Började deffa idag (kcalfunderingar)

Home Forums Deff och fettminskning Började deffa idag (kcalfunderingar)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

när du räknar ut kaloribehov är det för hela din vikt, inklusive fettvikt.

Jag antar att du har räknat ut din basförbränning och att den blev 2200. Detta är vad kroppen kommer att göra av med även ifall du ligger helt still. Om du rör dig, tränar, osv så bränner kroppen mer än så. Du kan nog lägga dig lite högre.

Din kropp ska väl ändå bränna 2880?
    96*30=2880

intelive wrote:
    Din kropp ska väl ändå bränna 2880?
    96*30=2880

är de inte vikt x 24 man räknar för ett ca resultat?

jag har då alltid hört *30 men jag är väl ute och cyklar isf;)

intelive wrote:
    jag har då alltid hört *30 men jag är väl ute och cyklar isf;)

vet ej helt säkert heller! är väl där i mellan antagligen :)

lika att räkna på cirka 2500 isåfall ;)

:up:Ser bitig ut för 17 år.

x30 för killar och x28 för tjejer

Kotten wrote:
    x30 för killar och x28 för tjejer

Yes, enligt artikeln ”Deffa Smart, inte hårt!” i Body Magazine :up:

bloodfist wrote:
    JAg undrar de här: När man räknar ut sitt dagliga kaloribehov, då man fyller i sin vikt, är det vikt för en slät kropp med bara muskler eller med fettet oxå?

Det beror ju helt på hur du sköter träning och träning.

Genom att följa smarta råd, som deffguiden, kan du försöka bibehålla så mycket muskelmassa som möjligt, samtidigt som kroppen använder fettet som energikälla. Då skulle du mycket väl kunna få en ”tight och slimmad” kropp, om det är dina önskemål.

Men genom att slarva med kost och träning, kan man vända på de här två, att kroppen istället bryter ner muskelmassan som du vill bibehålla.

Yeahvlen wrote:
    Det beror ju helt på hur du sköter träning och träning.

Genom att följa smarta råd, som deffguiden, kan du försöka bibehålla så mycket muskelmassa som möjligt, samtidigt som kroppen använder fettet som energikälla. Då skulle du mycket väl kunna få en ”tight och slimmad” kropp, om det är dina önskemål.

Men genom att slarva med kost och träning, kan man vända på de här två, att kroppen istället bryter ner muskelmassan som du vill bibehålla.

Du svarade inte alls på hans fråga.

Det ska däremot jag göra på ett helt optimalt vis, eftersom jag är så jäkla bra:

Eftersom formeln är en uppskattning i vilket fall som helst så spelar det mindre roll.

nutz wrote:
    Du svarade inte alls på hans fråga.

Det ska däremot jag göra på ett helt optimalt vis, eftersom jag är så jäkla bra:

Eftersom formeln är en uppskattning i vilket fall som helst så spelar det mindre roll.

Så det spelar mindre roll ifall ditt energiintag över dagen på ditt kaloriunderskott, baseras på högglykemiska tillskott, pizza eller sura godisbitar, menar du?

Formeln är en uppskattning, ja, men han undrade ifall man fick en slimmad kropp via formlen på köpet, och den frågan går inte att svara på.
    Det är hur han tränar och äter som är viktigt.

Det var inte frågan.

nutz wrote:
    Det var inte frågan.

Right, ber om ursäkt för fakta.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.