Home › Forums › Deff och fettminskning › Bodys Maxdeff nr. 335
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 maj, 2012 at 11:19 #220954Anonym anvandareMember
Oli, syftar du på nybörjarökningar nu när du talar om att lägga på sig muskler på kcal-underskott?
22 maj, 2012 at 04:40 #220955Anonym anvandareMembervar tog ottern vägen?
22 maj, 2012 at 09:21 #220956Anonym anvandareMembermenace_to_society wrote:var tog ottern vägen?Om du tittar på hans statistik så ser du en tydlig trend. Han är borta ett tag, sen kommer han in och ger svar i ett par trådar om vad som är bäst punkt slut, startar några egna trådar med random tidningsartiklar/videos/podcasts, diskuterar en kort tid och försvinner sedan en tid. Sedan upprepas proceduren.
22 maj, 2012 at 09:27 #220957Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Om du tittar på hans statistik så ser du en tydlig trend. Han är borta ett tag, sen kommer han in och ger svar i ett par trådar om vad som är bäst punkt slut, startar några egna trådar med random tidningsartiklar/videos/podcasts, diskuterar en kort tid och försvinner sedan en tid. Sedan upprepas proceduren.+1.
23 maj, 2012 at 19:05 #220958Anonym anvandareMemberMadball wrote:Oli, syftar du på nybörjarökningar nu när du talar om att lägga på sig muskler på kcal-underskott?Så kan man nog kalla det ja.
24 maj, 2012 at 20:53 #220959Anonym anvandareMemberHan måste nog tystas med några verbala legkicks..?
25 maj, 2012 at 14:47 #220960Anonym anvandareMemberOli wrote:Ja egna erfarenheter. Ja genom att mäta kroppsdelar, titta på vågen, bilder och styrkeresultat. Det var väldigt tydligt för min del.Ju mer muskler man har ju svårare blir det så klart. Lättast måste nog alltid vara just i början.
Vad definierar du som nybörjare?
26 maj, 2012 at 16:26 #220961Anonym anvandareMemberhidden wrote:Vad definierar du som nybörjare?Att du endast lagt på dig en begränsad mängd muskler. Att du gör ökningar fort kan också peka på att du är att anse som nybörjare. Ett exakt svar på vad det är kan inte ges då det varierar från person till person.
En lämplig jämförelse är andra änden dvs dopingfria byggare på hög nivå. Jag pratade med en sådan (Alberto Nunez) och han sa sig vara glad om han kunde lägga på sig 0,5-1 kg muskler på ett års off-season. Är du nybörjare kan du sannolikt lägga på dig betydligt mer än så på ett år även på ett kalori-underskott.
7 juni, 2012 at 16:46 #1064374Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Om du tittar på hans statistik så ser du en tydlig trend. Han är borta ett tag, sen kommer han in och ger svar i ett par trådar om vad som är bäst punkt slut, startar några egna trådar med random tidningsartiklar/videos/podcasts, diskuterar en kort tid och försvinner sedan en tid. Sedan upprepas proceduren.Intressant att du har sådan koll på mig! Ska jag kopiera artikeln eller vad? Har varken tid eller lust att diskutera ett ämne i all oändlighet.
7 juni, 2012 at 20:38 #1064405Anonym anvandareMemberSom reducerad överviktig blir jag bara trött på hela stuket med en snabb lösning på att minska i kroppsfett, (jag hade högre förväntningar på BODY) lite av en kvällstidningsartikel som är till för att sälja lösnummer. Kanske på beskostnad av nya jojjo-bantare, bulimiker etc.
Visserligen påpekas det att snabbt inte är optimalt, själv skulle jag säga ju långsammare desto större chans till ett varaktigt resultat.
Precis som med andra extrema upplägg skulle jag gissa att bara ett fåtal lyckas genomföra det och av dessa ett ännu mindre antal som inte är i sämre form ett år senare. Är det värt det för att ”slippa stå i vassen?”
