- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Börja med deff
Har äntligen bestämt mig för att göra något åt överblivit fett och träna upp mig. Är 22år, 180cm och väger ca 80kg. Mesta av fettet hänger på magen.
Har aldrig varit någon som tränat stenhårt utan mest kört på i lugnt.
Är det ett krav att gå till gymmet för att bli deffad eller det räcker med att köra olika hantelövningar hemma? Har precis köpt ett par hantlar så vill ju helst de kommer till användning. Hur långt kommer man med ett par hantlar?
Annars från det jag läst gäller det att köra på med träning ganska hårt och bränna mer än man tar in. Mitt upplägg var att köra varannan dag löpning och varannan dag styrka. Hade tänkt springa mellan 5km-1mil per gång. Är det lagom eller för mycket/lite?
Har även förstått kosten spelar stor roll.
Min frukost består av en morgondrink bestående av 1-2dl juice, banan, blåbär, sportgryn och naturell yoghurt. Ska jag blanda i lite proteinpulver för få en extra boost eller helt skippa min drink och köra något annat istället?
Lunch är oftast något lätt som en macka och yoghurt.
Äter ett ordentligt kvällsmål, kött, fisk, kyckling, ris, pasta, potatis, grönsaker. Är det något som jag verkligen bör hålla mig borta ifrån när det gäller kosten eller det räcker att äta mindre än man förbrukar för nå resultat?
Vad skulle ni förändra för att jag ska lyckas med min deff och se resultat? Är jag helt fel ute på det? Bör jag först träna upp mig ordentligt innan jag börjar deffa?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY