Home › Forums › Deff och fettminskning › Dags att deffa! Hjälp! (pic inside)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 juli, 2010 at 07:21 #465633Anonym anvandareMember
Då var det dags att försöka deffa, och efter att ha läst en del så känns det som att jag vet ungefär hur jag skall göra, fast en hel del är fortfarande oklart.
Jag är 22 år gammal, 183.5 cm lång och väger 87 kilo nu. Ingen aning om mitt kroppsfett men tror att det är över 20%. (kolla bild ifall ni har bättre gissning)
Har 109 cm runt bröstet, 86cm runt midjan där det är som minst, och 96 runt magen där det är som mest (love handles).Målet är ju att bli av med 10 cm runt midjan så ja slipper se ut som ett päron, men helst inte bli av med några muskler då jag har jobbat extremt hårt för dom
Jag har tänkt att styrketräna varannan dag och kosten hade jag tänkt lägga upp såhär: (per dag)
1 liter röd mjölk: 600 kcal 30g protein
100g cashewnötter: 600 kcal 40g protein
2 kokta ägg: 150 kcal 12g protein
1 glas (0.3l) Froosh fruktsmothie 200 kcal
en burk tonfisk: 150 kcal 30g protein
200gram body science whey: 660 kcal 180g proteinTotalt 2360 kcal, och vid träningen tar jag 10gram EAA före och 90gram Gainer efter, sammanlagt 395 kcal extra på träningsdagar.
Och så nu till frågorna:
Skall ja köra periodisk fasta eller sprida ut jämt över dygnet? Har ja för stort underskott såhär och kommer tappa muskle? Får ja mycke bättre resultat om ja byter ut vassle mot kassein? Behöver jag köpa någon multivitamintablett? Hur länge måste jag deffa för att nå mitt mål utan muskelförlust?
Tänkte ta en bild när jag är klar och jämföra med den som ja tog nu
Är tacksam för alla svar och synpunkter!
22 juli, 2010 at 07:21 #65986Anonym anvandareMember22 juli, 2010 at 07:37 #465634Anonym anvandareMemberJag skulle skippa smoothien, halvera mjölken,, halvera nötterna, äta mer ägg, äta en burk makrill i tomatsås samt addera näringsrika grönsaker som broccoli, spenat, vitkål och lök t.ex. Att minska ner på proteindrinken och käka lite kött vore ju inte fel heller. Köttfärsbiffar är gött.
Ofattbart att du vill dricka så mycket av dina kcal, gillar du inte att äta?
22 juli, 2010 at 07:53 #465635Anonym anvandareMemberMindre mjölk, nötter å ingen smoothie, är det ur resultatssynpunkt? Kommer ja få näringsbrist utan grönsakerna tror du under den korta deffperioden?
Gillar faktiskt inte att äta Visst är det gott med kött men känner att de kommer bli enklare för mig att ha koll såhär.
22 juli, 2010 at 07:58 #465636Anonym anvandareMemberBitter wrote:Mindre mjölk, nötter å ingen smoothie, är det ur resultatssynpunkt? Kommer ja få näringsbrist utan grönsakerna tror du under den korta deffperioden?Gillar faktiskt inte att äta Visst är det gott med kött men känner att de kommer bli enklare för mig att ha koll såhär.
Okej, vill du inte ändra så mycket så gör inte det. Men något ytterligare ägg, en burk makrill i tomatsås samt lite mindre mjölk, nötter och proteinpulver tror jag fortfarande på.
Samt grönsaker istället för smoothien. En fruktsmoothie är ju i princip sockerdricka.
22 juli, 2010 at 08:00 #465637Anonym anvandareMemberSkall överväga lite till ägg iaf, tack för svaren
22 juli, 2010 at 12:09 #465638Anonym anvandareMemberBitter wrote:Kommer ja få näringsbrist utan grönsakerna tror du under den korta deffperioden?Tappar du ca 0,5 kilo i veckan så skulle inte jag kalla det en kort period om du vill tappa 10 kilo (vilket du inte sa men jag gissar utifrån bilden), så lyssna på Eddie. Han har jävligt bra koll.
Varför nötterna?
Så vitt jag har förstått är protein från nötter inte av någon bra kvalite, och det blir mycket kalorier för så lite protein. Du kan käka 8 ägg till på nötternas kalorikvot, och där får du bra mycket mer nyttigheter än från 100g nötter. Lägg till bra grönsaker.Varför gainer?
