Home › Forums › Deff och fettminskning › Då var det dax då..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 januari, 2008 at 03:01 #645569Anonym anvandareMember
Ja, har länge funderat o tänkt på dehär med deff, eller vad vi ska kalla det.
O flyttat fram det varje gång för man kommer på ”men sen är det ju de, o sen händer de”, nu va de väl att ja tänkte vi lever ett normalt liv över jul o nyår iallafall. Så det sosiala med mat o sånt är över där.
Så tanken är att jag ska ta tag i både mat o träning frånomed imorgon (måndag den 7 januari).
Hur jag ska gå tillväga, det vet jag inte riktigt än. Det första som ska göras är att helt slopa skräpmaten/utematen, all godis,läsk fikabröd and so on. Så bara det är säkert en bra bit på vägen.
Träningen har det inte blivit mycket med påsista månaden,pga familjekomplikationer. Men känner mig laddad att komma igång igen nu.
Dock så oroar jag mig för mycket också. Satt o läste om överviktiga som bandat/deffat, och som får mycket lös hud, och ja gick se bilder på några av dom extremare, de snurrade till i huvet, o ja började ärligt talat må rätt psykiskt dåligt över de, o fick känslan att ja.. Vetifan om ja inte heldre är tjock, än biffig/muskulös men hängig hud överallt Så ja vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga..
Jag har inte vägt mig sen i tidiga tonåren, då jag inte velat veta vad jag väger pga att kanske må ännu sämre då. Jag är 19år gammal nu, blir 20 i mars. Köpte mig en våg, klev på o de stod bara error.. Så de va ju muntert..
Men vi kan dra några korta stats iallafall:
född 880321
Längd: 189cm
vikt: 150kg+ (för de är vad vågen ska klara av..)
tränat i snart 6år.
Rättså grov får ja väl lov o säga, o trodde faktiskt inte jag vägde såpass mycket.. Bild kanske kommer, om ja vågar mig ur garderoben.Om nån orkat läsa, så kom gärna med sporrande visdomsord eller något…
GOD FORTSÄTTNING!
6 januari, 2008 at 03:01 #76931Anonym anvandareMember6 januari, 2008 at 10:53 #645570Anonym anvandareMemberSkippa skitmat, snacks och läsk. Lägg på lite promenader och fortsätt med din träning så kommer du ser hur kilona rasar!
Lycka till!6 januari, 2008 at 12:49 #645571Anonym anvandareMemberAtt väga över 150 pannor på din längd är inget man ser varje dag.
Som sagt, börja med att kapa bort all skitmat och se om det händer något – annars finns det ungefär 1000 defftrådar att läsa på det här forumet.
6 januari, 2008 at 16:42 #645572Anonym anvandareMemberJo de är väl ungefär så planen ser ut, att börja där iallafall.
Hade väl planer på o prova den termogena dieten också, o se hur de funkar. Men rädd o rasa för snabbt i vikt då , o få lös hud o skit .
Vi får se om bild kommer upp, de är inte helt så illa som de låter 😮
6 januari, 2008 at 17:06 #645573Anonym anvandareMemberMr_c wrote:Jo de är väl ungefär så planen ser ut, att börja där iallafall.Hade väl planer på o prova den termogena dieten också, o se hur de funkar. Men rädd o rasa för snabbt i vikt då , o få lös hud o skit .
Vi får se om bild kommer upp, de är inte helt så illa som de låter 😮
Den termogena dieten använder jag mig av för närvarande.
Fungerar ypperligt om man vill vara mätt och ändå gå ner fort.
6 januari, 2008 at 21:00 #645574Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Den termogena dieten använder jag mig av för närvarande.Fungerar ypperligt om man vill vara mätt och ändå gå ner fort.
Låter fint . Hur/vad äter du just nu då? Min fantasi är inte sådär enorm, gällande matlagning över huvud taget. Så oftast blir de att grilla ett kg kycklingfilé med olika kryddor på, o sen ha de till några mål mat.
Hur snabbt minskar du i vikt? och hur mycket ska du ner hade du tänkt?
