Home › Forums › Deff och fettminskning › Blir snart tokig!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 januari, 2011 at 17:36 #411401Anonym anvandareMember
Om du känner ett ständigt småsug efter småätande kan det bero på för fettsnål kost. Jag tror inte på fettsnålt generellt och jag tror dessutom att det är ännu sämre för tjejer.
19 januari, 2011 at 09:42 #411402Anonym anvandareMemberAsså jag förstår inte varför du fuskar ??? :S
Va är så svårt. Bara gör det inte – Slå lätt är det.
Jag fuskar med förvisso då och då, men jag får inte ångest över det
och kompensationstränar banne mig aldrig på grund av det.
Mitt tips på att inte småäta en vilodag är att bita ihop och hålla ut
de 3-4 veckorna som det tar för smaklökarna att avvänja sig från
”gottighet”. Läs en bok, spela ett spel, träffa en polare, laga matlådor
gör något annat än att tänka ”Jag får inte äta sött”19 januari, 2011 at 13:29 #411403Anonym anvandareMemberJo nää jag vet inte varför det är så svårt. Har deffat förut och kunnat tappa så det är egentligen bara att köra. Men det är när man e lite sjuk och sådär som jag småter. Men nu är jag på G iallafall. Jobbigt med kompisar som tjatar bara att man tränar för mycket, och är fixerad, bla bla…. E ju mitt intresse och alla har ju en relativ uppfattning om vad som är väldtränat. Jag strävar efter en snygg vältränad kropp, inte nåt halvdant….
19 januari, 2011 at 14:02 #411404Anonym anvandareMemberMed halvdana ansträngningar får man halvdana resultat…..
19 januari, 2011 at 14:18 #411405Anonym anvandareMembermissaerobicgirl wrote:Jo nää jag vet inte varför det är så svårt. Har deffat förut och kunnat tappa så det är egentligen bara att köra. Men det är när man e lite sjuk och sådär som jag småter. Men nu är jag på G iallafall. Jobbigt med kompisar som tjatar bara att man tränar för mycket, och är fixerad, bla bla…. E ju mitt intresse och alla har ju en relativ uppfattning om vad som är väldtränat. Jag strävar efter en snygg vältränad kropp, inte nåt halvdant….Dålig ursäkt. Drick mer vatten istället om du är sjuk. Att säga att man småäter när man är sjuk är bara ett sätt att hitta en anledning för att få småäta.
Bit ihop nu för helvete och kämpa mot målet! Som Dinomog sa, ingen ide att få dåligt samvete om man har en dålig dag. Att kompensationsträna gör det bara ännu värre mentalt. Se till att få vilodagar och träna ordentligt på dom dagarna du skall träna.
19 januari, 2011 at 16:15 #411406Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:med halvdana ansträngningar får man halvdana resultat…..+1
19 januari, 2011 at 21:11 #411407Anonym anvandareMembermissaerobicgirl wrote:Jag strävar efter en snygg vältränad kropp, inte nåt halvdant….Då tycker jag du ska styrketräna mer och hårdare och skära ner på alla pass hit och dit. Du verkar ju bara ”kaloriträna” och det ger ingen snygg kropp.
19 januari, 2011 at 21:33 #411408Anonym anvandareMemberträna styrketräningen med högre intensitet (lägre repsantal och tyngre vikt) och skippa en del av passen. För att få fram en synligare och mer ”tonad” muskulatur måste man först ha en muskulatur. Till skillnad från vad många tjejer verkar tro, kommer man inte vakna 2 dagar efter man kört knäböj på mer än 40 kg och se ut som hulken. Snarare att en tyngre träning gör att man har mindre att bränna av sen, för att se ”bra” ut. Sen är det givetvis subjektivt vad det innebär att se bra ut.
20 januari, 2011 at 06:00 #411409Anonym anvandareMemberAlltså: en till tjej som bantar och bygger på samma gång och tränar åt helvete för mycket.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.