En gainer är en kaloribomb. Den ska användas när man har svårt att nå upp till kaloribehovet med normal mat. Att dricka gainer under deff känns väldigt konstigt, på gränsen till kontraproduktivt.Peridoisk fasta kan ju vara ett sätt att undvika att äta om du nu inte gillar det (vet int om du skämtade), då du minimerar antalet måltider per dygn. OM du ger dig på något sådan skulle jag definitivt rekomendera att du tar bort fruktjosen och får i dig mer fett% av totala kaloriintaget.
Alla är vi olika, men personligen skulle jag inte klara en dag på din diet :p
23 juli, 2010 at 02:54 #465639Anonym anvandareMemberAllright nu har ja lagt om lite grann och det nya kostupplägget ser ut som sådant:
1l BLÅ mjölk: 390kcal 35g protein
112g BS diet fuel (3 dl): 420kcal 100g protein23 juli, 2010 at 07:04 #465640Anonym anvandareMemberGainer hade jag tagit före träningspasset om jag vart som du, men gainer i samband med deff är ju egentligen bara onödiga kalorier. Ta halva gainer 1 timma före träning istället och andra halva under träning om du nu ska ta den.
Protein före träning och efter träning, sedan kanske lite när du kliver upp och lite innan du ska sova.23 juli, 2010 at 07:20 #465641Anonym anvandareMemberVarför har du bytt röd mjölk till blå? Behåll den röda och skippa kolhydraterna i gainern. I övrigt ser det bättre ut.
Om kcalintaget stämmer så lär det inte vara för lite. Du är nog fet nog för att kunna hantera ett större energiunderskott utan att riskera stor muskelförlust.
24 juli, 2010 at 09:52 #465642Anonym anvandareMemberLigger själv på ungefär samma mängd kcal per dag som du. Mellan 1750 och 2000 beroende på hur jag tränar och vilken mat jag lagar. Det jag känner helt spontant när jag tittar på ditt upplägg är ”shit va jag skulle vara hungrig”.
Jag läste att du inte gillar att äta och därför vill dricka en större del av ditt intag. Men jag hade nog själv skippat nötterna, 50g för mig blir bara tortyr Och ätit grönsaker istället, det fyller upp magen mycket mer. Ser ut som du får i dig tillräckligt med fett i alla fall.
Har inte räknat på intaget i övrigt. Du har bara listat proteinmängden i varje livsmedel, men gissar att du även räknat på vilken kolhydratsmängd du ska ligga på ungefär? Fördelningen kolhydrater / protein spelar ju roll i din viktminskning.
25 juli, 2010 at 22:23 #465643Anonym anvandareMemberAzmo wrote:Fördelningen kolhydrater / protein spelar ju roll i din viktminskning.Hade jag ingen aning om, på vilket sätt då!? 😮
26 juli, 2010 at 07:27 #465644Anonym anvandareMemberBitter wrote:Hade jag ingen aning om, på vilket sätt då!? 😮Vet inte vad han menar riktigt men det enda kolhydraterna kan ”ställa till med” är ju om den mängden blir stor nog att fett- och proteinintaget är för lågt. Men det behövs inga kolhydrater alls rent fysiologiskt.
Det får du i dig genom mjölken, grönsakerna, lite från nötterna osv.
26 juli, 2010 at 08:42 #465645Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Vet inte vad han menar riktigt men det enda kolhydraterna kan ”ställa till med” är ju om den mängden blir stor nog att fett- och proteinintaget är för lågt. Men det behövs inga kolhydrater alls rent fysiologiskt.Det var precis det jag menade. Att man i princip kan äta samtliga säg 2000kcal i form av kolhydrater och fortfarande tappa i vikt men att det då sker på bekostnad av muskelmassa.
Såg att jag var otydlig.26 juli, 2010 at 08:57 #465646Anonym anvandareMemberAzmo wrote:Det var precis det jag menade. Att man i princip kan äta samtliga säg 2000kcal i form av kolhydrater och fortfarande tappa i vikt men att det då sker på bekostnad av muskelmassa.
Såg att jag var otydlig.ja väljer man att enbart deffa på kolhydrater tappar man till och med MER i vikt. För då ryker en del muskler också.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.