Home › Forums › Deff och fettminskning › Bodys Maxdeff nr. 335
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 maj, 2012 at 17:30 #220940Anonym anvandareMember
Är det inte dags för lite fortbildning hos dessa kostgurus som kör på med samma gamla byggardeffar… Helt idoitiskt att utsätta sin kropp för en sådan maxdeff som beskrivs.
15 maj, 2012 at 17:30 #55785Anonym anvandareMember16 maj, 2012 at 06:02 #220941Anonym anvandareMemberJohan Otterström wrote:Är det inte dags för lite fortbildning hos dessa kostgurus som kör på med samma gamla byggardeffar… Helt idoitiskt att utsätta sin kropp för en sådan maxdeff som beskrivs.Jag har inte tillgång till det numret så du får gärna upplysa oss andra om vad du anser är uppåt väggarna.
16 maj, 2012 at 09:54 #220942Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Jag har inte tillgång till det numret så du får gärna upplysa oss andra om vad du anser är uppåt väggarna.Jag med! *nyfiken*
16 maj, 2012 at 15:12 #220943Anonym anvandareMemberJag är också nyfiken…….då jag har skrivit artikeln…..kan det ju vara intressant att lära sig vad som funkar;)
17 maj, 2012 at 06:08 #220944Anonym anvandareMemberP-A Andersson wrote:Jag är också nyfiken…….då jag har skrivit artikeln…..kan det ju vara intressant att lära sig vad som funkar;)Johan har ju skådat low carb-ljuset och är religiöst övertygad om att allt åt det hållet är den enda vägen att gå.
Vad vet väl du med dina decennier av praktisk erfarenhet…? :whistle:
17 maj, 2012 at 08:48 #220945Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Johan har ju skådat low carb-ljuset och är religiöst övertygad om att allt åt det hållet är den enda vägen att gå.Vad vet väl du med dina decennier av praktisk erfarenhet…? :whistle:
Ha ha….aldrig för sent att lära sig något nytt, kanske kommit nya rön om hur man tappar fett vikt…..det kanske t.o.m. går att dieta på +kalorier nu för tiden? har ju inte funkat förr….men tiderna förändras;)
17 maj, 2012 at 11:41 #220946Anonym anvandareMemberP-A Andersson wrote:Ha ha….aldrig för sent att lära sig något nytt, kanske kommit nya rön om hur man tappar fett vikt…..det kanske t.o.m. går att dieta på +kalorier nu för tiden? har ju inte funkat förr….men tiderna förändras;)Lustigt att du säger det för på senaste tiden har det poppat upp en mängd trådar här på brädan där folk påstår sig kunna bygga på underskott. Antagligen kan de dieta på kaloriöverskott också eftersom ”kalorier inte är hela sanningen” och så vidare.
18 maj, 2012 at 16:26 #220947Anonym anvandareMemberLägg märkte till trådskaparens signatur. GLAD AMATÖR.
I rest my case.
18 maj, 2012 at 17:30 #220948Anonym anvandareMembernutz wrote:Lägg märkte till trådskaparens signatur. GLAD AMATÖR.I rest my case.
19 maj, 2012 at 13:26 #220949Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Lustigt att du säger det för på senaste tiden har det poppat upp en mängd trådar här på brädan där folk påstår sig kunna bygga på underskott. Antagligen kan de dieta på kaloriöverskott också eftersom ”kalorier inte är hela sanningen” och så vidare.Fast bygga på underskott går ju faktiskt. Ett undantagsfall – ja. Kräver särskilda omständigheter – ja. Men det går.
Gå ner i vikt utan kaloriunderskott är per definition omöjligt då viktnedgång är kaloriunderskott (över tid så klart, obeaktat vätskeförändringar och annat flux).
19 maj, 2012 at 15:32 #220950Anonym anvandareMemberOli wrote:Fast bygga på underskott går ju faktiskt. Ett undantagsfall – ja. Kräver särskilda omständigheter – ja. Men det går.Gå ner i vikt utan kaloriunderskott är per definition omöjligt då viktnedgång är kaloriunderskott (över tid så klart, obeaktat vätskeförändringar och annat flux).
Hur vet du att det går, egna erfarenheter och har du då gjort riktiga mätningar för att avgöra det?
Frågar av nyfikenhet. Men jo jag tror också att det går men förmodligen bara för nybörjare, tror jag själv la på mig en del muskler under min första diet efter efter många års uppehåll från gymmet. Hade mycket kroppsfett och fick förmodligen lite hjälp av muskelminnet.
Men om man tränat i x-antal år, inte är väldigt fet och tränar utan doping, går det då?
19 maj, 2012 at 17:30 #220951Anonym anvandareMemberOli wrote:Gå ner i vikt utan kaloriunderskott är per definition omöjligt då viktnedgång är kaloriunderskott (över tid så klart, obeaktat vätskeförändringar och annat flux).Handlar ju om mätperioden och om vi pratar viktnedgång i form av fett eller muskler. Självklart kan man både gå ner i fettvikt och öka i muskler under en period.
Dessutom blir jag nyfiken på vilka omständigheter du talar om när det handlar om att lägga på sig muskler på kcal-underskott.
19 maj, 2012 at 17:44 #220952Anonym anvandareMemberOli wrote:Fast bygga på underskott går ju faktiskt. Ett undantagsfall – ja. Kräver särskilda omständigheter – ja. Men det går.Gå ner i vikt utan kaloriunderskott är per definition omöjligt då viktnedgång är kaloriunderskott (över tid så klart, obeaktat vätskeförändringar och annat flux).
Ja, så klart.
Men du vet vad jag menar. :emo-thumb
19 maj, 2012 at 19:11 #220953Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Ja, så klart.Men du vet vad jag menar. :emo-thumb
Yes sir. Påpekade bara för att förtydliga
Madball wrote:Dessutom blir jag nyfiken på vilka omständigheter du talar om när det handlar om att lägga på sig muskler på kcal-underskott.Mängd muskelmassa vid start och historiskt, träningen, vilan och kosten är exempel på relevanta faktorer.
Lite muskler vid starten, högt proteinintag, bra träningsupplägg i kombination med hård träning, perfekt vila och -500 kcal minus per dag gav mig nämnda resultat.
Gober wrote:Hur vet du att det går, egna erfarenheter och har du då gjort riktiga mätningar för att avgöra det?Frågar av nyfikenhet. Men jo jag tror också att det går men förmodligen bara för nybörjare, tror jag själv la på mig en del muskler under min första diet efter efter många års uppehåll från gymmet. Hade mycket kroppsfett och fick förmodligen lite hjälp av muskelminnet.
Men om man tränat i x-antal år, inte är väldigt fet och tränar utan doping, går det då?
Ja egna erfarenheter. Ja genom att mäta kroppsdelar, titta på vågen, bilder och styrkeresultat. Det var väldigt tydligt för min del.
Ju mer muskler man har ju svårare blir det så klart. Lättast måste nog alltid vara just i början.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.