Börjar deffa på måndag.

Home Forums Deff och fettminskning Börjar deffa på måndag.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 35 total)
  • Author

I söndags vägde jag 93,7kg morgonvikt men jag hade min första ätardag i Söngags också så vikten imorse låg på 94,6kgmv.Har sammlat en del vätska på mig.
    Idag har jag också sänkt min kcal-intag med ca 300kcal och jag valde alternativ 1.

Vikten ligger på 93kg idag och jag har sänkt min kcal-intag med ca 200 kcal. Ligger på ca 2200 kcal om dagen.Tog bor mjölken 4dl som jag drack på morgonen med 60g whey-80.
    Hur mycket protein,fett kolhydrater har man i 4 dl mjölk?
    Stämmer det här?
    ca 15g protein
    ca 10g kolhydrater
    ca 10g fett

Celox wrote:
    Vikten ligger på 93kg idag och jag har sänkt min kcal-intag med ca 200 kcal. Ligger på ca 2200 kcal om dagen.Tog bor mjölken 4dl som jag drack på morgonen med 60g whey-80.
    Stämmer det här?
    ca 15g protein
    ca 10g kolhydrater
    ca 10g fett

I mellanmjölken jag har hemma så är det följande per 4dl:

Protein 13,6g
    Kolhydrater 20g
    Fett 6g

Celox wrote:
    Stämmer det här?
    ca 15g protein
    ca 10g kolhydrater
    ca 10g fett

Står väl på paketet??

Minimjök har iaf:

P 3,5(x 4dl=14gx4kcal[/b] vilket ger 56kcal)
    K 5,0(x 4dl=20g x4kcal [/b]vilket ger 80kcal)
    F

Chris wrote:
    Står väl på paketet??

Minimjök har iaf:

P 3,5(x 4dl=14gx4kcal[/b] vilket ger 56kcal)
    K 5,0(x 4dl=20g x4kcal [/b]vilket ger 80kcal)
    F

Celox wrote:
    Jag har vanlig mjölk 3,5% och den är från Lidl det står per 100 gram inte i dl

1dl mjölk och 100g mjölk är nästan EXAKT lika mycket. Alltså räknar du på t.ex. 300g mjölk om du dricker ett glas med 3dl mjölk.

Celox wrote:
    Jag har vanlig mjölk 3,5% och den är från Lidl det står per 100 gram inte i dl men jag tror att jag hamnar på ca 200-250 kcal 15g protein,20g kolhydrater och 12g fett.
    ingen som har vanlig mjölk från Arla som kan svara på min fråga:)

[http://www2.arla.se/Default____17767.aspx]

Där har du alla värden för Arlamjölk. Och som sagt, 1 dl = 100g.

Här har du nästan alla livsmedels innehåll, en guldsida när man är på diet:)….
    [http://192.121.81.11/livsmedelsok/?epslanguage=SV]

Tackar för alla svar:up:

Vikten ligger på 92 kg idag.Jag har inte bråttom att gå ner i vikt har 8 veckor kvar och ca 2kg.Vill ta bort dem sista 2 kg men vill samtidigt behålla musskelmassa.
    Det känns bra men jag ser fram emot att börja äta och träna normalt igen ;)
    Jag hadde två ätardagar i lördags och söndags,känns ok, har ättit normalt,lite av varje.
    Resten av veckan kommer jag att ligga på ca 2000 kcal om dagen som jag skrev sist.Jag har inte ändrat nåt i kosten.

Gött, hoppas det fortsätter att rulla på som det gör. :up:

Vikten är fortfarande som sist,men det var planerat.Den här veckan ska jag fortsätta med dieten och ska försöka ta bort sista 2 kg.Jag känner mig jätte bra,styrkan är kvar och det är det viktigaste.

Vikten ligger på 91kg morgonvikt.Det är 7 veckor kvar och bara 1 kg.Men nu vet jag inte längre om jag ska gå ner till 90 kg oavsätt hur jag ser ut eller om det är bättre att skita i vågen och kolla mig i spegeln.
    Jag mår bättre när jag väger lite mer känner mig starkare, men jag tänkte att om jag får bort allt fett (glömde skriva,jag är fast,ingen fett på kroppen men det sista som är kvar är runt naveln,översta 4 st magrutur syns.)då blir det lättare för mig sen efter sommaren när jag börjar bygga.

Hur gör ni själva,ha ni bara ett mål så och så många kg eller litar ni på en spegel?

Hej,
    det var läge sen jag skrev nåt men jag tränade som planerat.
    Jag har bestämt mig för att säga STOPP.
    Vikten ligger på 86kg morgonvikt.Jag har inte fått värsta sex-pack men ruturna syns och jag börjar känna mig tunn.Det känns som jag börjar att bli svagare och det vill jag inte.Under hela deffen har jag till och med ökat i styrka,så det skuklle vara dumt att förlora den nu.
    Jag ska inte börja bulka på en gång.Börjar med det v35. och då tänker jag ligga +200-300kcal.Jag ska försöka att gå upp men bibehålla en riktig bra form under bilken så att jag KANSKE inte behöver deffa nästa år.Nu ska jag räkna ut min kcal intag så att jag går varken ner eller upp i vikt och för säkerhets skull vill jag skriva allt här och se om jag har missat nåt.
    66,5+(13,75x 85kg)+(5,003x193cm)-6,775×32år)sen ska man multiplicera allt med stressjag valde 1,6(går mycket på jobbet fram och tillbaka,själva jobbet är inte så tung)och cyklar 4ggr i veckan på 40-50min.
    fick fram 3100 kcalom dagen.
    Tänkte ligga på ca 3000 om dagen.
    Jag kommer inte att äta skräp mat direkt.Tänkte äta som nu men bara mer kcal.
    Öka mest kolhydrater och fett.
    Vad tycker ni själva,stämmer min kcal intag och är det bra att börja äta så mycket nu på en gång 3000kcal eller är det bättre att öka långsamt men säkert.Glömde skriva att idag ligger jag på 1800 kcal.
    Jag kommer med bilder innan och efter deffen.

Jag har räknat fram att jag kommer att ligga på ca 2800-2900 kcal,lite mindre än beräknat.fördelningen är ca 30-30-40%(om jag har räknat rätt)
    Protein-ca 250g
    Kolhydrater ca-250g
    Fett ca-90g

Jag glömde fråga vad ni tycker är bästa fördelning när det gäller protein,fett kolhydrater när man ska behålla sin vikt och sen vilken fördelning när man vill bygga?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 35 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.