Carb Cycling, cardio?

Home Forums Deff och fettminskning Carb Cycling, cardio?

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Tjenare!

Planerar en deff mot sommaren som ska börja 1 februari. Har läst runt om olika defftekniker, och har kommit fram till att jag ska köra carb cycling. Carb cycling är att du har lågt intag kolhydrater (50-100g) under 2 dagar, och på den tredje dagen lägger du till lite extra carbs så att inte kroppen går in i svältläge. Har gjort ett upplägg som jag tänkte följa (L för low carb day, H för hög carb day):

Måndag: Ben/Calves (L)
    Tisdag: Axlar/Tri/Traps (L)
    Onsdag: Bröst/Biceps/Underarmar (H)
    Torsdag: Rygg (L)
    Fredag: Vila (L)
    Lördag: En timmes morgoncardio (H)
    Söndag: Som lördag (L)

I detta fall blir det från söndag till tisdag 3 low carb dagar, och 2 under torsdag och fredag. Bör vara okej.

Mage och obliques gör jag nästan varje dag om jag känner för det. Maten är rätt så standard, det som serveras hemma. Äggomelett/Gröt på morgonen, lunch i skolan, ett mellanmål (frukt) när man kommer hem från skolan(1-3tiden) sen middag vid kl 4-5 tiden, gym kl 6-8, proteinshake efter träningen och ett sista mål kl nån timme efter träningen.

Är det något jag bör tillägga/ändra för att uppnå en lyckad deff som bör få mig rippad? FYI så har jag ca 13% bodyfat just nu, lite lovehandles och fett på nedre magen (har 4pack, nästan synlig 6pack) är det som är kvar.

MVH; Sebbimon

Edit: Ignorera topic, den skulle inte heta så. :(

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.