Bränna fett under bulk?

Home Forums Deff och fettminskning Bränna fett under bulk?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 33 total)
  • Author

Hejsan svejsan!

Jag har ett litet ”problem” eller snarare några frågor. Jag har tränat styrketräning i lite mer än 3 år med några uppehåll då motivationen försvunnit och resultaten har inte varit så extremt bra då jag inte hade så mycket kunskap om själva kosten och allt som befann sig utanför gymmet förr.

Men i år har jag kört stenhårt och uppnått väldigt bra resultat. Jag började året med att deffa ner mig då jag hade lagt på mig onödigt mycket under förra året. Jag höll på med deffen fram till juni ungefär då jag succesivt började träna mer hårt och jag ändrade om kosten. Jag var inte nöjd med muskelmassan och ville bygga mer muskler.

Ända sedan juni har jag med andra ord ”bulkat”, varför jag skriver bulkat inom ”” är för att jag ändå inte kör stenhård bulkning eller hur jag nu ska formulera mig. Jag sköter ändå kosten väldigt bra, slarvar inget alls i princip. Innan körde jag mycket förbränning, både i form av morgonpromenader och cardio efter nästan varje gympass.

Nu kör jag ingen förbränning alls, så jag undrar, finns det något jag kan köra för att förbränna samtidigt som jag bygger? Jag trivs inte med ”extralagret” som bildats på just magen och jag mår själv bättre av att även röra mig mer. Är simma att föredra? Jag vill ju ändå inte tappa muskler?! Och har planer på att bygga fram till januari/februari nästa år utan att se ut som en michelingubbe med muskler.

Hoppas på svar. Och eftersom jag är ”relativt ny inom området” hoppas jag att ni har överseende med mina frågor, haha :D

Svårt att avgöra med så lite fakta. Men Du kan cykla en halvtimme efter styrkepasset 3 ggr i veckan exempelvis. Några promenader har ingen döt av heller. Hur ser din bulkning ut? Svårt att finna en balans med att bygga maximalt med muskler och samtidigt vara slimmad och tight. Lite överskott måste man ha för att kunna öka maximalt. Det e vinter snart tjejen. Mycket kläder att dölja späcket med;)!

Vill du öka mindre i fett så överät mindre. Konditionsträningen ”tillåter” dig att äta mer mat men vid samma energiöverskott som utan den extra förbrukningen (joggar du bort 500 kcal kan du äta 500 kcal extra och åstadkomma isokalorisk kaloribalans) och en bra kondition är guld för hälsan.

Men det kommer inte minska fettökningarna. Det är inte otänkbart att det ur den synvinkeln är mer negativt än positivt. Det som avgör är ju hur mycket av ett överskott man maximalt kan utnyttja för nybildning av muskelmassa och där är konditionsträningen kontraproduktiv.

500 kcal överskott där mycket konditionsträning ingår ger alltså möjligtvis en sämre ratio mellan ökningar av fett/muskler än ett upplägg med enbart styrketräning.

Citerar Charles Poliquin:

The German Body Comp program, one of my most popular workouts, is based on the pioneering research by a Romanian exercise scientist who defected to West Germany. Halarambie made the important discovery that the lactic acid pathway is better for fat loss than the commonly accepted aerobic pathway. He found that high blood lactic levels decrease blood pH levels, which in turn sends a message to the brain to accelerate its production of growth hormone. Higher growth hormone counts increase fat loss.

The GBC program is characterized by short rest intervals and multijoint movements to generate maximum growth hormone production. Not only does GBC result in greater fat loss than aerobic programs can produce, but it won’t sacrifice strength and muscle mass—in fact, it can make you bigger and stronger. With aerobics, all you get is fat loss and weakness. Why train your body to be weak?

How effective is the program? I’ve seen men gain 12 to 18 pounds of muscle in 12 weeks while losing fat, and it’s not uncommon for women to lose seven percent bodyfat in the same time period.

Poliquin är en pajas.

Det handlar bara om kaloribalansen. Att konditionsträna och sedan ersätta kalorierna man förbränner ger inte större fettförbränning över dygnet; det är t o m möjligt att fettförbränningen minskar av träningen.

[http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=137870]

Du är trött på dig själv alltså?

Det finns hur mycket information som helst. En del av den kan vara svårtolkad (studier t.ex.) och annat är väldigt lätt. Problemet är att de flesta nybörjare inte ORKAR leta fram informationen, utan vill istället ha allt serverat på ett silverfat. Resultaten ska helst komma så fort som möjligt med minsta möjliga ansträngning – helst med något magiskt kosttillskott.

hejsvejs55 wrote:
    Ursäkta texten som skall komma. Är smått irriterad. Är trött på alla nybörjares frågor och experternas enformiga svar oftast.

King grub, eddie vedder, OLA, Grandmaster! Kan ni inte göra ett STORT STORT reportage och ta med allt som går om träning, proteinsyntesen, muskeltillväxt, tillväxthormoner, Fettförbränning (tillväxthormon e ju inte bara fettförbrännande för ungdomar) Samt Dieter, fruktos, Variation i träning! Ta med allt som går, släpp 5 böcker eller 1 jättestor. Jag köper alla dirr. Ingen som har böcker på G?

