Dags för deff!

Home Forums Deff och fettminskning Dags för deff!

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Tjena killar och tjejer.

Har på allvar borgat tagit tag i min deff. Tänkte som många andra koma i grym form till badsäsongen.
    Har alltid velat se magrutor på mig själv. Har tidigare varit mycket överviktig och i tokdålig form men borgade träna (mestadels styrketräning) för några år sedan och har gåt ner 20kg och ökat en hel del i muskler. Men nu vill jag ta steget ännu längre och få bort det sista runt midjan så att säga.

Här är ett exempel på vad jag äter på en dag.
    Har läst en del om träning och kost och det här är vad jag har kommit fram till. Jag hoppas att jag inte har fått allt om bakfoten. Kommentera gärna och skriv vad ni tycker.
    Är 177 cm och väger 81 kg och skulle behöva gå ner 5-10 kg till sommaren.

Frukost: Grovt rågbröd 90g (1st rallarhalva)med 3 ägg och lite kaviar.

Mellanmål (oftast efter träning): Proteindrink på Whey 80 och minimjölk.
    Om jag tränat lägger jag till en banan.

Lunch: 1st kyckling filé ca 150g hemmagjord potatissallad med 250g potatis och dressing på olivolja.

Mellanmål: En burk Lätt Kesella 250g och en frukt.

Middag: 1st kyckling filé ca 150g och sallad med dressing på olivolja.

Kvällsmål: 4st ägg och 150g gröna oliver.

Totalt: 2050 Kcal, 150g Kolh, 183g Prot, 80g Fett

Har en gång i veckan en ”slarvdag” då jag brukar äta lite skräpmat eller ta någon öl på krogen.

Tränar Styrketräning 4 gånger vecka.
    Måndag: Ben och mage.
    Tisdag: Rygg och bröst.
    Torsdag: Axlar och mage.
    Fredag: Armar:

Brukar bli 30min löpband efter styrkepasset och några 60min promenader varige vecka.
    Har även lågt blodsocker så jag äter med jämna mellanrum och försöka undvika snabba kolhydrater.
    Blir ingen rolig person att ha att göra med om jag slarvar med det.

Jag skulle i alla fall skippa ”slarvdagen” med skräpmat och öl, och istället satsa på att öka mängden mat som du äter under veckan.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.