet. Tycker att man ska säga som det är utan krusiduller när det kommer till träning. Du har ju viljan uppenbarligen, men inte riktigt disciplinen. Jag tror att det är bättre att vara i din sits än tvärt om då disciplin kan tränas upp medan vilja är svårare. Med andra ord, jag tror ärligt på att om du tar dig i kragen, ger dej själv en slap och väljer att bestämma över din träning och kost så kan du egentligen uppnå vilka träningsmål som helst.
12 januari, 2011 at 16:53 #411393Anonym anvandareMemberTack för svaren och engagemanget!!
Uppskattas verkligen!
jo det jag gör fel, tror jag, är att jag småäter lite för mycket och äter för små portioner mat….därför tänkte jag börja väga min mat och se hur mycket jag bör äta och undvika småätande (typ lite nötter här och där…). Blev faktiskt förvånad över en stora portion mat jag åt idag…
Jo ja, alkohol är inte bra, försöker hålla mig till vin och inte dricka för ofta. Blandar alltid ut vinet med cola light så att det blir svagare också. Men det är klart att med spriten slarvar jag för mycket…..
Jag är ganska smal men med min träningsmängd så vill man inte alls ha t.ex. lovehandles…eller någon mage alls…..12 januari, 2011 at 17:20 #411394Anonym anvandareMemberVarenda kotte verkar fan vara utbildad på forumet men i behov av hjälp ändå.
12 januari, 2011 at 18:04 #411395Anonym anvandareMembermissaerobicgirl wrote:Jag är ganska smal men med min träningsmängd så vill man inte alls ha t.ex. lovehandles…eller någon mage alls…..Det är inte enbart den totala träningsmängden som avgör dina ”lovehandles” eller magen… När man kollar din viktträning skulle man kunna göra mycket förbättringar där. Kvinnor tror oftast att de tränar hårt!
12 januari, 2011 at 18:24 #411396Anonym anvandareMemberJo men ibland gör man inte rätt själv fast man har utbildning, tyvärr!! Har sett massa personliga tränare med lovehandels och mage som är betydligt större än mina…..men å andra sidan skulle jag definitivt välja en väldtränad tränare, fattar inte hur de andra får jobb??
Jo jag kör så tungt som jag maximalt kan, men det är klart att man vill ju öka hela tiden, men fick en inflammation i höften i våras av benböjen så därför har jag inte vågat köraännu tyngre där sedan dess. Fick inte träna mer än crosstrainer i 2 månader, sög verkligen!!!
12 januari, 2011 at 19:30 #411397Anonym anvandareMemberJo, jag tränar just nu en kostcoach som ska debutera i BF. Ändå har jag fått lägga om hela hennes kostprogram för att optimera hennes resultat. En utbilding är inte nödvändigt lika med kunskap eller kunna praktisera det man lärt. Finns så mycket utanför böckerna…
Du borde nog öka dosen i själva styrketräningen enligt min åsikt…
12 januari, 2011 at 20:59 #411398Anonym anvandareMemberOch seriöst, uteslut alkohol. Du verkar ha så pass mycket vilja att uppnå dina mål att alkoholen ter sig som en väldigt lite kompromiss (vin med cola är också alkohol)
13 januari, 2011 at 14:27 #411399Anonym anvandareMemberMen allvarligt talat… självklart blir det svårt att tappa i fettvikt om du inte har koll på hur mycket du stoppar i dig dagligen och hur dagsintaget fördelar sig över p/f/k. Om du ska klara av att hamna på kaloriunderskott måste du ju veta vilka mängder du äter. Hur ska du annars säkerställa det? Och utifrån bloggen; godis här, nötter/russin där, en fylla här och en fylla där….Inte så lätt att loosa kroppsfett då. Jag har ungefär samma fysiska förutsättningar som du (utifrån bilderna att döma) och när jag vill bli ”hård” måste jag äta riktigt strikt under nån månad med stenkoll på allt. Hungrig blir man och roligt är det inte. Men det funkar…. Några festkvällar och lite för många dagar med ”lördagsgodis” = mullet på magen återkommer direkt, tyvärr
Ganska fascinerande att se nu över julhelgen; tvättbrädan (en liten en fanns det allt) försvann på 2 1/2 vecka….(phuu)
Verkar ju snarare handla om disciplinen…och det är en annan femma, det…18 januari, 2011 at 16:50 #411400Anonym anvandareMemberNu har jag köpt en matvåg som jag kört med senaste veckan. Kör på 1800 kcal per dag nu en månad iallafall.
Är 176 cm och väger 64 kg och vill deffa ner till 60 kg som jag vägde förut. Har tagit bort småätandet och kör med 50 % protein (ungefär) 30 % kolhydrat och 20 % fett, cirkus. Har redan märkt att jag tappat lite på magen. Har också dragit ner min träning till 5 dagar i veckan…..men det är skitsvårt, så ibland har jag fuskat och tränat 2 gånger per dag vissa dagar ändå. Men äter för mycket de dagar jag tränar mycket tror jag….
Har ökat kolhydraterna ordentligt vid lunch men äter fortfarande mkt lite kolhydrater vid middagen förutom grönsaker och bönor ibland.
Men idag ska jag tvinga mig till vilodag. Det jobbiga med det är att undvika att småäta när man blir uttråkad….nåt tips på vad man ska fokusera på då?
Hur låter mitt kostupplägg??
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.