7 januari, 2008 at 14:20 #645575Anonym anvandareMemberjösses..bra start på dagen.
Lyckades inte somna förent 03.30, ställt klockan på 7.
Vaknar 05.00 o de e stekhett i sovrummet, så jag går upp och öppnar fönstret o lurar på om de är värt o lägga sig igen,o sova 2timmar till?
Då jag VET att ja kommre va trött som ett as när jag vaknar igen, o säkert inte ens tar mig till gymmet då..Sagt o gjort, på med kläderna, 05.15 var jag på plats på gymmet, blev ett ryggpass som kändes helt ok! (Han även med o sola en stund ).
Sen hem lagom till 7, tänkte att jag skulle kunna sova en stund då, börjar inte jobba förns 10.00. GLÖM DET, låg o bara snurrade,somnade aldrig .
Så sovit 1.5timme inatt, o har 4timmar kvar o arbeta för idag.. *sucka*
jaa man hinner ju tänka o fundera mycket iallfall..
Kom gärna med mer tips o förslag på deffen, det lutar åt DTD, o kör isåfall igång med det på MÅNDAG. Så jag hinner planera allt,samt göra storinköp…
7 januari, 2008 at 17:21 #645576Anonym anvandareMemberGlöm inte att sömn är viktigt! Bra gjort av dig kliva upp dock!
Fortsätt så här nu! Fast sov också7 januari, 2008 at 18:41 #645577Anonym anvandareMemberstarta gärna en dagbok och skriv ner dina resultat med DTD, skulle vara kul att följa
7 januari, 2008 at 21:00 #645578Anonym anvandareMemberRadikaal wrote:starta gärna en dagbok och skriv ner dina resultat med DTD, skulle vara kul att följaska ta o göra det . Tänkte hänga i denhär tråden nåra dar till o samla på mig tips o råd först bara .
Sen kommer ja ju inte se nå viktminskning på vågen.. Förns ja e nere under 150 så vågen accepterar mig :whistle:
8 januari, 2008 at 14:53 #645579Anonym anvandareMemberidag provade jag på hur en ”DTD lunch” kan se ut.
Hade inte gjort matlåda till idag, och utemat är jag fruktansvärt less på. Man får varken bra eller speciellt god mat för sina 70kr som de brukar kosta.Så det blev en tripp till ICA, köpte mig en hel grillad kyckling och lite frukt.
Satte i mig hela kycklingen (tog naturligtvis bort skinnet), och nu efteråt lite frukt. En märklig känsla infann sig i kroppen efter kycklingen,jag blev mätt, men inte så stoppmätt som om man äter massa kolhydrater, den sk ”matkoman” som brukar komma efteråt, att bli ohejdat trött,den kom aldrig.
Däremot känner jag en brännande känsla i hela kroppen, att hela jag blev väldigt VARM. Vad det beror på vet jag inte? Är de proteinet eller är de bara mig de är nått fel på…?Nåväl, de känns bra. Och kycklingen + lite blandad frukt gick på 58kronor…:emo-thumb
8 januari, 2008 at 15:03 #645580Anonym anvandareMemberMr_c wrote:Däremot känner jag en brännande känsla i hela kroppen, att hela jag blev väldigt VARM. Vad det beror på vet jag inte? Är de proteinet eller är de bara mig de är nått fel på…?Ja chansar vilt nu men EN orsak kan ju vara den ökade termogena effekten av maten du äter under din termogena diet?
8 januari, 2008 at 15:05 #645581Anonym anvandareMember..vilken för övrigt även jag känner av.
Het och pigg, skulle jag vilja sammanfatta det hela.
8 januari, 2008 at 18:46 #645582Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja chansar vilt nu men EN orsak kan ju vara den ökade termogena effekten av maten du äter under din termogena diet?jo de är klart de KAN vara så . Men ja åt ju ingen stark mat?
utan bara ren kyckling, i princip bara protein då antar jag,om de är som de ska ^^.
Men ja trodde inte de skulle kännas SÅ tydligt som de gjorde! FEELS GOOD!
En sporrande förstakänsla faktiskt!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.