Livet är tyvärr inte så enkelt att allt levereras på silverfat, och även om det var så, är sannolikheten att dessutom skulle vara gratis i princip obefintlig.

Det finns i princip svar på allt gällande ovanstående här på forumet. Bara att sätta igång att söka.

// Calle

hejsvejs55 wrote:
    King grub, eddie vedder, OLA, Grandmaster! Kan ni inte göra ett STORT STORT reportage och ta med allt som går om träning, proteinsyntesen, muskeltillväxt, tillväxthormoner, Fettförbränning (tillväxthormon e ju inte bara fettförbrännande för ungdomar) Samt Dieter, fruktos, Variation i träning! Ta med allt som går, släpp 5 böcker eller 1 jättestor. Jag köper alla dirr. Ingen som har böcker på G?

Vad mina ord skulle ha för relevans för dig förstår jag inte. Du sågar ju i regel allt jag säger. Visserligen grundat på ingenting men ändå.

Och vill du läsa lite sånt har jag ju en blogg. Där skriver jag mer utförligt och om samma fråga ställs här länkar jag hellre till vad jag redan skrivit än lägger ner timmar på att upprepa samma sak igen.

hejsvejs55 wrote:
    Förlitar mig knappast på nåt magiskt pulver. Det enda jag kör med är 3 mån aminosyror , sen blir kroppen sur & hjärnan hamnar i obalans. Det hela aminosyrorna rinner ut till vattnet ist för musklerna efter ett tag.

Något liknande sade hälsokostbutik till mig. Man bör vila minst lika lång tid ifrån aminosyror man använt de tills man kan använda de igen för få effekt. Annars bränner kroppen ut sig snabbare.

Sedan mineraler o vitaminer som zink,magnesium,selen osv.
    Essentiella fettsyror bio-marin 70% omega 3 & 6 oxå.

Sedan det vanliga, låg protein dag 7de dagen och 3,5g protein per kilo, ca 2g fett per kilo, 1½g kolhydrat per kilo osv. Både vid deff & bulk.

jag anser jag inte hör till dessa jättenybörjare som vill ha allt på silvertallrik.

Jag vet detta: Studier säger OLIKA. Livsmedelsverket, PUBMED artiklar osv uppdaterar alltför sällan och är extremt svåra att tyda! Kan ni ”experter” skriva det på svenska så läser jag gärna EN GÅNG FÖR ALLA hur kroppen,kosten ska skötas OPTIMALT?

varför ber ni mig läsa på internet? Nya rön hela tiden. Det finns inget nytt me kroppen. Ingen ny super träning som skapar sexpack på 1 vecka. Orkar tyvärr inte följa blogg eddie. Släpp en bok o ja har läst klart hela mitt liv o kör på =D

Det här var mycket intressant. Helt ny information för mig.

För mig med… Man kanske skulle börja besöka hälsokostbutiker lite oftare, så man håller sig uppdaterad.

King Grub wrote:
    För mig med… Man kanske skulle börja besöka hälsokostbutiker lite oftare, så man håller sig uppdaterad.

Jag insåg precis att jag har dietat helt fel under alla dessa år! :

bellmantha wrote:
    Hejsan svejsan!

Jag har ett litet ”problem” eller snarare några frågor. Jag har tränat styrketräning i lite mer än 3 år med några uppehåll då motivationen försvunnit och resultaten har inte varit så extremt bra då jag inte hade så mycket kunskap om själva kosten och allt som befann sig utanför gymmet förr.

Men i år har jag kört stenhårt och uppnått väldigt bra resultat. Jag började året med att deffa ner mig då jag hade lagt på mig onödigt mycket under förra året. Jag höll på med deffen fram till juni ungefär då jag succesivt började träna mer hårt och jag ändrade om kosten. Jag var inte nöjd med muskelmassan och ville bygga mer muskler.

Ända sedan juni har jag med andra ord ”bulkat”, varför jag skriver bulkat inom ”” är för att jag ändå inte kör stenhård bulkning eller hur jag nu ska formulera mig. Jag sköter ändå kosten väldigt bra, slarvar inget alls i princip. Innan körde jag mycket förbränning, både i form av morgonpromenader och cardio efter nästan varje gympass.

Nu kör jag ingen förbränning alls, så jag undrar, finns det något jag kan köra för att förbränna samtidigt som jag bygger? Jag trivs inte med ”extralagret” som bildats på just magen och jag mår själv bättre av att även röra mig mer. Är simma att föredra? Jag vill ju ändå inte tappa muskler?! Och har planer på att bygga fram till januari/februari nästa år utan att se ut som en michelingubbe med muskler.

Hoppas på svar. Och eftersom jag är ”relativt ny inom området” hoppas jag att ni har överseende med mina frågor, haha :D

En keto diet kan vara lösningen på ditt problem.
    [http://www.reform-online.se/index.php?option=com_content&task=view&id=43&Itemid=31]

hejsvejs55 wrote:
    Livsmedelsverket, PUBMED artiklar osv uppdaterar alltför sällan och är extremt svåra att tyda!

Va?

Vet du vad Pubmed är? Du vet att det är en databas och inget annat va?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.