Home › Forums › Deff och fettminskning › Coach/kostrådgivare/PT sökes!!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 november, 2008 at 19:17 #67109Anonym anvandareMember25 november, 2008 at 19:17 #473253Anonym anvandareMember
Jag söker efter en professionell bodybuildare som kan bli coach åt min sambo Richard.
Han har stora problem med vikten, väger 110 kg vilket räknas som fetma då han endast är 178 cm lång.
Han tränar på gymet nästan varje dag, men är kass vad gäller kost och övrig motion.
Han behöver inte en personlig tränare som visar honom hur man tränar på ett gym. Det som behövs är en coach. Det här är ungefär vad vi tänkt oss:– En inom bodybuildingbranchen yrkesverksam man som själv tävlat inom bodybuilding men nu arbetar med tävlingsarrangeman, träning, kanske på gym, som konsult, eller i butik. En person som min sambo kan se upp till och ha som förebild.
– Upprättande av ett ”kontrakt” mellan coachen och min sambo där man kommer överens om hans mål.
– Träff ca en gång varannan vecka a´60 minuter för viktkontroll, fettmätning, program för kommande två veckor vad gäller träningsinnehåll och kostrådgivning. Feedback, rådgivning och tips på vägen.
För denna tjänst betalar vi självklart. Vi betalar för mötena, samt ett engångsbelopp om han når sin målvikt på 85 kilo.
Vi har kollat runt med de vanliga gymen men de står som frågetecken när jag vill ha denna ”multicoach” som har allt detta. Det enda de kan erbjuda är vanliga personliga tränare. Men vem vet inte hur man tränar på ett gym?
Han har provat viktväktarna (under tvång…) där är det bara tanter.
Provat Apotekets hälsocoacher. De kan mindre om kost och träning än vad Richard själv kan. Han känner inte heller att en aptoeksdam är rätt person för att peppa honom…En cool bodybuildare som vet allt om kost och träning och som med dessa möten sätter lite press är det Richard vill ha.
(Och ja, han har bett mig kolla runt efter detta.)
Vet du var jag kan vända mig?
/ Nickan
25 november, 2008 at 23:50 #473254Anonym anvandareMemberHej Nickan,
Vi har en lista på personer som har erfarenhet av att ta sig an klienter som vill ta sig i toppform för träning, tävling eller allmänt välbefinnande. Vi listar elva verksamheter på [https://www.body.se/content/lankar/default.asp vår länksida]:
Quote:En verksamhet som växt alltmer under de senaste åren är de som erbjuder coachning för de som vill tävla i bodybuilding eller någon av fitnessgrenarna (AF, F, BF, CBB). Tanken är att med erfarna personers hjälp inom kost, träning och presentation så kan även en nybörjartävlande presentera det bästa möjliga paketet.26 november, 2008 at 15:50 #473255Anonym anvandareMemberSurfade på länkarna hit och dit och hamnade till slut på PT-konsulterna, som jag nyss pratade med i telefon.
Verkar jättebra:up:, precis det vi söker. Har kommit överens om ett paketpris där.27 november, 2008 at 23:19 #473256Anonym anvandareMemberfan.. jag som lätt kunnat hade tyckt detta vore jättekul.. Hade man kunnat få lite utlopp för de lidelser man gått igenom under diet :devil:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.