Börjar deffa på måndag.

Home Forums Deff och fettminskning Börjar deffa på måndag.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 35 total)
  • Author

Hej alla påmåndag kommer jag att börja deffa.
    Jag väger 98kg mårgonvikt på 194cm
    Kommer att ligga runt 2800kcal som är fördelade på
    320g protein
    200g kolhydrater
    80g fett.
    Mina proteinkällor:lax,torsk,tonfisk,makril,kycklingfile,ägg,whey-100
    Mina kolhydratkällor:fulkornsris,potatis,gainer pro
    Fettkällor : omega 3,olivolja,linfrönolja,feta fiskar
    Jag tänker gå ner till max 90kg morgonvikt sen kommer jag att stanna oavsett om det är bra eller inte.Jag kommer att ta några förre och efter bilder.Återkommer med resultat.Kommer inte att skriva nåt i ”Seriösa träningsjournaler”,jag har lite ont om tid pgav två små ungar hemma.

1.whey 100 2x30g,krealkalyn
    träna
    2.gainer pro,HMB
    3.50g fulkornsris,200g kycklingfile,50g brocooli,2 kapslar omega3
    4.Whey 100 1x 30g
    5.50g fulkornsris,250g lax,50g brocooli
    6.50g fulkornsris,200g kyckling file,50g brocooli,2 kapslar omega3
    7.Kvarg 250g
    8.whey100 1x30g
    9.kvarg 250g
    10.15g linfrönolja som jag kommer att använda som dressing under dagen.

Den här meny passar mig eftersom jag jobbar kväll och har lite ont om tid när det gäller att äta.

Ser ju bra ut det där! Jag börjar också deffa på måndag:).
    Ska bli kul med bilder också, lycka till och hoppas att allt går bra!

Jag tänker inte gå in något vidare på att du väljer så mycket tillskott, det är ditt val:) Till en början tyckte jag det var en sjukt dåligt balanserad kost men så läste jag lite mer noggrant i första spalten och ser att du faktiskt varierar riktigt bra.

Kanske lägga in någon mjölkprodukt eller så? Självklart inget krav i sig men det är trots allt en mycket näringsrik produkt samt billig källa till högkvalitativt protein. Och ett högt kalciumintag från mjölkprodukter i samband med kaloriunderskott förefaller gynnsamt för fettoxidation.;)

Det jag främst ställer jag mig lite frågande till är dock linfröoljan faktiskt. Den känns sjukt overkill i ett kostupplägg som redan innehåller så mycket fleromättat fett samt redan är jätterikt på omega-3 från fisk och fiskoljekapslar. Om man läser lite mellan raderna på dina fettkällor få jag känslan av att du överskattar fleromättade fetters överlägsenhet och räds mättat fett. Gör inte det, en balans är mycket värdefull så om du vill slå två flugor i en smäll kan ju lite fetare mjölkprodukter och/eller ost gärna introduceras.

Bara ett förslag, det ser helt klart jättebra ut.:up:

Eddie Vedder wrote:
    Jag tänker inte gå in något vidare på att du väljer så mycket tillskott, det är ditt val:) Till en början tyckte jag det var en sjukt dåligt balanserad kost men så läste jag lite mer noggrant i första spalten och ser att du faktiskt varierar riktigt bra.

Kanske lägga in någon mjölkprodukt eller så? Självklart inget krav i sig men det är trots allt en mycket näringsrik produkt samt billig källa till högkvalitativt protein. Och ett högt kalciumintag från mjölkprodukter i samband med kaloriunderskott förefaller gynnsamt för fettoxidation.;)

Det jag främst ställer jag mig lite frågande till är dock linfröoljan faktiskt. Den känns sjukt overkill i ett kostupplägg som redan innehåller så mycket fleromättat fett samt redan är jätterikt på omega-3 från fisk och fiskoljekapslar. Om man läser lite mellan raderna på dina fettkällor få jag känslan av att du överskattar fleromättade fetters överlägsenhet och räds mättat fett. Gör inte det, en balans är mycket värdefull så om du vill slå två flugor i en smäll kan ju lite fetare mjölkprodukter och/eller ost gärna introduceras.

Bara ett förslag, det ser helt klart jättebra ut.:up:

När det gäller fett ska jag försöka göra så som du säger,det var darför jag skrev det här för att se vad andra tycker och när det gäller tillskott så har jag ont om tid,jobbar mycket och har ingen tid att äta.Darför tänkte jag att det var bäst så.

