cardio efter gym

Home Forums Deff och fettminskning cardio efter gym

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Tjenare, har tidigare gjort ett inlägg om min kommande deff. Däremot så blev inlägget katastrofallt dåligt och har tyvärr ingen aning om hur man tar bort inlägg.

Ja, tilbaka till min ca 9veckors deff. Har tänkt mig fortsätta mitt tunga och intesiva styrkepass, 4-6reps tungt och med super-sets. Men tänkte lägga in 20-30 min gång i incline (uppförsbacke) efter varje pass. Det kan även hända att jag lägger in joggning eller rodmaskin. Så till frågan, tror ni 20-30 min gång i incline (uppförsbacke) 6 gånger i veckan lär bränna bort mycket fett? Har nämlingen hört att lågintensiv cardio bränner bättre, då man inte tappar för mycket muskelmassa.

Har även en till fråga, jag vill ju tappa fett men jag vill samtidigt inte förlora muskler och nu kommer antagligen många länka mig King Grub’s deff guide eller berätta att det finns redan 1873 likadana trådar. Men har läst igenom de flesta deffguiderna. tillbaka till frågan, Vad ska jag göra för att inte förlora musklerna under deffen? (vill även kunna lägga på mig en smula muskelmassa under deffen.

Vikt: 84kg
    Längd: 173cm

– Jag är inte tjock men har fett runt buken osv, vill även bli ådrig men antar de kommer succesivt efter man förlorat lite fett.

Är väldigt tacksam för svar eller tips om hur jag kan utföra denna deff.

Mål:[/b]
    1.förlora fett utan att förlora muskler.
    2. bli ådrig.
    3.definationer.
    4.bättre självförtroende på beach 2012

gymmaniac wrote:
    Tjenare, har tidigare gjort ett inlägg om min kommande deff. Däremot så blev inlägget katastrofallt dåligt och har tyvärr ingen aning om hur man tar bort inlägg.

Ja, tilbaka till min ca 9veckors deff. Har tänkt mig fortsätta mitt tunga och intesiva styrkepass, 4-6reps tungt och med super-sets. Men tänkte lägga in 20-30 min gång i incline (uppförsbacke) efter varje pass. Det kan även hända att jag lägger in joggning eller rodmaskin. Så till frågan, tror ni 20-30 min gång i incline (uppförsbacke) 6 gånger i veckan lär bränna bort mycket fett? Har nämlingen hört att lågintensiv cardio bränner bättre, då man inte tappar för mycket muskelmassa.

Har även en till fråga, jag vill ju tappa fett men jag vill samtidigt inte förlora muskler och nu kommer antagligen många länka mig King Grub’s deff guide eller berätta att det finns redan 1873 likadana trådar. Men har läst igenom de flesta deffguiderna. tillbaka till frågan, Vad ska jag göra för att inte förlora musklerna under deffen? (vill även kunna lägga på mig en smula muskelmassa under deffen.

Vikt: 84kg
    Längd: 173cm

– Jag är inte tjock men har fett runt buken osv, vill även bli ådrig men antar de kommer succesivt efter man förlorat lite fett.

Är väldigt tacksam för svar eller tips om hur jag kan utföra denna deff.

Mål:[/b]
    1.förlora fett utan att förlora muskler.
    2. bli ådrig.
    3.definationer.
    4.bättre självförtroende på beach 2012

Info:

[http://traningslara.se/muskelbyggning-med-konditionstraning-funkar-det/]

Info:

[http://forum.body.se/showthread.php?t=162551]

Info:

[http://forum.body.se/showthread.php?t=22347]

Indec wrote:
    Info:

[http://traningslara.se/muskelbyggning-med-konditionstraning-funkar-det/]

Info:

[http://forum.body.se/showthread.php?t=162551]

Info:

[http://forum.body.se/showthread.php?t=22347]

Tack för svaret, men länkar och sådant kan jag hitta själv, inklusive King Grub’s deff guide :up:

Vill gärna ha personliga svar, från personers deff osv..:P

Varför kör du super-sets? Låter riktigt dumt under deff.

Det som avgör för din viktnedgång är kaloribalansen. Hur du åstadkommer ditt kaloriunderskott spelar ingen roll. Antingen gör du det genom att äta mindre, eller genom att röra på dig mer. Så hur du gör med promenader eller dylikt är helt upp till dig.

gymmaniac wrote:
    Tack för svaret, men länkar och sådant kan jag hitta själv, inklusive King Grub’s deff guide :up:

Vill gärna ha personliga svar, från personers deff osv..:P

All info du efterfrågade fanns i de trådar jag länkade till.

Indec: Gång på löpband kan knappas räknas som konditionsträning i egentlig mening då intensiteten inte blir så hög.

Det är mer eller mindre vad jag gör varje gång jag går till och från gymmet med en lagom tung träningsväska. Bra för allmänhälsan framförallt och bränner en liten mängd kcal på köpet.

Det är för övrigt inget ”fel” i att utföra cardio efter styrketräning, en mängd människor gör det och är i fin form muskulärt sett. Att det kan störa signalmekanismer på cellnivå är en sak och den praktiska skillnaden en annan.

Men man bör nog inte ge sig på jättelånga löppass efter styrketräning om man vill växa till sig. Att cykla, promenera eller jogga lättare 20-30 min efter träning tror jag inte spelar in mycket i praktiken.

Madball wrote:
    Indec: Gång på löpband kan knappas räknas som konditionsträning i egentlig mening då intensiteten inte blir så hög.

Det är mer eller mindre vad jag gör varje gång jag går till och från gymmet med en lagom tung träningsväska. Bra för allmänhälsan framförallt och bränner en liten mängd kcal på köpet.

Det är för övrigt inget ”fel” i att utföra cardio efter styrketräning, en mängd människor gör det och är i fin form muskulärt sett. Att det kan störa signalmekanismer på cellnivå är en sak och den praktiska skillnaden en annan.

Men man bör nog inte ge sig på jättelånga löppass efter styrketräning om man vill växa till sig. Att cykla, promenera eller jogga lättare 20-30 min efter träning tror jag inte spelar in mycket i praktiken.

Fast skribenten hade sakfel i sitt tänkande om ”fettförbrännande” träning. (Vilket enligt de länkar jag hänvisade till handlar om underskott på energi som åstadkommer viktnedgången inte cardio eller promenader).

Om ni nu tror att viktnedgången åstadkoms av underskott på energi är cardion rätt onödig och kan justeras av annan kost och fokus på tung styrketräning istället eftersom TS vill spara på musklerna.

Eller så tror man att ”deffen” kommer från något annat och då blir diskussionen helt annan.

Fast konditionsträning hjälper ju till att frisätta fettsyror genom påverkan på katekolaminer > HSL.

Sedan spelar det inte nödvändigtvis så stor roll i praktiken eftersom man ändå tappar vikt enligt underskott och kanske ”maximerat” mängden fettsyror man kan förbränna per dag.

En positiv sak med konditionsträningen under deff kan också vara att man har ”råd” att
    käka mer mat.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.