Börja deffa – 16 åring

Home Forums Deff och fettminskning Börja deffa – 16 åring

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

Tjena!

Är sprillans ny på forumet och tänkte höra lite angående deffning.
    Jag är 16 år gammal, väger 76 kg och är 1,86 cm lång. Tränat i drygt 1 år och börjar bli riktigt nöjd över min kropp!
    Men, känner ändå att jag vill tappa lite kroppsfett för att få fram rutorna på magen. Är absolut inte tjock men man ser inte mycket av rutorna i alla fall!

Tänkte därför att jag skulle börja med någon form utav konditionsträning. I nuläget styrketränar jag 4-5 dagar i veckan och min diet ser antagligen ut som för vilken 16åring som helst.
    Frukost: Fil med havrefras + banan
    Lunch: Det skolan har att erbjuda
    Innan träning: Banan
    Efter träning: Testat olika kosttillskott så som, Whey-80, Anabolic Halo
    Middag: Det mor och far har att erbjuda.
    Kvällsmat: Samma som frukost.

Kanske inte den bästa dieten men känner ändå att jag blir starkare och starkare och lyftare tyngre på gymmet. Saken är den att jag vill tappa kroppsfett!
    Det jag hade tänkt mig var följande. Fortsätta träna som vanligt + lägga till löpning 1h om dagen, 2-3 dagar i veckan, långpromenader nästan varje dag, och ändra dieten till mindre portioner fler gång om dagen och kanske ändra kosttillskott. Funderar på att köpa Whey-80 + Loose it! Workout, Loose it! Mealpro ifrån Gymgrossisten. Är detta något bra?

Hoppas det inte blev för mycket text och att ni har den information ni behöver!

Mvh Daniel

Hittar inte någon redigeringsknapp så ändrar mig här lite.

*Antar att min BF ligger på cirka 15% då man kan se lite av 2 st rutor.
    *Min fråga är alltså, hur mycket kcal ska jag äta på 1 dag? Äter redan kanske 2000-2500 kcal om dagen.

Bananerna äter jag mest för att bli mätt och stå mig innan skolan / gymmet.

Att äta mindre portioner oftare läste jag på en annan ”guide” att man skulle göra vid deffning. Äta rejält få gånger är precis det jag gör nu.

Vill gärna ha åsikter på min blivande konditionsträning!
    Tack för svar, malawiglenn ;)

heheh Testa med att äta mat som inte innehåller mkt kcal utan något som innehåller mycket med protein. tex tonfisk är väldigt vanligt att äta när man deffar och vill gå ner snabbt som fan med endå behålla musklerna.

Sen så tycker jag att den där star nutrition är rena skitet och skulle inte rekommendera att köpa det för många som har kört på det innan säger att dom fuskar med protein innehållet osv.. Men men du gör som du vill och jag kör just nu på Body sciences protein. Som jag tycker funkar väldigt bra :D
    Det bästa du kan göra är jämföra priser och söker på alla olika sorters protein :p

malawiglenn wrote:
    om du inte har konkreta bevis/källor så skippa skitsnacket.

Haha tjurig? En jag känner har gjort en forskning elr vafan det heter och sett att det inte innehåller lika mkt protein i en skopa som det stod på förpackningen den skulle göra

Verkar som att det inte finns några direkta svar. Det jag undrar är om jag tappar kroppsfett om jag skippar löpningen, går på löpbandet på gymmet kanske
    30-40 min några dagar i veckan och sedan försöker äta 2000 kcal om dagen med mycket protein rik mat och så lite kolhydrater som möjligt. Kommer jag då tappa BF eller finns
    det effektivare sätt? Kan lägga in en bild på magen så ni lättare förstår ;)

malawiglenn wrote:
    du vet ju inte ens vad det heter – varför skulle någon bry sig om vad du säger. prata inte om sådant du inte förstår dig på.

jag känner en som har gjort en undersökning och kommit fram till att det innehöll 0.8 g mer protein per hundra gram…

en skopa lixom, haha han kan ju bara ha tagit fel skopmått eller något

Shäften varför är du så jävla kaxig på varenda tråd? Vissa verkar bara våga vara kaxiga bakom datan. Asså när man gör en forskning så brukar man inte göra fel på sådant. hur dum är du ahahah

och jo jag förstår mig visst på sånt så va inte så jävla katig din jävla tönt

Kalanka wrote:
    Shäften varför är du så jävla kaxig på varenda tråd? Vissa verkar bara våga vara kaxiga bakom datan. Asså när man gör en forskning så brukar man inte göra fel på sådant. hur dum är du ahahah

Du får skylla dig själv när du lägger fram något utan att ha något konkret som backar upp ditt påstående. Med andra ord bör du veta hans resultat, mätmetod av kvävet, m.m. Så jag väntar spänt…

Lyssna inte på turkar som kalanka, han pratar bara skit utan belägg för vad han säger.. ”tjänner en som jort en sån däja fosskning som visa at de inte stjämmer” jo tjena..

Joo wrote:
    Lyssna inte på turkar som kalanka, han pratar bara skit utan belägg för vad han säger.. ”tjänner en som jort en sån däja fosskning som visa at de inte stjämmer” jo tjena..

Håll er till topic.

Gör dig av med fler kalorier än du stoppar i dig så går du ner i vikt enklare än så blir det inte, vi säger att du käkar 2000 kalorier på en dag och gör dig av med 2500 per dag = Viktnedgång ;)

Kalanka wrote:

Du har riktigt taskig attityd. Lägg av med det, annars stänger vi av dig från forumet. Glåpord, svordomar och annat skit får du hålla lite högre klass på om du ska komma undan med att attackera folk.

Det är ok att kritisera någon och deras utlåtanden, du får till och med gå till angrepp om du har något vettigt att presentera. Men att käfta om hur cool du är när du träffar någon IRL och kalla folk för töntar är ingen approach vi värnar om jättemycket här på forumet.

Så bete dig som folk, annars är du inte välkommen här.

Jag skulle ge tipset att skippa deffen och fortsätta mata på i 2 år, och sen deffa, med tanke på att du är så pass ung o inte tränat så länge:emo-thumb

Tack för de senaste kommentarerna! Håller precis med dig Lowgrein, inte riktigt deffning jag var ute efter utan mer få fram rutorna på magen. Det svåra anser jag är väl maten i skolan. Där har man ingen som helst aning om hur mycket kcal det finns, och hur tar man reda på hur mycket kcal man gör sig av med?

Dj93 wrote:
    Tack för de senaste kommentarerna! Håller precis med dig Lowgrein, inte riktigt deffning jag var ute efter utan mer få fram rutorna på magen. Det svåra anser jag är väl maten i skolan. Där har man ingen som helst aning om hur mycket kcal det finns, och hur tar man reda på hur mycket kcal man gör sig av med?

Jag brukar köra på energibalans.nu ”Prova på” så fyller du bara i hur mkt och vad du ätit så sköter den räknandet ganska bra:)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.