:up: Lycka till

Daria wrote:
    :up: Lycka till

tack:up:

Hej alla kommer inte att skriva så mycket men kommer med resultat och bilder då och då.Jag vet inte om tråden passar här under ”deff ”men ni kan flytta den dit den passar.
    Som jag skrev för en vecka sen vägde jag 98kg morgonvikt och idag en vecka senare låg jag på 95,6kg.Jag är både glad och rädd på en gång,kommer att väga mig varje morgon den här veckan.Jag vill inte gå ner mer en max 0,5kg i veckan annars kommer jag att höja min kcal-intag.Veckan som har gått var jätte jobbig,har pissat minst 100 gånger,vågar inte ens gå till stan längre:DJag återkommer med resultat nästa vecka.:up:

I måndags låg jag på 95,6 kg och tre dagar senare idag ligger jag på 94,7kg.Väger mig alltid samma tid på samma våg.Jag har gått ner nästan 1 kg på 3 dagar vilket är inte bra eller har jag fel?Jag börjar fundera att höja min kcal-intag med 200-300 kcal om dagen eftersom jag är rädd att jag går ner försnabbt.Jag behöver verkligen era åsikter,vad tycker ni,jag är på min andra vecka och vet att i början tappar man mycket vätska men jag är orolig ändå?
    Tack för alla tips och åsikter

Celox wrote:
    I måndags låg jag på 95,6 kg och tre dagar senare idag ligger jag på 94,7kg.Väger mig alltid samma tid på samma våg.Jag har gått ner nästan 1 kg på 3 dagar vilket är inte bra eller har jag fel?Jag börjar fundera att höja min kcal-intag med 200-300 kcal om dagen eftersom jag är rädd att jag går ner försnabbt.Jag behöver verkligen era åsikter,vad tycker ni,jag är på min andra vecka och vet att i början tappar man mycket vätska men jag är orolig ändå?
    Tack för alla tips och åsikter

Oroa dig inte. Kroppsvikten kan pendla som fan från dag till dag, vilket beror på vätskenivåer i kroppen.

Det är på längre sikt man kan avgöra hur det egentligen ligger till.

Stort lycka till i alla fall. Hoppas allt går smärtfritt.:up:

Idag vägde jag 95,6kgmv trots att jag ätit lika många kcal som resten av veckan.På nått sätt känns det helt ok trots att jag har gått upp i vikt.

Morgonvikten ligger på 95,4kg,ligger fortfarande på ca 2800 kcal.Kardio kör jag på onsdagar och helger.

Det verkar som att jag inte kommer att gåner i vikt längre när jag är på 2800 kcal,kanske lite till,men jag ska köra veckan ut och se vad som händer.På måndag kommer jag att sänka min kcal-intag från:
    2800 kcal-2500 kcal
    protein -samma,ca 320g
    kolhydrater 200g-145g
    fett 80g -75g
    Som ni ser har jag sänkt mest mina kolhydrater,lite fett och inga nästan inga proteiner.
    Vad tycker ni,är det bra tänkt eller har ni några andra förslag?

Vilket alternativ tycker ni är bättre? Jag har gjort två olika och skulle vilja höra vad ni andra tycker som deffar eller har deffet innan?

Idag ligger jag på ca 2750 kcal,protein ca 300g-320g,kolisar ca 200g,fett ca 75g
    Som jag skrev i mitt förra inlägg på måndag täker jag dra ner på mina kcal(ca 300 kcal) eftersom vågen står stilla,här kommer två alternativ:

1. ca 2450 kcal
    protein-ce 300g
    kolisar -ca 150g
    fett -ca 70 g

2. ca 2450 kcal
    protein-ca250g
    kolisar -ca 190g
    fett -ca 70g

Celox wrote:
    Vilket alternativ tycker ni är bättre? Jag har gjort två olika och skulle vilja höra vad ni andra tycker som deffar eller har deffet innan?

Idag ligger jag på ca 2750 kcal,protein ca 300g-320g,kolisar ca 200g,fett ca 75g
    Som jag skrev i mitt förra inlägg på måndag täker jag dra ner på mina kcal(ca 300 kcal) eftersom vågen står stilla,här kommer två alternativ:

1. ca 2450 kcal
    protein-ce 300g
    kolisar -ca 150g
    fett -ca 70 g

2. ca 2450 kcal
    protein-ca250g
    kolisar -ca 190g
    fett -ca 70g

Alternativ 1.

Mer protein = större mättnad.

Å andra sidan fungerar ju inte alternativ sämre på något sätt, det är inte det jag säger.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 35 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.