Home › Forums › Deff och fettminskning › Bränna bort muskler..?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 april, 2010 at 19:20 #69134Anonym anvandareMember2 april, 2010 at 19:20 #502960Anonym anvandareMember
Jag vet att de flesta är intresserade av att behålla så mycket muskelmassa som möjligt under deff. Jag är dock intresserad av att även bränna bort en del muskelmassa. Jag är insatt i nackdelarna! Jag vill få bort volym på mina ben som har mycket muskler och även armarna.
Finns det något hälsosammare sätt än att inte träna och äta för lite? Jag tränar löpning och nu för tiden lite mindre styrketräning. Vill fortsätta träna så som jag gör idag.
AnnaCarin.2 april, 2010 at 20:04 #502961Anonym anvandareMemberFortsätt att löpa och minska styreträningen så kommer du tappa muskelmassa.
2 april, 2010 at 21:04 #502962Anonym anvandareMemberDet är ju inte säkert att hon gör, men lägre protein intag, ta en banan eller ingenting istället för en proteindrink direkt efter träningen (om du nu tar proteindrink eller annan återhämtningsdryck). Lägg in ett löp pass efter styrketräningspasset tex. Inget jag rekomederar, men alla gör ger större möjlighet till att tappa både fett och muskler.
Enklast är väl dock att träna som du gör och inte äta så mycket protein. Typ en ”sopp diet” eller liknande
2 april, 2010 at 21:53 #502963Anonym anvandareMemberTräna benen utan att vila så mkt så ben-musklerna bryts ner, bara en tanke?:o
2 april, 2010 at 22:33 #502964Anonym anvandareMemberJo, jag äter mycket lax, kesella och annan protein och tar proteindrink och frukt (ibland dadlar som jag älskar!) efter träning. Har själv funderat över det där att ”överträna” benen för att bryta ner muskler där, finns det någon som har erfarenhet av det?
Tack för svar.2 april, 2010 at 22:51 #502965Anonym anvandareMemberTräning ihop med att äta mat och då främst proteinrik föda är båda, två anabola processer! Kroppen tillåter muskelproteinnedbrytning som en sista utväg (en viss nedbrytning sker alltid iofs, speciellt vid underskott).
Att då helt enkelt undvika att ansträna benmusklerna ihop med ett kaloriunderskott skulle jag se som ett mycket effektivt sätt att tappa muskelmassa!
Kvinnor lagrar gärna fett runt just höft och lår (som du kanske vet) och många misstar sina fettdepåer för musklelmassa. Spänner du lårmusklerna så hårt du kan men fortfarande kan få tag i en fettmängd genom att nypa åt över låren så har du troligtvis en ansenlig mängd fett över låren. Att bli av med lagrat fett är betydligt hälsosammare om det nu skulle finnas fett på låren också (vilket det bör finnas)!
3 april, 2010 at 07:39 #502966Anonym anvandareMemberJag vill helst inte sluta träna… Och tycker det är viktigt att ge kroppen så bra förutsättningar som möjligt att ändå må bra, även om jag nu vill bryta ner en del. Vad tror ni om kaloriunderskott, ca 500 kcal/dag, men att ändå den energin jag stoppar i mig är bra, typ gröt och proteindrink och så klart varierad lunch? Kaloriunderskott=nedbrytning, även om maten jag stoppar i mig är användbar? Eller blir volymen kvar då? Jag menar, jag har ingen lust att ge kroppen geléhallon (tomma värdelösa kalorier) efter löpningen och inget protein.
Och jo, visst finns det fett också på låren, men markerade muskler (!). Gissar en fettprocent på ca 19% (har mätt några gånger i mitt liv, men nu bara en uppskattning).3 april, 2010 at 08:23 #502967Anonym anvandareMemberInget fel på geléhallon direkt efter ett löppass. Bara det inte blir det enda.
Men vill du förlora muskelmassa kan det ju vara bra att skita i maten där så återhämtar du ju benen sämre.
8 april, 2010 at 21:59 #502968Anonym anvandareMemberJag tycker att du ska satsa på fiberomvandlingen istället. Strunta i styrketräning och kör konditionsträning under en längre period. Förr eller senare lär du få fler typ I muskelfibrer som är mindre och uthålligare än de starkare och större fibertyperna.
10 april, 2010 at 14:16 #502969Anonym anvandareMemberTack för tipsen och har nu kollat upp min fett%, den är 23 % och inte 19 % som jag gissade.. Det mesta är på låren, så visst stämmer det som du skrev att en del volym är fett. Även muskler dock. Har nu lagt mig på något lägre energiintag och visst är det jobbigare att löpa men jag är fullt motiverad att jobba på. Om det inte vore jobbigt skulle väl alla gå runt och vara vältränade/nöjda hela tiden..
Tänker jag rätt som nu provar att äta först 2-3 timmar efter träningen, för att bryta ner? Känner till alla stresshormoner, sämre återhämtning, infektionsrisker osv, men om vi nu struntar i det ett litet tag. Kan det vara farligt att köra så några veckor? Ska man tänka hårt så coolar ju inte folk av bara för att det är lite hårdare tider då och då liksom..
Den (lilla) mat jag stoppar i mig är användbar för kroppen, pasta och lax t.ex.10 april, 2010 at 14:30 #502970Anonym anvandareMemberAnnaCarin wrote:Känner till alla stresshormoner, sämre återhämtning, infektionsrisker osv, men om vi nu struntar i det ett litet tag. Kan det vara farligt att köra så några veckor?Det du säger är ”Om vi bortser från allt dåligt, är det dåligt då?”. Och visst, bortser du från det dåliga så gör du ju. Men det blir ju ett konstigt resonemang.
AnnaCarin wrote:Den (lilla) mat jag stoppar i mig är användbar för kroppen, pasta och lax t.ex.Ja det är klart den är användbar, det är ju all mat. Men att slösa kaloriutrymme på pasta vid svältintag förstår jag inte meningen med.
10 april, 2010 at 14:33 #502971Anonym anvandareMemberMitt tips är att först ta bort fettet och sen se om du fortfarande känner ett behov att att minska din muskelmassa. Det tveklöst bästa sättet att minska sin muskelmassa är att inte aktivera muskeln, det är tyvärr svårt att ligga till sängs och åka rullstol hela dagarna.
10 april, 2010 at 16:06 #502972Anonym anvandareMemberMmm, håller med om att resonemanget är lite knepigt, när du uttrycker det så. Kanske har jag snöat in lite på detta, men tänkte faktiskt seriöst försöka få till mindre volym.
Vad gäller pastan resonerar jag så att jag springer bättre på pasta än t.ex. kalorisnål broccoli. Visst blir det en liten mängd, men bättre kolhydrater än grönsaker/frukt. För löpningen alltså. (Lägger in nån frukt också).
Ska alternativet vara att inte aktivera benen så kommer jag att tänka om. Hellre lite volym och fortsätta löpa, än mindre volym och inaktiv.11 april, 2010 at 21:21 #502973Anonym anvandareMemberPotatis ger lika bra kolhydrater som pasta till din löpning, men mättar betydligt bättre än pasta.
Jag tror du kommer att tappa mycket volym på låren när fettet försvinner.Finns killar som har magrutor och ser bra ut som tappar 15 cm midjemått när dom tar sig i tävlingsform.
Mina lår som har synliga muskler tappar flera cm på en genomförd diet.
Vet ju inte hur du ser ut, men 5-10 cm fett och vatten kan du nog räkna med att tappa om du tar dig i form.
På köpet blir ju hela kroppen snyggare och lättare:up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.