Min åsikt är: Protein högt, fett i alla fall medelhögt och justera mängden kolhydrater för att kontrollera mängden kroppsfett. Motståndsträning är kung, ingen överdriven mängd kardio, låt minskningen av kroppsfett ta tid.
8 juni, 2012 at 01:48 #1064449Anonym anvandareMemberJag har kört Maxdeffen i ca två veckor. Gått från 93 kg till 89 kg på vågen. Ej fettmätt så kan säga vad som är vätska eller minskat fett. Låg på ca 14% BF innan diet.
Men ser helt klart att blivit av med lite späck. Känns lite väl snabbt och är förstås rädd tappa den lilla muskelmassa jag byggt under vintern. Men styrkan håller sig på samma nivå som innan än så länge.
Visst märks dieten på humören. Jag allmänt tröttare och mer lättirriterrad, speciellt när jobbat och det börjar närma sig middagstid.
Men träningspassen har gått förvånansvärt bra. Sedan är promenaderna bara så fruktansvärt långtråkiga. Gått från musik till lyssna på lite Body podcasts för få timmen gå fortare
Har följt Maxxdeffen i stort. Men vissa modifikationer:
– Blir ibland kvällspromenad istället för gå på morgonen.
– Bytt ut 300g tork till ca 180g kyckling ibland, eller till tonfisk.
– Kört blandade grönsaker (tomater, gurka, sallad, broccoli osv)
– Tagit 1/2-1 dl mjölk till frukosten. Hade ej kalcium/kalium tillskott i början.
– Tagit lite blandat kolhydrat innan träning (tex dextrosol), dock i rejält mindre mängd än angivet av malto i artikeln. Har nu dock köpt in pulver så kan dosera rätt.
– Tar 2-3 BCAA/EAA tabletter ibland som mellanmål.
– Dricker fun light till maten.Är postivt överaskad av Maxxdeffen som snabbfix. Den har än så länge inte varit så destruktiv för styrka/massa som jag trodde innan. Beror nog på den tunga träningen och väl genomtänkt näringsintag, trots begränsad mängd.
Känner mig rätt nöjd och kör nog på 2 veckor till för få fram magrutorna ordentligt
8 juni, 2012 at 09:12 #1064462Anonym anvandareMemberJohan Otterström wrote:Intressant att du har sådan koll på mig! Ska jag kopiera artikeln eller vad? Har varken tid eller lust att diskutera ett ämne i all oändlighet.”Koll på dig” är att ta i. Hur kan man missa? Du gör som du vill naturligtvis, jag struntar självklart i det. Men svaret var inte till dig utan till andra som ställer en fråga. Då kan det vara bra att veta att man inte behöver slösa tid på dig eftersom du inte är intresserad av att diskutera. Du har dina sanningar och de sitter som berget.
Att du dessutom väljer att svara MIG men inte P-A är ju ett case in point. Mitt inlägg orkar du bemöta, men inte det primära.
8 juni, 2012 at 09:50 #1064464Anonym anvandareMemberJohan Otterström wrote:Intressant att du har sådan koll på mig! Ska jag kopiera artikeln eller vad? Har varken tid eller lust att diskutera ett ämne i all oändlighet.Lite intressant att du startar en tråd där du dessutom påstår att något är helt idiotiskt, men vill sedan inte diskutera det. Vad var syftet med tråden undrar jag?
8 juni, 2012 at 10:06 #1064466Anonym anvandareMembernm
30 juli, 2012 at 19:09 #1066187Anonym anvandareMemberP-A Andersson wrote:Jag är också nyfiken…….då jag har skrivit artikeln…..kan det ju vara intressant att lära sig vad som funkar;)http://suppversity.blogspot.com/2012/07/whats-worse-yoyo-dieting-or-constant.html
”Despite the fact that the magazines are still full of ”X pounds in Y weeks” diets, more and more people begin to realize that ”diet hopping” and even ”dieting” in the conventional sense, i.e. following a special, usually very strict and non-sustainable nutritional regimen for a very short amount of time, are futile. ”
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.